Ang. tanktaske.. Et godt råd...
Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 17-02-02 15:53

Dav! Jeg står for at købe en taske til at sætte på min tank. Jeg har så til
den lejlighed fået øje på en ved www.louis.de (Artikelgruppe 10025334,
Katalogseite: 351, TANKRUCKSACK *BASIC II*) ville den kunne sidde på en
Suzuki GS500 evt. ulemper eller et andet bedre produkt i en overkommelig
pris klasse... På forhånd tak!
Vh. Rasmus Sørensen
GS500E '99 lige om lidt køre klar..

Fra : Allan Wisborg

Dato : 18-02-02 01:42

Det er en magnet taske. De ridser ALTID tanken. Måske ikke lige i første
forsøg, men magneter der jo er gode til at holde den fast på cyklen, er også
gode til at holde div. magnetisk snavs fast, og lige pludselig en dag -
ARRGGGHHH. Jeg havde selv en magnettaske til min XJ 600, men da jeg købte
TRX'eren skulle tanken på den ikke ridses. Jeg skrottede derfor
magnetunderlaget, og syede et nyt underlag med stropper med omkring stellet.
Det virker perfekt. 1/2 meter flagdug, 2 meter nylon stropper og lidt
velcro, så er den i vinkel

Anbefalingen er derfor at finde noget der ikke sidder fast med magneter.
Uden kåbe kan det også ved høje hastigheder være en ulempe med magneter. Det
er ikke rart at løbe spidsrod over autobahnen for at samle ferieoppakningen
op.

Allan
TRX 850

Fra : S.G

Dato : 17-02-02 19:10

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> gode til at holde div. magnetisk snavs fast, og lige pludselig en dag -

Haha der er jeg UENIG:..
Det eneste der dutter er magnettanktake. Du skal bare sørge for at din tank
er ren (hav fx en klud i lommen), samt selve "underlaget" på tasken (asso
det der går imod tanken) er rent. Det underlag der sidder på min taske er
noget underligt gummiagtig noget det har ihvertfald virket efter hensigten.
Min RF´er har kørt med taske hele sidste sæson uden en eneste ridse... Så
jeg synes ikke der er nogen fare ved magnettasker

Sebastian, Odense
RF400R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-02-02 17:01

S.G fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Haha der er jeg UENIG:..

Det er jeg også! Jeg har kørt omkring 7000 km med min magnettanktaske
helt uden ridser

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : ped

Dato : 17-02-02 21:10

Ja, her må jeg også erklære mig uenig. Jeg kører på 5. år med en magnettaske,
hvis underlag er (eller virker som) ruskind. Jeg er naturligvis påpasselig med
at der ikke er sandkorn el.l. under den når jeg sætter den på, men ellers mener
jeg ikke at magnetprincippet skulle være særligt befordrende for snavs og
ridser. Jeg har lige så sent som i går gjort den årlige vinterpolering af tanken
ude i garagen, og der er ikke antydning af ridser på den. Tanktasken, som jeg
havde på Suzukien, havde et underlag der var spændt fast med remme, og der var
tydelige slidmærker både på tanken og sidedækslerne af remmene, som altid sidder
og arbejder lidt. Jeg kan varmt anbefale en magnettaske. Bortset fra at min er
todelt ligner den faktisk den du har kig på, og hvis ellers længden på 36 cm
ikke er for meget til en GS500 tank, så kan jeg ikke se at det ikke skulle være
et godt valg.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ1100

Fra : Allan Wisborg

Dato : 19-02-02 07:25

Som det ses af ovenstående indlæg, så er jeg et kvaj, der ridsede min tank

Nå, men meningerne er delte. Moralen er, at det der virker for den ene ikke
altid virker for den anden. Men sørg nu for at holde undersiden ren...

Allan
-der overvejer at lave en smart nøgleholder af magneterne fra tanktasken...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 19-02-02 12:43

en ting som har generet mig meget med tank tasken er at den har en tendens
til at ødelægge en dankort og lign....også dem man har i inderlommen hvis
man læner sig for meget frem...eller løfter på tasken

Lasse

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-02 22:17

Lasse Lundberg fra det ydre rum sagde engang følgende:

> en ting som har generet mig meget med tank tasken er at den har en tendens
> til at ødelægge en dankort og lign....også dem man har i inderlommen hvis
> man læner sig for meget frem...eller løfter på tasken

Tjaeh, det er nu ikke noget jeg har haft problemer med på de 7k km jeg har
kørt med magnettaske. Jeg har flere gange transporteret disketter og
dankort i den uden problemer. Men det er nu ikke noget jeg vil satse på er
fornuftigt, jeg har bare glemt at tænke mig om
Derudover har min TI92 'lomme'-regner (stort programmerbart skrummel) også
lagt i tanktasken gennem 5-6k km og den virker stadigvæk fint
Men Lasse har ret, du skal nok være forsigtig... og ikke gøre som mig