visning af grafik i FP2000 problem ?!
Fra : MH

Dato : 18-02-02 09:56

HJÆLP !
Når jeg går ind i mit FP2000 og skal redigere, så har jeg til min store
overraskelse set (eller ikke !) at al' grafik ikke bliver vist ! - Hvorfor
det nu ?! det har aldrig været et problem før, og jeg er bange for at jeg
har slået en eller anden feature fra - anyone ?!

Hurtigst muligt tak - for jeg er ved at være SINDSYG !!

--
MVH

Mikael Hansen
www.nifbasket.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-02-02 11:07

"MH" <miks@hansenREMOVETHIS.dk> skrev...
> [...]
> det nu ?! det har aldrig været et problem før, og jeg er bange for at jeg
> har slået en eller anden feature fra - anyone ?!

Hej Mikael

Kan du se grafikken på nettet (altså, den uploadede side)? - hvis ja, kunne
det så være fordi du har linket direkte til grafikken fra en anden side, og
ikke downloadet grafikken og uploadet den på sædvanlig vis...?
Noget helt andet er, du har lavet en venstre margen på 250 pixels, som gør,
at din side står meget langt til højre og med vandret scroll-bar, det er
ikke så pænt IMO.

Mvh. Camilla

Fra : MH

Dato : 18-02-02 12:09

Camilla Scharff wrote in message...

> Kan du se grafikken på nettet (altså, den uploadede side)?

Jep ! Ingen problemer...

> det så være fordi du har linket direkte til grafikken fra en anden side,
og ikke downloadet grafikken og uploadet den på sædvanlig vis...?

Til det ved jeg ikke hvad jeg skal svare, fordi jeg ikke er helt klar over
hvad du mener (bær over med mig please, jeg er en noget så newbi...)

> Noget helt andet er, du har lavet en venstre margen på 250 pixels, som
gør, at din side står meget langt til højre og med vandret scroll-bar, det
er ikke så pænt IMO.

Du har FULDSTÆNDIG ret, men jeg har før haft postet DET problem her i
gruppen, men ingen har været klare no i deres hjælp til at forklare mig,
hvordan man får siden til at åbne centreret uanset skærmstørrelse -
vel-og-mærke med de to grønne lodrette "bar's" under top-banneret ! (og jeg
henleder igen opmærksomheden på at jeg nok er en smule dååm !!)
--
MVH

Mikael Hansen
www.nifbasket.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 18-02-02 12:34

> [...]
jeg
> henleder igen opmærksomheden på at jeg nok er en smule dååm !!)

Gætter lige uden at tænke det for meget igennem, men har du prøvet at fjerne
din leftmargin="250" i dit body-tag og sætte et center tag inden dit
table-tag?

Eventuelt at splitte det op til en tabel med tre kolonner, den miderste i
fast pixel-bredde og de to yderste i 100% ?

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Andreas Paasch

Dato : 18-02-02 12:53

> Til det ved jeg ikke hvad jeg skal svare, fordi jeg ikke er helt klar over
> hvad du mener (bær over med mig please, jeg er en noget så newbi...)

Nå, det du burde gøre her er følgende:
Opret en mappe i dit frontpage web hjemme hos dig til billeder, importer
alle billeder til den mappe, ret alle links i dit web til de billeder der
ligger i din billed-mappe.
Dernæst skal du udgive dit web igen, så skulle alle dine henvisninger være
relative indenfor dit eget net, fremfor på een eller anden måde absolutte.

Med absolut henvisning menes noget i stil med
http://www.mydomain.com/billeder/serie2/billede4.jpg
Relativt ville det så være /billeder/serie2/billede4.jpg

Er lidt nemmere på denne måde.

Har du billederne liggende i dit web, opretter du stadig din billed-mappe og
de stier du skal bruge der hvorefter du lige går i folder-visning og derfra
flytter alle dine billeder til den billedmappe, Frontpage vil så automatisk
rette dine referencer i dine HMTL sider til at pege til den rette fil i den
rette nye mappe.

.... det skulle være det