/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Krav til oktantal GSXR 400
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 17-02-02 15:38

Jeg er ejer af en GSXR 400 fra 1994 og har indtil nu kørt på 98 oktan. Det
er efterhånden rimelig umuligt at komme nogen steder i Danmark hvis man kun
kan køre på 98 oktan. Jeg kender ikke minimumskravene til den og vil derfor
gerne vide om den kan køre på 95 oktan!

Birgit.



 
 
Jonas Holt (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 17-02-02 15:45

> Jeg er ejer af en GSXR 400 fra 1994 og har indtil nu kørt på 98 oktan. Det
> er efterhånden rimelig umuligt at komme nogen steder i Danmark hvis man kun
> kan køre på 98 oktan. Jeg kender ikke minimumskravene til den og vil derfor
> gerne vide om den kan køre på 95 oktan!


Mig bekendt kan alle japanske cykler siden sidst i 70'erne køre på minimum 91 blyfri.

--
mvh
Jonas Holt & CBR600F2 - i hi



origo@earthling.net (17-02-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 17-02-02 16:00


"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message
news:3c6fc216$0$22365$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Mig bekendt kan alle japanske cykler siden sidst i 70'erne køre på minimum
91 blyfri.
Blyfri, ja, men ikke nødvendigvis '91.

JS





Martin Sørensen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-02-02 17:05

> Mig bekendt kan alle japanske cykler siden sidst i 70'erne køre på minimum
91 blyfri.

Min Yamaha XS400 Seca fra '83 kører uden problemer på blyfri 92, og derfor
burde en 11 år nyere MC også kunne klare det, også selv om det er en R.

Evt. kunne man holde sig til blyfri 95, det koster jo kun 6-7 øre mere end
92. Det kan GSXR'en ihvertfald godt klare.

signing off.. Martin Sørensen



Per (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 17-02-02 16:35

Jeg har haft en gsx 400 impulse i mange år, med næsten identisk motor.
Har altid kørt på 95 blyfri på den uden nogen former for problemer, hvilket
jeg iøvrigt også gør på mine nuværende makskiner: CBR600f3 og XT 600

geocities.com/per_elm

Mvh Per



S.G (17-02-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 17-02-02 17:58

Min RF400R (samme motor)
kører på 95 blyfri


"Henrik Mortensen" <bbl4072@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a4of2d$1vms$1@news.cybercity.dk...
> Jeg er ejer af en GSXR 400 fra 1994 og har indtil nu kørt på 98 oktan. Det
> er efterhånden rimelig umuligt at komme nogen steder i Danmark hvis man
kun
> kan køre på 98 oktan. Jeg kender ikke minimumskravene til den og vil
derfor
> gerne vide om den kan køre på 95 oktan!
>
> Birgit.
>
>



Henrik Mortensen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 17-02-02 20:31


"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:cnRb8.95$Ke7.3004@news.get2net.dk...
> Min RF400R (samme motor)
> kører på 95 blyfri
>

Er du stensikker på at motoren fra RF400R er samme motor som i
GSXR400R(GK76A)...??

Birgit.





S.G (17-02-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 17-02-02 22:10

jeps.. 100%
hvada?

dog er der nogle enkelte forskelle, fx cdi Boksen, min RF400 tager knapt så
mange omdrejninger som GSXR400. Så er GSXR400 lidt mere "åben" i
kabureringen, ellers er alt det sammen, kompressionsforhold er osse ens,
derfor må knasterne være ligeså..
GSX400F, Impulsen, GSXR400, RF400, Bandit400 har alle samme motor, dog har
impulsen fået noget kombineret olie/vandkøling (hvilket egentlig er simpelt
nok at bygge på fx min RF400). Jeg kan egentlig heller ikke se nogen idé i
at suzuki skulle fremstille en ny 400ccm motor for hver model, så det er vel
logisk nok de bruger samme motor

"Henrik Mortensen" <bbl4072@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a4p07t$2rel$1@news.cybercity.dk...
>
> "S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:cnRb8.95$Ke7.3004@news.get2net.dk...
> > Min RF400R (samme motor)
> > kører på 95 blyfri
> >
>
> Er du stensikker på at motoren fra RF400R er samme motor som i
> GSXR400R(GK76A)...??
>
> Birgit.
>
>
>
>



