/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
rs125 hakker og lyder som et eller andet e~
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 17-02-02 16:19

Vi havede lige Karins Priller ud og trille.....efter en kort tur om kring
Ringsted...synes vi vejret var godt nok til at trille en lidt længere
tur...luft temp var omkring 5 grader...knallerten viste 70-75
grader....ganske kort efter begynder den at trække underligt og er lige ved
at gå ud....den begyndte rasler inden fra motoren med lyde der nemt kan
høres ...tjaa nu er lyde svære at beskrive men den klakker... i takt med
antal rpm...det lyder ret grimt.....nå efter at have slukket og tændt igen
var der intet...jeg synes dog den ikek trak nær så godt...men det kan bare
være mig....nå men vi stillede den ind igen og tog den så frem idag for at
lige prøve karins nye motoradheber (den bøjle dims til baghjulet istedet for
central støtteben)....den startede omend noget modvilligt men den har også
stået stille i 2 uger....i begyndelsen var den fin men efter bare 200 meter
begyndte den at lave lyden igen.....den er ret skarp (hvis man kan sige det)

der er karburatorsprit i benzinen og jeg har tilføjet en lille skvæt 2t
olie til benzinen ...

nogen forslag til hvad det kan være ?

Lasse & Karin
RS125...og under 2 uger til mille



 
 
Martin Sørensen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-02-02 17:12

> grader....ganske kort efter begynder den at trække underligt og er lige
ved
> at gå ud....den begyndte rasler inden fra motoren med lyde der nemt kan
> høres ...tjaa nu er lyde svære at beskrive men den klakker... i takt med
> antal rpm...det lyder ret grimt...
>....i begyndelsen var den fin men efter bare 200 meter
> begyndte den at lave lyden igen.....den er ret skarp (hvis man kan sige
det)
> nogen forslag til hvad det kan være ?

Tændingsbanken? - Men det er næsten ikke noget den begynder på uden videre,
medmindre spritten kan forårsage det.
Evt. kan det også være en stempelring, der begynder at få lidt fat i en
port?

Under alle omstændigheder er det nok noget, der skal undersøges nærmere,
inden motoren får lov at køre længere.

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-02-02 22:47


Martin Sørensen <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en
news:a4okob$27ug$1@news.cybercity.dk...
> > ..ganske kort efter begynder den at trække underligt og er lige ved
> > at gå ud....den begyndte rasler inden fra motoren med lyde der nemt
kan
> > høres ...tjaa nu er lyde svære at beskrive men den klakker... i takt
med
> > antal rpm...det lyder ret grimt...
> .....Evt. kan det også være en stempelring, der begynder at få lidt
fat i en
> port?
> Under alle omstændigheder er det nok noget, der skal undersøges
nærmere,
> inden motoren får lov at køre længere.

Det er temmeligt sikkert at det er noget stempel-relateret.
Dén med stempelringen der får fat i en port skulle jo netop ikke kunne
lade sig gøre fordi totaktere har en lille stift i stempelrings-rillerne
som fixerer stempelringenes ender et sted hvor der er cylindervæg i hele
bevægelsen; men især på Kawa KR1 er det set at denne stift arbejdede sig
ind i stemplet, så det er ikke en umulig tanke.
Noget andet er at en ring kan være decideret knækket!

Men netop den et-cylindrede totakters force er jo at den er enkel at gå
til, så flå blot topstykke og cylinder af for at se hvad der er galt!
Det er næsten en elementær øvelse, og selv Mikekl fik det jo lært

--
Armand.




Mikkel Christensen (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-02-02 07:46

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<a4p9dn$aom$1@news.cybercity.dk>...
>
> Men netop den et-cylindrede totakters force er jo at den er enkel at gå
> til, så flå blot topstykke og cylinder af for at se hvad der er galt!
> Det er næsten en elementær øvelse, og selv Mikekl fik det jo lært

Hæ! Ja så længe man holder sig til cylinder kan det nærmest ikke gå galt.
Det er først længere nede det begynder at blive farligt...

--
Mikkel

Søren Lindholt (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 18-02-02 10:12


Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
<01c1b847$f5423430$ca0b12ac@pc4814>...
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
> <a4p9dn$aom$1@news.cybercity.dk>...
> >
> > Men netop den et-cylindrede totakters force er jo at den er enkel at gå
> > til, så flå blot topstykke og cylinder af for at se hvad der er galt!
> > Det er næsten en elementær øvelse, og selv Mikekl fik det jo lært

Bemærk, der er en enkelt detalje: Det er ikke nødvendigt at pille
topstykket af cylinderen, på mange motorer kan man bare hiver den samlede
klup af.

