word 97 genvejstaster
Fra : inger gabrielsen

Dato : 17-02-02 21:01

Jeg har lavet nogle tastaturgenvejstaster, men nu kan jeg ikke huske,
hvilke karakter, jeg har valgt genvejstaster til. Kan man i word 97 få
en oversigt over alle de valgte genvejstaster uden at bladre det hele
igennem?
På forhånd mange tak!
inger

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-02-02 21:06

inger gabrielsen skrev:

> [...]
> hvilke karakter, jeg har valgt genvejstaster til. Kan man i word 97 få
> en oversigt over alle de valgte genvejstaster uden at bladre det hele

Afspil makroen "listcommands"

--
mvh.
LarsK

Fra : Mads

Dato : 18-02-02 09:49

"inger gabrielsen" <gabriel@post.olivant.fo> wrote in message
> [...]
> hvilke karakter, jeg har valgt genvejstaster til. Kan man i word 97 få
> en oversigt over alle de valgte genvejstaster uden at bladre det hele

Fra Print dialogenboksen kan der vælges hvad der skal printes ("Print
What"). Her kan vælges "Key assignments" .

Mvh Mads

Fra : inger gabrielsen

Dato : 18-02-02 20:41

Tak for hjælpen, men jeg forstår ikke helt, hvorhenne i word, jeg
finder print dialog boksen? inger

Fra : Mads

Dato : 18-02-02 21:38

> Tak for hjælpen, men jeg forstår ikke helt, hvorhenne i word,
jeg
> finder print dialog boksen? inger

File -> Print

Mvh Mads

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-02-02 23:30

"Mads" <mads.knudsen@NOSPAMprivat.dk> skrev i en meddelelse

> File -> Print

Jeg vil lige bemærke, at det ikke er alle printere, der har den mulighed.
Faktisk har jeg adgang til en del forskellige printere og på ingen af dem
findes noget der ligner key assignments, heller ikke på dansk.

Kurt

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 20-02-02 00:33

"Kurt B. Andersen" <kurta@iname.com> wrote in message
> [...]
> mulighed. Faktisk har jeg adgang til en del forskellige printere
> og på ingen af dem findes noget der ligner key assignments,

Hej Kurt

Det er underligt, jeg har prøvet på tre forskellige printere og
for alle kan jeg vælge Tasttildelinger under "Udskriv dele" i
dialogen Udskriv. Jeg troede ellers at selve Udskriv dialogen
er ens for alle printere (og først når man går videre med
egenskaber kommer ændringerne).
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-02 22:13

"Mikkel Bundgaard" <mikkelbu@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dialogen Udskriv. Jeg troede ellers at selve Udskriv dialogen
> er ens for alle printere (og først når man går videre med
Har du også prøvet at se, hvad udskriften indeholder? Nu sidder jeg lige med
en hp 990 cxi, og under udskriftsområde kan jeg bede den skrive
tasttildelinger ud. Det resulterer så i en udskrift, hvor der står, at der
anvendes globale tasttildelinger. Men intet om genvejstaster. Det du kalder
"Udskriv dele" må være det, som hedder Udskriftsområde hos mig.

Kurt

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 20-02-02 23:51

> Har du også prøvet at se, hvad udskriften indeholder? Nu
> sidder jeg lige med en hp 990 cxi, og under udskriftsområde
> kan jeg bede den skrive tasttildelinger ud.
Mit svar gik på, at de var muligt at vælge det i Print menuen.
Sådan som jeg læste dit svar var, at det ikke var muligt at vælge
dette for alle printere. Derfor svarede jeg, at jeg ikke troede at
valgene var ens for alle printere .

> Det resulterer så i en udskrift, hvor der står, at der anvendes
> globale tasttildelinger. Men intet om genvejstaster.
Min siger
Globale tasttildelinger
Ctrl+G Normal.TextFormat.HighlightText
Makro der highlighter den valgte tekst.

Dette passer godt med, at den eneste genvejstast jeg har sat i
Normal.dot er Ctrl+G. Dette passer godt med at Inger ville
have en oversigt over de genvejstaster, som hun selv havde
lavet.

> Det du kalder "Udskriv dele" må være det, som hedder
> Udskriftsområde hos mig.
Snakker du også om Word 97 (jeg undre mig lidt over at
det hedder to forskellige ting i den samme udgave af Word).

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-02-02 00:03

> Snakker du også om Word 97 (jeg undre mig lidt over at
> det hedder to forskellige ting i den samme udgave af Word).
>
> --
Næh, den overså jeg. Jeg var i word 2000. I 97 kan jeg nu godt se, at den
hedder det andet.

Kurt

Fra : pre

Dato : 21-02-02 10:02

Jamen, det er da ikke en printeregenskab, det er Word der gør det - og har
gjort det i alt fald siden 1995. Jeg har pt. 5 printere tilsluttet (Inkl.
Fax og PDF) og uanset hvilken jeg vælger er der de samme muligheder:

Man kan vælge mellem Dokument (Standard), Dokumentinfo
(Egenskaber-dialogboksen), Anmærkninger (Korrektur), Typografier i dok.,
Autotekst (definerede fra Rediger-menuen, og Tasttildelinger (til
genvejstaster).

Samme indstillinger for -97 og -2000. Det virker fint hos mig og er en snild
metode. Jeg har på andre installationer set betegnelsen Udskriftsområde med
andet navn.
pre

Fra : inger gabrielsen

Dato : 03-03-02 20:21

"Mads" <mads.knudsen@NOSPAMprivat.dk> wrote in message news:<3c716592$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> inger gabrielsen <gabriel@post.olivant.fo> wrote in message
> jeg
> >
> File -> Print
>
> Mvh Mads

Tak igen og undskyld det sene svar.
Jeg har åbenbart ikke forklaret mig godt nok. Det, det drejer sig om,
er de genvejstaster, som jeg selv har lavet under 'symboler' for at
skrive specielle tegn som f.eks. ð. For ikke at komme til at
overskrive nogle af de allerede definerede genvejstaster, ville jeg
gerne, hvis det er muligt, kunne finde en oversigt over de
genvejstaster, jeg selv har defineret.
inger.

Fra : pre

Dato : 03-03-02 22:37

Det er såmænd bare den boks der dukker frem ved kommandoen Udskriv. Den har
et rullefelt der hedder Udskriftsområde. Der kan man vælge forskellige dele
af dokumentet, og altså også Tasttildelinger (hvilket som regel er
brugeroprettede genveje i det aktuelle dokument). "Som regel" er anført
fordi der kan være genveje som kun bruges i et specielt dokument.

Så går jeg ud fra at du kender makrokommandoen ListCommand som gør en flot
tabel med samtlige genveje i netop din installation, også de
brugeroprettede. Den fås fra ALT+F8 ved at skrive Listcommand i den øverste
linie, og vælge den øverste mulighed i den boks der dukker frem.
Tabellen kan sorteres på alle sine 4 kolonner og de kommanndoer, der ikke
har en genvej kan uden videre fjernes. Det var et sidespring.

pre

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-03-02 23:41

pre skrev:

> [...]
> en flot tabel med samtlige genveje i netop din installation, også
> de brugeroprettede. Den fås fra ALT+F8 ved at skrive Listcommand i

Bare for en ordens skyld: Den hedder Listcommands. Uden det sidste s
sker der ikke så meget

--
mvh.
LarsK