terningeprogram som kan slå flere gange
Fra : Tina Hoffmann

Dato : 17-02-02 15:27

Jeg har et program som slår 3 terninger når jeg trykker på en knap. Nu vil
jeg gerne ændre i det, således at jeg kan få det til at slå 6 gange ved ét
tryk og placere resultaterne i 6 tekstbokse. Nogen forslag til hvad jeg kan
tilføje/ændre i min kode?

Private Sub roll_Click()
Dim intRes As Integer
Dim I As Integer
Randomize
For I = 1 To 3
intRes = intRes + Int((6 * Rnd) + 1)
Next I
giveThreeDice2 = intRes
Text1.Text = intRes
End Sub

Fra : Carsten Jessen

Dato : 17-02-02 15:47

"Tina Hoffmann" <tina@archmail.com> wrote in message
> [...]
> tryk og placere resultaterne i 6 tekstbokse. Nogen forslag til hvad jeg

Lav et array med 6 textbokse med index 0-5 og kør din kode i en For...next
løkke.

for a=0 to 5
For I = 1 To 3
intRes = intRes + Int((6 * Rnd) + 1)