Mads Lund og jeg blev dog enige om at Mikkel sikkert havde skilt så meget
ad for at vi kunne have noget at grine af, og så tjente det dog et formål!

--
Søren
s@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Lasse Lundberg (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 18-02-02 10:56

"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> wrote in > Bemærk, der er
en enkelt detalje: Det er ikke nødvendigt at pille
> topstykket af cylinderen, på mange motorer kan man bare hiver den samlede
> klup af.
>
> Mads Lund og jeg blev dog enige om at Mikkel sikkert havde skilt så meget
> ad for at vi kunne have noget at grine af, og så tjente det dog et formål!

ok det hjælper lidt.....sidder der en pakning som jeg skal ud og købe inden
jeg går i gang ?....motoren skulle kun have gået knabt 5kkm...man maskinen
er fra 1997....jeg prøver anyway...jeg skal jo lære det

Lasse
12 dage endnu



Mikkel Christensen (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-02-02 11:08

Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in article
<a4qj4n$os4$1@news.net.uni-c.dk>...
> "Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> wrote in > Bemærk, der
er
> en enkelt detalje: Det er ikke nødvendigt at pille
> > topstykket af cylinderen, på mange motorer kan man bare hiver den
samlede
> > klup af.
> >
>
> ok det hjælper lidt.....sidder der en pakning som jeg skal ud og købe
inden
> jeg går i gang ?....motoren skulle kun have gået knabt 5kkm...man
maskinen
> er fra 1997....jeg prøver anyway...jeg skal jo lære det

Yep. Der sidder en pakning mellem cylinder og "blok". Med lidt held kan
den genbruges, men det bedste ville være at købe en ny.

Hvad de koster herhjemme ved jeg ikke (sikkert en bondegård!), men
http://www.geiwiz.de sælger et Gasketset (Dichtsatz) til 14.90E. Det er
sådan en pose blandede bolcher med lidt af hvert i.

--
Mikkel

Armand (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-02-02 19:04


Søren Lindholt <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> skrev i en
news:01c1b85c$5eb77d30$b07610ac@pc4148...
> Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
> <01c1b847$f5423430$ca0b12ac@pc4814>...
> > Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
> > <a4p9dn$aom$1@news.cybercity.dk>...
> > >
> > > Men netop den et-cylindrede totakters force er jo at den er enkel
> > > at gå til, så flå blot topstykke og cylinder af for at se hvad der
er
> > > galt!
> > > Det er næsten en elementær øvelse, og selv Mikekl fik det jo lært

Ikke "Mikekl" men; Mikkel - Undskyld!

> Bemærk, der er en enkelt detalje: Det er ikke nødvendigt at pille
> topstykket af cylinderen, på mange motorer kan man bare hiver den
> samlede klup af.

- - - Og derved spare sig for udgiften til en toppakning
Og skulle arbejdet resultere i erkendelsen af en (stempelrings?- )
skade, kan andre pakninger sidenhen erhverves sammen med indkøbet af de
fornødne reservedele!!

Armand.






Lars Rasch (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Rasch


Dato : 18-02-02 00:12

Hej Lasse....
Jeg vil lige høre om i har renset inde ved powervalves ( dem der styre
udstødnings højden i sylinderen) for hvis
du ikke gør det en gang om måneden så samler der sig så meget u forbrandt 2t
olie inde bag hved stemplerne at den lige pludslir ikke vil træke så godt
og lidt efter begynder stemplerne at gnave i sylinderen. og jeg vil lige
sige at en ny sylinder koster ca 3000 til sådan en.
Men du må meget gerne skrive til min mail tilde2@get2net.dk
for så kan jeg sende mit til nr. så kan du jo ringe...
har selv en RS250 fra 2000
men er også RoadRace mekanikker