S.G (17-02-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 17-02-02 22:19


"Henrik Mortensen" <bbl4072@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a4p07t$2rel$1@news.cybercity.dk...
> Er du stensikker på at motoren fra RF400R er samme motor som i
> GSXR400R(GK76A)...??
> Birgit.

jeps.. 100%
hvada?
dog er der nogle enkelte forskelle, fx cdi Boksen, min RF400 tager knapt så
mange omdrejninger som GSXR400 RF400 sætter begrænser ind ved 13000rpm ved
gsxr400 16000rpm. Så er GSXR400 lidt mere "åben" i
kabureringen, ellers er alt det sammen, kompressionsforhold er osse ens,
derfor må knasterne være ligeså..
GSX400F, Impulsen, GSXR400, RF400, Bandit400 har alle samme motor, dog har
impulsen fået noget kombineret olie/vandkøling (hvilket egentlig er simpelt
nok at bygge på fx min RF400). Jeg kan egentlig heller ikke se nogen idé i
at suzuki skulle fremstille en ny 400ccm motor for hver model, så det er vel
logisk nok de bruger samme motor
Har bakset en del med at finde ud af alt dette, da jeg nemlig vil have mest
mulig ud af min RF´er, derfor sætter jeg en cdibox i fra en gsxr400 +
kaburering, samt var det jo rart at vide hvilke reservedele der skulle
bruges i motoren, resten af cyklen er nemlig 100% magen til RF600, sammt
stel, plastic, fælge, bremser, dæmpning osv. , og så passer en RF600
motor i
Btw om det er GK76A (mener A´et står for fullpower version, dvs ingen
begrænsniger i cdi box eller lign.) eller ej, så er jeg ret sikker på det er
samme vandkølede motor osse.. Jeg mindes kun ændringer ved selve cyklen
dæmpning, samt en 4i1 istedet for en 4i2 udstødning..

Sebastian, Odense
RF400R



Martin Sørensen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-02-02 22:36

> Har bakset en del med at finde ud af alt dette, da jeg nemlig vil have
mest
> mulig ud af min RF´er, derfor sætter jeg en cdibox i fra en gsxr400 +

Jeg ved ikke om du har set 'Redline Rev Booster' på
http://www.sayjes.dk/diverse.html?
Det er vel stort set det samme som Multi-Max boksen, som fjerner
begrænsningerne i tændingen..

Men der følger vel en forståelig manual med denne, hvilket vidst var
problemet med Multi-Max.

--
signing off.. Martin Sørensen



S.G (17-02-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 17-02-02 22:41

Ser ellers ret smart ud, dvs man så kan køre fx gsx400r op til 16000rpm i
alle gear


"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:a4p7n7$7un$1@news.cybercity.dk...
> > Har bakset en del med at finde ud af alt dette, da jeg nemlig vil have
> mest
> > mulig ud af min RF´er, derfor sætter jeg en cdibox i fra en gsxr400 +
>
> Jeg ved ikke om du har set 'Redline Rev Booster' på
> http://www.sayjes.dk/diverse.html?
> Det er vel stort set det samme som Multi-Max boksen, som fjerner
> begrænsningerne i tændingen..
>
> Men der følger vel en forståelig manual med denne, hvilket vidst var
> problemet med Multi-Max.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



S.G (17-02-2002)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 17-02-02 22:45

btw, boksen fjerner vel ikke selve "hovedbegrænsningen" på de 15500rpm
(15500 er det egentlig fandt jeg lige ud af)?
den fjerner vel kun den begrænsning der er i 6. gear hvor begrænseren slår
til ved 13.500 rpm, i 5. gear hvor begrænseren slå tilved 14.500rpm. Du
kommer vel ikk eover de 15500 som det er i de mindre gear?????



