Vedr privat opkrævning af rykkergebyr + ov~
Fra : Ole P

Dato : 17-02-02 15:05

Har et fima der har lovet at indbetale et beløb på min konto, da der er sket
en fejl fra deres side. Vedr køb af produkt

dette er på skrift via mail fra deres firma (bevis) på skyld.

de sagde så at pengene ville være der inden 7 dage fra 7 feb nu er det den
17 og der er stadig ingen penge..

har sendt dem mail + anbefalet brev hvori jeg gør opmærksom på vores aftale
og den manglene indbetaling.

mine spørgsmål er så.

kan jeg opkræve dem for manglene betaling evt rykker gebyr.

har skrevet at de vil blive opkrævet 50 dkr for adm omk, svarende til
afsendelse af anbefalet brev..i brevet er der skrevet at det er 1.rykker

hvordan står jeg rent lovgivningmæssigt ?? Der er tale om et internet firma
(DK) der har erkendt at de skylder mig pengene..

det er ikke et stort beløb under 500 ,- pt, men rent principmæssigt betyder
det noget for mig. De skal nok få sendt deres rykkere ud i god tid, så jeg
vil da også have mine penge..

hvis jeg overdrager sagen til inkasso er det så firmaet der skal betale evt
omkostninger ??

Mvh
O.P

Fra : Jakob Paikin

Dato : 17-02-02 15:20

On Sun, 17 Feb 2002 15:04:57 +0100, "Ole P" <crazymail@get2net.dk>
wrote:

>kan jeg opkræve dem for manglene betaling evt rykker gebyr.

Ja. Du kan kræve op til 100 kr. (inkl. moms) i rykkergebyr. Dog højst
for tre rykkere og der skal gå mindst 10 dage mellem hver.

>hvis jeg overdrager sagen til inkasso er det så firmaet der skal betale evt
>omkostninger ??

Ja, hvis skyldneren overhovedet kan formås til at betale.

Vær dog opmærksom på at sådan noget som retsafgifter skal betales af
dig i første omgang (for derefter at søges betalt af skyldneren).

--
Jakob Paikin