"Lasse Lundberg" <laslun@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c6fc963$0$201$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vi havede lige Karins Priller ud og trille.....efter en kort tur om kring
> Ringsted...synes vi vejret var godt nok til at trille en lidt længere
> tur...luft temp var omkring 5 grader...knallerten viste 70-75
> grader....ganske kort efter begynder den at trække underligt og er lige
ved
> at gå ud....den begyndte rasler inden fra motoren med lyde der nemt kan
> høres ...tjaa nu er lyde svære at beskrive men den klakker... i takt med
> antal rpm...det lyder ret grimt.....nå efter at have slukket og tændt igen
> var der intet...jeg synes dog den ikek trak nær så godt...men det kan bare
> være mig....nå men vi stillede den ind igen og tog den så frem idag for at
> lige prøve karins nye motoradheber (den bøjle dims til baghjulet istedet
for
> central støtteben)....den startede omend noget modvilligt men den har også
> stået stille i 2 uger....i begyndelsen var den fin men efter bare 200
meter
> begyndte den at lave lyden igen.....den er ret skarp (hvis man kan sige
det)
>
> der er karburatorsprit i benzinen og jeg har tilføjet en lille skvæt 2t
> olie til benzinen ...
>
> nogen forslag til hvad det kan være ?
>
> Lasse & Karin
> RS125...og under 2 uger til mille
>
>



Lasse Lundberg (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 18-02-02 10:03

jeg prøver lige at åbne den....om ikek andet må jeg trille den ned til
forhand i papkasser...

hvad med vandkølingen osv....pakninger er der noget jeg skal udstyre mig
med, med det samme ?

Lasse
"Lars Rasch" <tilde3@lystig.dk> wrote in message
news:EMWb8.700$z7.334924@news000.worldonline.dk...
> Hej Lasse....
> Jeg vil lige høre om i har renset inde ved powervalves ( dem der styre
> udstødnings højden i sylinderen) for hvis
> du ikke gør det en gang om måneden så samler der sig så meget u forbrandt
2t
> olie inde bag hved stemplerne at den lige pludslir ikke vil træke så godt
> og lidt efter begynder stemplerne at gnave i sylinderen. og jeg vil lige
> sige at en ny sylinder koster ca 3000 til sådan en.
> Men du må meget gerne skrive til min mail tilde2@get2net.dk
> for så kan jeg sende mit til nr. så kan du jo ringe...
> har selv en RS250 fra 2000
> men er også RoadRace mekanikker
>
> "Lasse Lundberg" <laslun@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c6fc963$0$201$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Vi havede lige Karins Priller ud og trille.....efter en kort tur om
kring
> > Ringsted...synes vi vejret var godt nok til at trille en lidt længere
> > tur...luft temp var omkring 5 grader...knallerten viste 70-75
> > grader....ganske kort efter begynder den at trække underligt og er lige
> ved
> > at gå ud....den begyndte rasler inden fra motoren med lyde der nemt kan
> > høres ...tjaa nu er lyde svære at beskrive men den klakker... i takt med
> > antal rpm...det lyder ret grimt.....nå efter at have slukket og tændt
igen
> > var der intet...jeg synes dog den ikek trak nær så godt...men det kan
bare
> > være mig....nå men vi stillede den ind igen og tog den så frem idag for
at
> > lige prøve karins nye motoradheber (den bøjle dims til baghjulet istedet
> for
> > central støtteben)....den startede omend noget modvilligt men den har
også
> > stået stille i 2 uger....i begyndelsen var den fin men efter bare 200
> meter
> > begyndte den at lave lyden igen.....den er ret skarp (hvis man kan sige
> det)
> >
> > der er karburatorsprit i benzinen og jeg har tilføjet en lille skvæt 2t
> > olie til benzinen ...
> >
> > nogen forslag til hvad det kan være ?
> >
> > Lasse & Karin
> > RS125...og under 2 uger til mille
> >
> >
>
>



Søren Lindholt (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 18-02-02 12:00


Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in article
<a4qg0k$13tm$1@news.net.uni-c.dk>...
> jeg prøver lige at åbne den....om ikek andet må jeg trille den ned til
> forhand i papkasser...
>
> hvad med vandkølingen osv....pakninger er der noget jeg skal udstyre mig
> med, med det samme ?
>
Hvor meget sprit har du hældt i? Jeg er sikker på det fik min DT til at
smelte stemplet pga. for mager blandling, (på trods af en dyse på størrelse
med tunnelrøret under storebælt)
Det lyder faktisk som du beskriver der man kalder at 4-takte, det kan vel
også have flere årsager.
Men hvorom alting er: af med toppen, og se på sagerne, det er simpelt nok.
Ny pakning er nummer 1, og pas så på når du sætter cyl. på stemplet igen,
MAN MÅ IKKE DREJE cylinderen når stempelringen er indenfor, så kan
stempelringene nemlig dislokere.