"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:AwVb8.172$Ke7.4490@news.get2net.dk...
> Ser ellers ret smart ud, dvs man så kan køre fx gsx400r op til 16000rpm i
> alle gear
>
>
> "Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> news:a4p7n7$7un$1@news.cybercity.dk...
> > > Har bakset en del med at finde ud af alt dette, da jeg nemlig vil have
> > mest
> > > mulig ud af min RF´er, derfor sætter jeg en cdibox i fra en gsxr400 +
> >
> > Jeg ved ikke om du har set 'Redline Rev Booster' på
> > http://www.sayjes.dk/diverse.html?
> > Det er vel stort set det samme som Multi-Max boksen, som fjerner
> > begrænsningerne i tændingen..
> >
> > Men der følger vel en forståelig manual med denne, hvilket vidst var
> > problemet med Multi-Max.
> >
> > --
> > signing off.. Martin Sørensen
> >
> >
>
>



Henrik Mortensen (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 18-02-02 17:09


"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:AwVb8.172$Ke7.4490@news.get2net.dk...
> Ser ellers ret smart ud, dvs man så kan køre fx gsx400r op til 16000rpm i
> alle gear
>
Min omdrejningstæller kunne gå til ca. 16000 i sjette da jeg fik
cyklen.Dette dog kun fordi den var monteret med en lavere gearing end
std.(samtidigt var den også umulig at køre med i 1gear.....!)
Een tand op i for og een tand ned i bag og nu trækker den lige til 15500 i
sjette hvis man kravler bag kåben.
Der har ikke været nogen indikationer på en omdrejningsbegrænser,
nogensinde. MAX boksen er monteret(naturligvis!)

Birgit.



Henrik Mortensen (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 18-02-02 17:05

> jeps.. 100%
> hvada?
> dog er der nogle enkelte forskelle, fx cdi Boksen, min RF400 tager knapt

> mange omdrejninger som GSXR400 RF400 sætter begrænser ind ved 13000rpm ved
> gsxr400 16000rpm. Så er GSXR400 lidt mere "åben" i
> kabureringen, ellers er alt det sammen, kompressionsforhold er osse ens,
> derfor må knasterne være ligeså..

Hmmm det er da noget af en konklusion!
Fordi komp. er den samme behøver knasterne da så absolut ikke være det
samme!

> GSX400F, Impulsen, GSXR400, RF400, Bandit400 har alle samme motor, dog har
> impulsen fået noget kombineret olie/vandkøling (hvilket egentlig er
simpelt
> nok at bygge på fx min RF400).

GSXR400 har oliekøler som std. når vi snakker GK76A....

Jeg kan egentlig heller ikke se nogen idé i
> at suzuki skulle fremstille en ny 400ccm motor for hver model, så det er
vel
> logisk nok de bruger samme motor

Ja samme grund motor, men i forskellige trim.
jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvad forskellen er mellem
RF,Bandit,impulse og GSXR......(i detaljer!)

> Har bakset en del med at finde ud af alt dette, da jeg nemlig vil have
mest
> mulig ud af min RF´er, derfor sætter jeg en cdibox i fra en gsxr400 +
> kaburering, samt var det jo rart at vide hvilke reservedele der skulle
> bruges i motoren, resten af cyklen er nemlig 100% magen til RF600, sammt
> stel, plastic, fælge, bremser, dæmpning osv. , og så passer en RF600
> motor i
> Btw om det er GK76A (mener A´et står for fullpower version, dvs ingen
> begrænsniger i cdi box eller lign.) eller ej, så er jeg ret sikker på det
er
> samme vandkølede motor osse.. Jeg mindes kun ændringer ved selve cyklen
> dæmpning, samt en 4i1 istedet for en 4i2 udstødning..

GK76A har mindst 4 forskellige tændingsbokse.To modeller bruger samme boks,
nemlig GSXR400RN og GSXR400RM.(vi har een af hver)
GK76A er et typenummer hvoraf der jo eksisterer en lille flok varianter.....

Birgit.



Jønne (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Jønne


Dato : 19-02-02 21:01


> Hmmm det er da noget af en konklusion!
> Fordi komp. er den samme behøver knasterne da så absolut ikke være det
> samme!
sure, det synes jeg ellers at have læst et sted..
Men vi kan jo lade den stå og se om der er en anden der vil kommentere det.


