Kan man tjekke mail uden et mail program ?
Fra : Mogens

Dato : 25-01-01 12:55

Hej

Jeg mener at jeg engang hørte noget om at man kan få adgang
til den mail man har liggende ude på udbyderens mail server ved
hjælp af nogle få simple kommandoer i et DOS vindue eller lign.

Er der nogen der har en beskrivelse af hvordan man gør dette ?

På forhånd tak

Mvh Mogens

Fra : Izeqb

Dato : 26-01-01 10:55

> [...]
> hjælp af nogle få simple kommandoer i et DOS vindue eller lign.
>
> Er der nogen der har en beskrivelse af hvordan man gør dette ?

Hvilken udbyder bruger du?

Fra : Mogens

Dato : 26-01-01 12:13

On Fri, 26 Jan 2001 10:55:28 +0100, "Izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote:

>Hvilken udbyder bruger du?

Hej

Jeg bruger Stofanet, men også www.mailme.dk

Mvh Mogens

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 26-01-01 18:30

Hvad med at bruge Stofas web-mail ........... Den brugte jeg tit når jeg var
ude at rejse dengang jeg var Stofa kunde ..... Og ja den kræver ligesom bare
en explorer.

hygge

Janner

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-01-01 19:00

:-:Janner®:-: <ask@me.com> skrev...
> Hvad med at bruge Stofas web-mail ........... Den brugte jeg tit når jeg var
> ude at rejse dengang jeg var Stofa kunde ..... Og ja den kræver ligesom bare
> en explorer.

Og et Stofa abonnement. Du svarer på Izeqbs indlæg. Han bruger CC. Det
indlæg du sikkert ville have svaret på var det første i tråden skrevet
af Mogens, der rigtigtnok bruger Stofanet.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 26-01-01 19:26

Ja det er jo rigtigt *s* men det var jo så godt du var her for at vogte over
gruppen ......
God weekend

Janner

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-01-01 19:51

:-:Janner®:-: <ask@me.com> skrev...
> Ja det er jo rigtigt *s* men det var jo så godt du var her for at vogte over
> gruppen ......

Næh sådan skal det skam ikke opfattes. Det er bare lidt nemmere at
holde styr på det hele, hvis indlæg og svar passer sammen.

> God weekend

Tak i lige måde
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 26-01-01 14:35

Således skrev moveng@mailme.dk (Mogens) i
dk.edb.internet.software.mail+news Thu, 25 Jan 2001 11:55:11 GMT:

> [...]
>til den mail man har liggende ude på udbyderens mail server ved
>hjælp af nogle få simple kommandoer i et DOS vindue eller lign.

En quick and dirty måde at læse post på er vha. telnet.

telnet til din mailserver ved at skrive:

telnet din.mail.server 110

i Start > Kør

Så skulle der gerne stå noget i denne retning;

++OK <32729.980515730@fe020.worldonline.dk>

hos f.eks. Wol

Så skriver du:

user dit-brugernavn

pass dit-password

Du kan som regel *ikke* se at du skriver noget, det er helt
almindeligt.

Hvis du får ramt rigtigt, så kan du nu bruge følgende kommandoer, som
jeg har sakset fra en post af Morten Kjær Nielsen i en intern
Worldonline-gruppe.

LIST - for at hente en liste over alle mails
TOP # 10 - for at se starten på mail nummer #, hvor 10 er antal linier
efter headeren.
RETR # - for at hente mail nummer #
STAT - for at se status på din mailbox, antal mail, antal bytes
DELE # - for at slette mail nummer #, (2-4 sletter mail 2,3,4)
DELE ALL - for at slette ALT post

Husk du skal afslutte, når du er færdig med QUIT - ellers gemmes dine
ændringer ikke.

Ikke voldsomt praktisk, men smart i en snæver vending. Om ikke andet
er nørdeffekten ret god.

Knud
--
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone,
but they've always worked for me. -- Hunter S. Thompson

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 26-01-01 16:54

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote Fri, 26 Jan 2001 14:35:20
+0100 :

>Du kan som regel *ikke* se at du skriver noget, det er helt
>almindeligt.

Terminal -> Indstillinger -> Kryds i lokal ekko

>DELE ALL - for at slette ALT post

Et specielt World Online hack på qmail, så forvent ikke det virker
over alt.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvv.gummiand.dk/

Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 27-01-01 02:45

Således skrev Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.20012001@gummiand.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 26 Jan 2001 16:54:07 +0100:

>Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote Fri, 26 Jan 2001 14:35:20
>+0100 :

>Terminal -> Indstillinger -> Kryds i lokal ekko

Jo, det kan man jo godt, men jeg foretrækker nu ikke at have lokalt
ekko på. Det forøger også effekten på de omkringstående horder...

>Et specielt World Online hack på qmail, så forvent ikke det virker
>over alt.

Point taken.

Knud
--
A long-forgotten loved one will appear soon...

Buy the negatives at any price. -- Fortune file

Fra : Mogens

Dato : 27-01-01 17:37

On Fri, 26 Jan 2001 14:35:20 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

>En quick and dirty måde at læse post på er vha. telnet.

Tusind tak for opskriften

Det var lige præcis den jeg ledte efter

Mange tak for hjælpen

Mvh Mogens