STORT -> lille
Fra : Jakob

Dato : 17-02-02 14:38

Er der nogen der kender til et lille program der hurtigt kan ændre et
eller flere ord skrevet med STORE bogstaver til små?

hilsen Jakob

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-02-02 14:51

In article <1f7r781.clu37g1b081kwN%jakobREMOVE@THISmac.com>,
jakobREMOVE@THISmac.com (Jakob) wrote:

> Er der nogen der kender til et lille program der hurtigt kan ændre et
> eller flere ord skrevet med STORE bogstaver til små?

Word og BBedit kan.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-02-02 14:59

jakobREMOVE@THISmac.com (Jakob) writes:

> Er der nogen der kender til et lille program der hurtigt kan ændre et
> eller flere ord skrevet med STORE bogstaver til små?

BBEdit.

-j

--
"Only whimps use tape backup: real men just save their
important stuff unencrypted and let NSA mirror it."

Fra : Aske Andersen

Dato : 18-02-02 16:05

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> BBEdit.
>
> -j

Hvis du bruger OSX - start en terminal.
og skriv
cat navn1 | tr 'A-Z' 'a-z' > navn2

Hvor 'navn1' er filen som skal opdannes, resultatet kommer til at ligge
i filen 'navn2' .

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-02-02 17:30

NyrupSOM@gadefejer.dk (Aske Andersen) writes:

> [...]
> og skriv
> cat navn1 | tr 'A-Z' 'a-z' > navn2
>
> Hvor 'navn1' er filen som skal opdannes, resultatet kommer til at ligge

Hvis du bruger:
cat navn1 | tr [:upper:] [:lower:] > navn2
bliver æøå også lavet om.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-02 15:14

> [...]

> Er der nogen der kender til et lille program der hurtigt kan ændre et
> eller flere ord skrevet med STORE bogstaver til små?

Texeditplus

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-02-02 20:45

jakobREMOVE@THISmac.com (Jakob) writes:

> Er der nogen der kender til et lille program der hurtigt kan ændre et
> eller flere ord skrevet med STORE bogstaver til små?

Tekstfil:

emacs filnavn
(flyt markoer til det famoese sted)
tryk ESC l
gentag indtil alle er ok
tryk Ctrl-X Ctrl-C og besvar spoergsmaalene.

Slut.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-02-02 21:04

Jakob <jakobREMOVE@THISmac.com> wrote:

> Er der nogen der kender til et lille program der hurtigt kan ændre et
> eller flere ord skrevet med STORE bogstaver til små?

E-mailprogrammet Eudora kan lave det til små, lade alle ord begynde med
stort eller lade alle sætninger begynde med stort. Det kan ikke finde ud
af æ, ø og å, men i en almindelig kort e-mail eller anden kort tekst gør
det ikke så meget.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 18-02-02 02:47

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> [...]
> stort eller lade alle sætninger begynde med stort. Det kan ikke finde ud
> af æ, ø og å, men i en almindelig kort e-mail eller anden kort tekst gør

WordPerfect 3.5e kan - med een museklik - ændre alle valgte bogstaver
fra STORE til små eller omvendt eller kun de første bogstaver i de
valgte ord fra små til store eller omvendt.

Robert J. Widenmann
mari-bob@post8.tele.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-02 02:38

Hej Jakob

Her behøver du ikke ekstra programmer... Det kan stort set alle
tekstbehandlingsprogrammer selv klare med et enkelt museklik på valgt
tekst... Fx. skal du blot finde knappen 'Capitalize' i Word 98/2001 og
'Store/små bogstaver i Word 5.1 og 6.0, - ét klik og de er alle store,
og et nyt klik - de er alle små bogstaver.

Tænker du på noget specielt?

Jakob wrote:

> Er der nogen der kender til et lille program der hurtigt kan ændre et
> eller flere ord skrevet med STORE bogstaver til små?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The
World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Lasse Benjaminsen

Dato : 18-02-02 19:18

d. 17.2.02 14:37 skrev Jakob på jakobREMOVE@THISmac.com i artiklen
1f7r781.clu37g1b081kwN%jakobREMOVE@THISmac.com:

> Er der nogen der kender til et lille program der hurtigt kan ændre et
> eller flere ord skrevet med STORE bogstaver til små?
>
> hilsen Jakob

-- Og AppleWorks såmænd. Find/erstat eller små og store bogstaver under
tekstmenuen/skriftsnit.
/Lasse