>
> > GSX400F, Impulsen, GSXR400, RF400, Bandit400 har alle samme motor, dog
har
> > impulsen fået noget kombineret olie/vandkøling (hvilket egentlig er
> simpelt
> > nok at bygge på fx min RF400).
>
> GSXR400 har oliekøler som std. når vi snakker GK76A....
GK73A osse.. Det giver a ingen mening at gsxr400 er oliekølet?? min er
vandkølet, impulsen er både vand og oliekølet, weird de modeller jeg har
kigget på har alle været vandkølet
se fx dette link
http://www.mc-forum.com/info/s-110.htm
måske det er en GK73A?


> Ja samme grund motor, men i forskellige trim.
> jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvad forskellen er mellem
> RF,Bandit,impulse og GSXR......(i detaljer!)
kaburering (fx har impulsen kun 2 kaburatorer), tændingsbox (antal rpm i
top) knaster, noget i den dur vel


> GK76A har mindst 4 forskellige tændingsbokse.To modeller bruger samme
boks,
> nemlig GSXR400RN og GSXR400RM.(vi har een af hver)
> GK76A er et typenummer hvoraf der jo eksisterer en lille flok
varianter.....

Jeg havde fat i Køge MC idag få at få en cdibox, han sagde at der fandtes 2.
det ses ud fra motornumrene, K708 og K710 (de 2 typer motorer der er sat på
gsxr400 afhængig af årgang). Min RF400 har K712, så jeg skal bare have
prøvet en cdibox fra en gsxr400, jeg vil mene den passer


>
>



Henrik Mortensen (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 19-02-02 22:18

> > Hmmm det er da noget af en konklusion!
> > Fordi komp. er den samme behøver knasterne da så absolut ikke være det
> > samme!
> sure, det synes jeg ellers at have læst et sted..
> Men vi kan jo lade den stå og se om der er en anden der vil kommentere
det.
>

På bilmotorer er det ihvertfald _absolut_ ikke det samme....

>
> >
> > > GSX400F, Impulsen, GSXR400, RF400, Bandit400 har alle samme motor, dog
> har
> > > impulsen fået noget kombineret olie/vandkøling (hvilket egentlig er
> > simpelt
> > > nok at bygge på fx min RF400).
> >
> > GSXR400 har oliekøler som std. når vi snakker GK76A....
> GK73A osse.. Det giver a ingen mening at gsxr400 er oliekølet?? min er
> vandkølet, impulsen er både vand og oliekølet, weird de modeller jeg har
> kigget på har alle været vandkølet
> se fx dette link
> http://www.mc-forum.com/info/s-110.htm
> måske det er en GK73A?

Yep....gammel model.Let genkendelig pga "lige" stel hvor 76eren har et
"knæk" i stellet over karb.

GK76A har en _noget_ overdimensioneret vandkøler der er forbundet til en
varmeveksler der også holder olien kold via en thermostat.Så ja 76eren er
både og.
Jeg tror du forstod mig således at 76eren var oliekølet _alene_, men det er
ikke tilfældet, den har begge dele.

>
>
> > Ja samme grund motor, men i forskellige trim.
> > jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvad forskellen er mellem
> > RF,Bandit,impulse og GSXR......(i detaljer!)
> kaburering (fx har impulsen kun 2 kaburatorer), tændingsbox (antal rpm i
> top) knaster, noget i den dur vel
>
Mnjaee.....der er jo bare langt fra nok hvis man ville "håndbygge" en
"rigtig" GK76A maskine....GK73A er ihvertfald en del anderledes og de to
motorer passer kun stumper sammen i _meget_ begrænset omfang.....

>
> > GK76A har mindst 4 forskellige tændingsbokse.To modeller bruger samme
> boks,
> > nemlig GSXR400RN og GSXR400RM.(vi har een af hver)
> > GK76A er et typenummer hvoraf der jo eksisterer en lille flok
> varianter.....
>
> Jeg havde fat i Køge MC idag få at få en cdibox, han sagde at der fandtes
2.
> det ses ud fra motornumrene, K708 og K710 (de 2 typer motorer der er sat

> gsxr400 afhængig af årgang). Min RF400 har K712, så jeg skal bare have
> prøvet en cdibox fra en gsxr400, jeg vil mene den passer
>

Hmmmm.....på GK76A er der to forskellige slags stik på cdi boksen, afhængigt
af model.Af de to er 400RN og RM ens. De øvrige passer ikke direkte på da
stikkene er meget anderledes.
Hvor finder du motornummeret??

Birgit.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste