værksteder
Fra : james

Dato : 17-02-02 21:44

Når du næste gang er på værkstedet for at hente MCen....og regningen er
MEGET højere end forventet:

Jeg havde en kæde kile sig fast mellem motortandhjulet og girkassen.
Hvorfor? Fordi jeg havde mistet en lille skruetrækker i kæden....kunne
simpelthen ikke finde den....den var trillet af sæden og havnede i
kæden. Da jeg skulle køre ud af gårdspladsen, kilte skruetrækkeren og
kæden fast og baghjulet Bremsede meget godt. Det gik lidt, før jeg fandt
ud af årsagen, men fandt så skruetrækkeren. Det jeg ikke kunne se, var
at kæden var skadet. Et led var nu blevet fast, og det var den som
bagefter kilte sig fuldstændig fast.

Så: koblingen demonteres.
koblings-hub sat fast. På med aftrækkeren.....men den knækkede
flangen istedenfor at fjerne hub'en. Det endte med, at jeg skulle fræse
hub'en af.
Men jeg kunne stadigvæk ikke få kæden af.

Så: girkassen skal afmonteres, således at jeg kunne fjerne hovedakselen
fra modsat side. For at fjerne den indvendige dæksel, skal man afmontere
højre side's bagerste motorophængs plade. Men for at få DEN af, skal man
fjerne bagbremsen's monteringsplade, og for at komme til den, skal man
fjerne baghjulet....og bagsvingeren.

Så nu er maskinen splittet ad....kæden er løs, (huurrrrahhhh) og jeg
skal "bare" samle girkassen, påmontere bagbremsen, (inklusiv udluftning,
idet bremsevæsken skulle tømmes), på med bagsvingeren, på med baghjulet,
samle koblingen, erstatte koblingshub.....og måske lave små
reparationer, maling, skifte gamle skruer og bolte osv, mens jeg nu er
igang...............

Foreløbig 22 timer.............

pga en lille skrutrækker, altså. Men havde den havnet hos et værksted,
havde kunden eksploderet af sådan en historie....meget utroværdi!

-james

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-02-02 20:19

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? Fordi jeg havde mistet en lille skruetrækker i kæden....kunne
> simpelthen ikke finde den....

Av for hulen!
Det var ikke din bedste dag.

Rittig