Skærme
Fijala 3554
Bærbar computer kaput - reparation eller s~
Fra : Erik Andersen

Dato : 17-02-02 17:20

Jeg er ejer af en ældre bærbar. Det drejer sig om en Acer Note Light AN 370
CX. Alder ca. 5 år.

Jeg kan ikke længere se noget på skærmen. Den lyser hvidt helt fra
begyndlesen af opstarten også under BIOS opstart. Jeg kan således ikke se
noget på skærmen. Jeg formoder, at der er tale om en fejl ved grafikkortet
eller ved skærmen. Fejlen har været der tidligere, men ved at ryste
computeren, har jeg kunnet få den til at virke igen. Men det kan ikke lade
sig gøre mere.

Jeg er i syv sind m.h.t., hvad jeg skal gøre. Jeg kan selvfølgelig købe en
ny og smide den gamle ud. På den anden side er computeren god nok til mit
brug, forudsat den virker selvfølgelig.

Er der nogen der kender et sted, hvor computeren kan blive testet, uden at
det koster en bondegård? Jeg bor i Københavnsområdet.

Eller er computeren så gammel, at det ikke kan betale sig, at få den
repareret?

Jeg vil gerne høre jeres synspunkter.

På forhånd tak.

Erik

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 17-02-02 18:38

Erik Andersen wrote:

<snip>

Det er ikke pænt at crossposte på denne måde, Erik, læs lige
vejledningen på http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html
inden du får brug for at crossposte næste gang.

Se i øvrigt mit svar på din post i dk.edb.hardware.grafikkort.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Peter T.

Dato : 17-02-02 20:21

"Erik Andersen" <erik_a@post3.tele.dk> wrote in

> [...]
> grafikkortet eller ved skærmen. Fejlen har været der tidligere, men ved
> at ryste computeren, har jeg kunnet få den til at virke igen. Men det

Jeg fik ny skærm i min Dell i sidste uge, da den stadig var dækket af
garantien. Mens unisys-manden skilte den ad, fortalte han mig at det tit er
fladkablet imellem skærm og bundkort, der er rystet løst, når folk får
problemer med fladskærmen. Da det lyder som en løs forbindelse er
spørgsmålet jo mere om du har noget at tabe ved selv at prøve at lave det
når den er så gammel, medmindre du er overdrevet fumlefingret.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>