Må man lave en zero all data formation
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-02-02 13:09

se subject

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-02-02 13:25

In article <1f7sxug.1gvmccfp483knN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> se subject

Jada. Det skriver bare nuller over hele HD'en.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-02 13:28

In article <1f7sxug.1gvmccfp483knN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> se subject

Ja, men hvorfor dog? - har du data som _skal_ være helt og aldeles
ugenopdrivelige?

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-02-02 13:55

> Ja, men hvorfor dog? - har du data som _skal_ være helt og aldeles
> ugenopdrivelige?

Både og. Det er muligt at jeg har misforstået noget, men når en HD har
været i gnøf, og man så vælge at formatere den, er det så ikke en fordel
at zero all data formatere den ? Tiden er ligegyldig.

Jeg har netop reddet indholdet på en Cube, lavet back-up af alt
væsentligt og vil nu herefter gerne partionere disken i 3.

En fx. 3 gb, en 7 gb samt en 10 gb.

Så får den en Mac OS 9.2.X US samt brugeren får en grundig gennemgang af
mappe hieraki samt en gennemgang af hvordan man laver en back up.

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-02-02 14:02

In article <1f7szs3.2alhap17i1lmoN%jesper@gylling.net>,
> [...]

> været i gnøf, og man så vælge at formatere den, er det så ikke en fordel
> at zero all data formatere den ? Tiden er ligegyldig.

Du tænker garanteret på en low-level formattering, hvilket ikke er det
samme som Zero all data. ZAD[!] kan dog også være en god ting, da det
tvinger disken til at skrive til samtlige blocks, og eventuelle bad
blocks dermed vil blive maskeret.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-02 14:00

> Både og. Det er muligt at jeg har misforstået noget, men når en HD har
> været i gnøf, og man så vælge at formatere den, er det så ikke en fordel
> at zero all data formatere den ?

Kun hvis data ikke skal kunne gendannes. Brug hellere tiden på en
bad-block test af disken.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-02-02 14:08

In article <spam-A695A7.14000818022002@localhost>,

> Brug hellere tiden på en bad-block test af disken.

Det får man med i købet med ZAD.

Det hedder vist forresten formattering (iht subject). Det andet er noget
fly gør når det skal se pænt ud.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-02-02 17:08

Martin Edlich skrev:

> Det hedder vist forresten formattering (iht subject).
Eller hvis man skal være helt præcis: "formatering".

http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?M=1&P=formatering

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-02 22:35

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Eller hvis man skal være helt præcis: "formatering".
>
> http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?M=1&P=formatering

Det er da smart med Retskrivningsordbogen på nettet. Den kendte jeg
ikke. En ting irriterer mig dog: "Med enkelhed for øje er
Retskrivningsordbogen på nettet lavet så der ved søgning ikke skelnes
mellem små og store bogstaver".
Og så skriver de Internet med lille i. Er det lavet om, så det
hedder internet og ikke Internet?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Storm

Dato : 18-02-02 23:06

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Det er da smart med Retskrivningsordbogen på nettet. Den kendte jeg
> ikke.

Næ, den er rigtig god. Jeg "plejer" at ringe til Dansk Sprognævn, det er
de nok blevet trætte af.

> Og så skriver de Internet med lille i. Er det lavet om, så det
> hedder internet og ikke Internet?

Ja, det har jeg også hørt - internet og pc med lille.
Jeg lærte ellers engang at Internettet var det store world wide og
internettet et mindre netværk (med houbs, broer og switche), som ikke
alle og enhver kunne surfe på. Det holder måske ikke mere.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-02-02 23:12

In article <1f7tpb5.1ac5umvjqve7iN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> internettet et mindre netværk (med houbs, broer og switche), som ikke
> alle og enhver kunne surfe på.

Det hedder et lokalnetværk.

Fra : Storm

Dato : 18-02-02 23:16

> Det hedder et lokalnetværk.

I thrust you.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-02-02 23:33

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> I thrust you.

Er det ikke det man kalder et intranet ???????????? !

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-02-02 00:16

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 21-02-02 20:37

Henrik Münster skrev:

> Det er da smart med Retskrivningsordbogen på nettet.
Hvis man - som jeg - har sin egen lille startside til ens browser, kan
man tilføje følgende html for at få et tekstfelt og en knap, der slår op
i Retskrivningsordbogen:

<form name="searchForm" method="get"
action="http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet"> name="P"
type="text" value="" size="31"><input name="M" value="1" type="hidden">
<input type="submit" name="S" value="Slå op"></form>

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-02 16:33

Hej Jesper

- Hvis du mener, om man må formattere en HD med indstillingen 'zero all
data' på en Cube? - Ja selvfølgelig må du det, men så sletter du _alt_
på disken og overskriver med nuller, og du skal så geninstallere alt
igen fra grunden..

Det er lige så effektivt at bruge DiskWarrior 2.1 fra en CD og så sparer
du hele geninstallationsprocessen.

Jesper Haaber Gylling wrote:

> se subject

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The
World