Printer switch
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 17-02-02 19:41

Jeg har lige downloadet et lile kontrolpanel der hedder PrinterSwitch
1.6, som skal kunne skifte mellem to printere uden om Chooser. Jeg har
en Epson SC 740 og en gammel LaserWriter LS, som jeg har installeret
vha. Keyspan (jeg kører på iMac 233, rev. B, OS9.2.2, 192 mb ram)

Men PrinterSwitch vil ikke giove mig muligheden for at skifte mellem
printerne. Den viser kun Epson'en i en rullemenu som er grånet og siger
den ikke kan køre fordi jeg ikke bruger LocalTalk!!

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få den i gang? Hvad er
Local Talk, det har jeg da aldrig hørt om før?

på forhånd tak

Carsten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-02 21:24

In article <1f7rl6s.10s6e629d7uaoN%vousortmann@oncable.dk>,
vousortmann@oncable.dk (Carsten Ortmann) wrote:

> Hvad er Local Talk, det har jeg da aldrig hørt om før?

localtalk er Appletalk (dvs netværk) over serielporten.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 17-02-02 21:45

> localtalk er Appletalk (dvs netværk) over serielporten.

OK, tak.

Det gik nu i gang af sig selv, da jeg lige var forbi Chooser og klikke
en enkelt gang på driveren. Så kørte det. Og kører - omend jeg har et
lile problem med at LaserWriteren har det med at tage mere end et ark
papir ind ad gangen. Er der nogen der har en løsnig på det?

Men tak for svaret. Jeg har aldrig hørt det omtalt som LocalTalk før.

Carsten

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-02-02 21:49

In article <1f7rqz0.6nbrp2znebk8N%vousortmann@oncable.dk>,
vousortmann@oncable.dk (Carsten Ortmann) wrote:

> omend jeg har et lile problem med at LaserWriteren har det med at
> tage mere end et ark papir ind ad gangen. Er der nogen der har en
> løsnig på det?

Luft papiret.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-02-02 00:07

Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> [...]
> lile problem med at LaserWriteren har det med at tage mere end et ark
> papir ind ad gangen. Er der nogen der har en løsnig på det?

Hvis du har et dokument, som fylder en hel A4 side og så cursoren står
på side 2 og IKKE bagved det sidste bogstav på side 1, så skriver den
også side 2 ud selvom der ikke står noget.

Sådan er det ihvertilfælde i AppleWorks.

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-02-02 00:29

in article 1f7rxlb.w9vqc41c7gtf0N%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling
at jesper@gylling.net wrote on 18/02/02 0:07:

> [...]
> også side 2 ud selvom der ikke står noget.
>
> Sådan er det ihvertilfælde i AppleWorks.

Jamen så fik vi jo også det på plads. Jeg tror bare Carsten er træt af at
hans printer trækker mere end et ark igennem printeren på samme tid.

--
/peter

"Where's my burrito?"
Homer Simpson.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-02-02 10:47

> [...]

> Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få den i gang? Hvad er
> Local Talk, det har jeg da aldrig hørt om før?

Jeg opsøgte PrinterSwitch på Versiontracker - med stort udbytte. Jeg
kunne nemlig læse i de temmelig blandede anmeldelser, at man kan skifte
printer fra kontrollinien, hvor alle de printere, der ligger på
skrivebordet, vises - herunder Virtual Printer og Create Adobe PDF. Man
bliver i tilgift fri for den ulidelige anmodning om at vælge Sidelayout
efter printerskift. Eneste mangel er, at man ikke kan se, hvad der er
LW8 og Adobe PS.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt