Cykling
Fra : Rasmus Bang

Dato : 18-02-02 13:05

Hej Gruppe
Jeg har i et stykke tid nu, motioneret på en kondicykel ca. 1 time om
dagen ~= 800 Kcal
Alt går fremad som forventet, meeen det er nu lidt kedeligt at sidde dér og
træde en HEL time..
Min spørgsmål går nu på: Vil jeg få ligeså meget ud af at cykle 2* ½ time
(morgen og aften) á 400 Kcal, som hvis jeg fortsætter med at cykle 1/1 time
een gang om dagen?

Med Venlig Hilsen
Rasmus Bang

Fra : Soren Olesen

Dato : 18-02-02 14:40

Du vil få mest ud af at cykle 2 * 30 min, da det så sætter fut i
forbrændingen ... - der er en god artikel på motion-online.dk der omhandler
dette

/ Søren Olesen

Fra : Rasmus Bang

Dato : 18-02-02 19:06

"Soren Olesen" <mail@sark.dk> wrote:
> Du vil få mest ud af at cykle 2 * 30 min, da det så sætter fut i
> forbrændingen ... - der er en god artikel på motion-online.dk der
omhandler
> dette

Takker! :)

/Rasmus

Fra : Bo Dudek

Dato : 18-02-02 20:48

[...]
>Alt går fremad som forventet, meeen det er nu lidt kedeligt at sidde dér og
>træde en HEL time..
Jeg er ikke helbreds-doktor, men jeg har kørt cykelløb på relativt
højt plan i 8 år, og en del af træningen om vinteren foregår også
indendørs på en cykel. For at gøre dette lidt mere spændende kan man
gøre en del ting.

Musik med rytmer i den rigtige takt. Flyt fjernsynet hen foran cyklen
eller omvendt. Find nogle at køre sammen med; det er altid sjovere,
når man er flere. Lav nogle skemaer over, hvor meget du får kørt på
hvor meget tid; selvom det ikke gælder om - for dig - at fræse
derudaf, så er det sjovere, hvis man kan sammenligne gang for gang.

Det var vel det ;)

Mvh
Bo Dudek
www.gladogslank.dk - din kommende portal om livsglæde
www.bodudek.dk

Fra : Rasmus Bang

Dato : 18-02-02 21:05

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> wrote:
> [...]
> hvor meget tid; selvom det ikke gælder om - for dig - at fræse
> derudaf, så er det sjovere, hvis man kan sammenligne gang for gang.

Tak for rådet Bo, men huset er allerede proppet til randen med Technorytmer
når jeg træder derudaf ;)
I starten syntes jeg heller ikke at det var kedeligt at cykle 1-1½ time
dagligt i een køre, men nu efter nogle et stykke tid, ja så bliver det sq
lidt trivielt - Så hvis alt andet lige at træningen er ligeså god eller
endda bedre i 2 mindre bidder, ja så er det vejen frem for mig :)

/Rasmus

Fra : Soren Olesen

Dato : 19-02-02 00:02

Held og lykke :)
/søren

Fra : Niels Henriksen

Dato : 19-02-02 04:55

> [...]
> lidt trivielt - Så hvis alt andet lige at træningen er ligeså god eller
> endda bedre i 2 mindre bidder, ja så er det vejen frem for mig :)

Eller hvad med at tage en bog med? ;o9

--
Niels

Fra : Kiksekage

Dato : 19-02-02 22:05

"Rasmus Bang" <bang@nanobit.dk> skrev i en meddelelse news:a4rmqb$b7n$1@sunsite.dk...
> Tak for rådet Bo, men huset er allerede proppet til randen med Technorytmer
> når jeg træder derudaf ;)

Technorytmer er faktisk ikke det bedste, når du skal cykle intervaltræning.
Skift mellem 60'er, 70'er, 80'er og 90'er musik - og du vil
opdage at alene rytmeændringerne gør noget for dig.

Mh

Fra : Bo Dudek

Dato : 20-02-02 00:04

>Technorytmer er faktisk ikke det bedste, når du skal cykle intervaltræning.
>Skift mellem 60'er, 70'er, 80'er og 90'er musik - og du vil
>opdage at alene rytmeændringerne gør noget for dig.
Jeg mener faktisk ikke, at man kan generalisere og sige, at fx 70'er
musik er godt fremfor techno. Det, der er RET væsentligt, er kadencen.
Den anbefales, at man holder en kadence (pedalomdr./min) på 80-90;
dette kræver en god kondition, men holder man en for lav kadence, så
går det kraftigt ud over knæene.

Regards
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster connections only)

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 19-02-02 10:09

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> wrote in message

> indendørs på en cykel. For at gøre dette lidt mere spændende kan
man
> gøre en del ting.

Prøv også at sammensætte dine egne små programmer, hvor du kører
forskellige intensiteter, forskellige pedalfrekvenser og skiftevis
står op og sidder ned - evt. så det passer til musikken

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk

Fra : Lene Kølbak

Dato : 21-02-02 21:30

Hej gruppe
Man kan også deltage i spinning (bodybike) her cykler man sammen på et hold
til musik og vi har det bare sjovt og det varer en time. Det har hjulpet mig
meget med mine
overflødige kilo.
Med venlig hilsen
Lene Kølbak