--
Søren
s@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Lasse Lundberg (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 18-02-02 12:51

men skal jeg så tage hele "klumpen" af eller bare toppen ?

nu har jeg ikek prøvet det før men hvad med kølevand osv....de slanger skal
vel af.....og hvad når den skal samles igen....hvordan udlufter man systemet
?

bare lidt råd her vil gøre det meget nemmere når jeg prøver at hive "hele
klumpen" af men der er måske ikke noget vand dernede ?.....jeg
prøver....det kan ikek andet end gå helt galt ......

Lasse
11-12 dage endnu


"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> wrote in message
news:01c1b86b$69b07cf0$b07610ac@pc4148...
>
> Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in article
> <a4qg0k$13tm$1@news.net.uni-c.dk>...
> > jeg prøver lige at åbne den....om ikek andet må jeg trille den ned til
> > forhand i papkasser...
> >
> > hvad med vandkølingen osv....pakninger er der noget jeg skal udstyre mig
> > med, med det samme ?
> >
> Hvor meget sprit har du hældt i? Jeg er sikker på det fik min DT til at
> smelte stemplet pga. for mager blandling, (på trods af en dyse på
størrelse
> med tunnelrøret under storebælt)
> Det lyder faktisk som du beskriver der man kalder at 4-takte, det kan vel
> også have flere årsager.
> Men hvorom alting er: af med toppen, og se på sagerne, det er simpelt nok.
> Ny pakning er nummer 1, og pas så på når du sætter cyl. på stemplet igen,
> MAN MÅ IKKE DREJE cylinderen når stempelringen er indenfor, så kan
> stempelringene nemlig dislokere.
>
> --
> Søren
> s@motortosse.dk
> http://motortosse.dk
> "Because golf courses should be motocross tracks"
>



Mikkel Christensen (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-02-02 13:02

Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in article
<a4qpre$17s0$1@news.net.uni-c.dk>...
> men skal jeg så tage hele "klumpen" af eller bare toppen ?

Bare cylinderen til at starte på. Den sidder svjh med 4 bolte og er
forholdsvis nem at gå til.

>
> nu har jeg ikek prøvet det før men hvad med kølevand osv....de slanger
skal
> vel af.....og hvad når den skal samles igen....hvordan udlufter man
systemet
> ?

Mener faktisk der sidder en aftapningskrue lige der hvor kølevandet render
ind i cylinderen? Men jeg fik det aldrig rigtig udforsket eftersom jeg jo
bare startede fra en ende af og løsnede alle de bolte og skruer jeg kom i
nærheden af - til stor morskab for de andre indbyggere i garagen

Men ellers kan det vel tappes af ved at tage en af slangerne der forbinder
køleren med motoren (husk en spand nedenunder). Det er ikke så svært at få
ud - det er mest det svineri man får lavet samtidig der skal begrænses
mest muligt

--
Mikkel

Claus Rittig (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 18-02-02 20:26

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse
news:01c1b874$20408160$ca0b12ac@pc4814...

> > nu har jeg ikek prøvet det før men hvad med kølevand osv....de slanger
> skal
> > vel af.....og hvad når den skal samles igen....hvordan udlufter man
> systemet
> > ?
>
> Mener faktisk der sidder en aftapningskrue lige der hvor kølevandet render
> ind i cylinderen?

Aftap lige kølevandet omhyggeligt med bundskruen i vandpumpen, for ellers
løber der let vand ned i krumtaphuset når du løfter cylinderen af - og hvis
der står kølevand i krumtaphuset i "lidt tid" så kan hovedlejerne dø. Det
skete en af mine klubkammerater, vi kan jo kalde ham Tobias.

Rittig



Lasse Lundberg (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 18-02-02 21:33

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com>
> Aftap lige kølevandet omhyggeligt med bundskruen i vandpumpen, for ellers
> løber der let vand ned i krumtaphuset når du løfter cylinderen af - og
hvis
> der står kølevand i krumtaphuset i "lidt tid" så kan hovedlejerne dø. Det
> skete en af mine klubkammerater, vi kan jo kalde ham Tobias.

det vil jeg straks gøre inden jeg forsætter....takker !

Lasse



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste