3 små ? om OSX og favorites
Fra : Storm

Dato : 17-02-02 16:34

1.
I OS9 har jeg fået godt styr på mine mange favorites. Men nu ser jeg
selvfølgelig er det ikke styret med i OSX, da det er en anden version af
IE. Kan jeg hente dem fra OSX til OS9, eller ovenikøbet få dem til at
lægge sig samme sted, så de opdaterer sig fra samme sted?

2.
Jeg har en del bookmarks fra min gamle PC, som jeg gerne ville have
herover på maccen. Det har jeg ikke kunnet finde ud af. Jeg har zippet
dem og åbnet zippen her på Maccen. Fra Unzipvinduet hiver jeg så linksne
ét efter ét over på mit Explorervindue, og tilføjer favorites.... Og
det blev morgen og det blev aften...
Er der en smartere måde?

3.
I OSX (Classic) kan jeg ikke gøre åbne vinduer mindre hvis de er blevet
så store, at de ikke kan være i skærmbilledet. Det må kunne gøres?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-02 16:48

In article <1f7rc9y.11rdku4j5pbzgN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> [...]
> IE. Kan jeg hente dem fra OSX til OS9, eller ovenikøbet få dem til at
> lægge sig samme sted, så de opdaterer sig fra samme sted?

Ja, importer først IE 9 favoriterne i IE X:

X: /Users/nina/Preferences/Explorer/favorites.html
9: /Systemfolder/Preferences/Explorer/favorites.html

Fjern derefter 9 og lav en genvej fra X til 9's gamle placering (forstod
du det?)

> [...]
> dem og åbnet zippen her på Maccen. Fra Unzipvinduet hiver jeg så linksne
> ét efter ét over på mit Explorervindue, og tilføjer favorites.... Og

Træk favorites.html ud fra zip arkivet til dit skrivebord. Åben IE og
importer filen.

> 3.
> I OSX (Classic) kan jeg ikke gøre åbne vinduer mindre hvis de er blevet
> så store, at de ikke kan være i skærmbilledet. Det må kunne gøres?

Træk i vinduets kant (et vilkårligt sted) indtil resize feltet er
synligt og du kan gøre vinduet mindre.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Storm

Dato : 17-02-02 19:38

> [...]
> 9: /Systemfolder/Preferences/Explorer/favorites.html
>
> Fjern derefter 9 og lav en genvej fra X til 9's gamle placering (forstod

Ja, du har bestået pædagogikum. Og det virker. Herligt.

> 2.
>
> Træk favorites.html ud fra zip arkivet til dit skrivebord. Åben IE og
> importer filen.

Jeg havde siddet og ledt efter en importer funktion, men den findes slet
ikke? - det var jo for nemt - drag and drop.

> Træk i vinduets kant (et vilkårligt sted) indtil resize feltet er
> synligt og du kan gøre vinduet mindre.

Det taler vi ikke mere om, jeg kunne ikke trække i kanten? (Det handlede
om den gule lampe).

Takker.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-02 21:24

In article <1f7rksf.1g5xwjp1xaar7kN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Jeg havde siddet og ledt efter en importer funktion, men den findes slet
> ikke? - det var jo for nemt - drag and drop.

I IE (x)

File -> Import favorites

> Det taler vi ikke mere om, jeg kunne ikke trække i kanten?

Prøv igen, der kan trækkes i den tynde ramme omkring et hvert Mac OS 1-9
vindue. Når du trækker i kanten flyttes vinduet. Flyt det indtil du kan
se resize felet.

> (Det handlede om den gule lampe).

??

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Storm

Dato : 17-02-02 22:06

> I IE (x)
>
> File -> Import favorites

Jamen det var i OS 9

> Prøv igen, der kan trækkes i den tynde ramme omkring et hvert Mac OS 1-9
> vindue.

Jamen i OS X

> Når du trækker i kanten flyttes vinduet. Flyt det indtil du kan
> se resize felet.

Det kan jeg ikke.

> ??

Ja, grøn, gul, rød - den gule, den gør det.
Glem det nu bare.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-02 23:48

In article <1f7rrwn.h0zl9t42fswaN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Jamen det var i OS 9

den er også et eller andet sted i Mac OS 9, ellers kan du bare importere
i X versionen - det er et fedt.

> Jamen i OS X

Du skrev i Classic, så det kan det.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Storm

Dato : 18-02-02 09:48

> den er også et eller andet sted i Mac OS 9, ellers kan du bare importere
> i X versionen - det er et fedt.

Ja, jeg fandt ud af det. :o|

Den brug af henvisning af favorites imellem forskellige Explorerer er
rigtig god. Har du selv syet den?

> Du skrev i Classic, så det kan det.

Ja, jeg fandt ud af det. :o|

Kan du sige hvorfor det skal være så tungt at switche fra OSX til 9. Jeg
få tit meldingen logout timeout - og så sker der ikke noget, når jeg fra
X vil genstarte i 9. Jeg kan se, at det er en god idé at lukke alle åbne
programmer; men kun sjældent går det lige som det skal. Og så starter
den op igen med at sige at den ikke blev lukket rigtigt ned -
examining...

Fra 9 til X er der aldrig problemer.

--
Venlig hilsen Nina
- glad i låget med sin Tibook og eksterne skærme - der funker

Fra : Storm

Dato : 17-02-02 22:17

> I IE (x)
>
> File -> Import favorites

Ja, det har du ret i.

> Prøv igen, der kan trækkes i den tynde ramme omkring et hvert Mac OS 1-9
> vindue. Når du trækker i kanten flyttes vinduet. Flyt det indtil du kan
> se resize felet.

> ??

Jamen hvis vinduet er meget langt kan jeg jo ikke flytte det ovenud, og
så kan jeg stadig ikke se resize feltet, her kommer ikke den gule men
den grønne ind i billedet - sorry.

--
Venlig hilsen Nina Storm