Arv
Fra : Mejdahl

Dato : 18-02-02 14:13

Hej!
først jeg er meget i tvivl om dette er det rigtige sted jeg spørger men nu
har jeg jo gjort det.
Jeg har 3 døtre, 2 fra ægteskab, der blev opløst for 19 år siden (pigerne
er i dag 21-25) og en pige på 16 år i det ægteskab jeg har nu. Da de to
piger fra det første ægteskab var under 18 år på det tidspunkt, hvor jeg
blev skilt, fik jeg lavet et testamente, som min forhenværende kone skrev
under på. Det skulle give min nuværende kone lov til at sidde i uskiftet bo,
i tilfælde af min død, før pigerne blev 18 år.
Nu er mit spørgsmål, hvad skal jeg gøre i dag, for at min kone kan sidde i
uskiftet bo, efter min død? skal mine piger skrive under på et nyt
testamente? eller kan det gamle stadig bruges?

Venlig Hilsen
Jens

Fra : Karen Høj Olsen

Dato : 18-02-02 16:16

Da du har myndige særarvinger fra dit første ægteskab er det en betingelse
for at din nuværende ægtefælle kan komme til at sidde i uskiftet bo at dine
døtre samtykker. Det gamle testamente er underskrevet af din tidligere kone
fordi dine døtre ikke var myndige på det tidspunkt hvor testamentet blev
lavet. Jeg ville mene at dine døtre skal underskrive personligt på et
testamente