Der Krieger und die Kaiserin
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-02-02 13:54

The Princess And The Warrior, er instrueret af Tom Tykwer, som lavede Run
Lola Run.

Sammen med Franka Potente, ligeledes fra Run Lola Run, har han lavet en helt
igennem fantastisk film.

En oplevelse jeg helst ikke ville have været foruden, da det simpelthen er
et mesterværk.

Det er heldigvist ikke mit job, at fortælle hvad filmen handler om, og det
kunne jeg heller ikke drømme om at gøre.

Se den snart, og oplev hvad film osse kan gøre.

Dansk film er virkeligt intetsigende, og betydningsløs, i forhold til, hvad
nogle talentfulde folk, laver i Tyskland i øjeblikket.

Jeg begynder at tro, at Dogme er et udtryk for opgivenhed og slåen ud med
armene, mens man tænker "Nej, jeg gider sgu ikke lave film længere. Det er
for besværligt".

Tom Tykwer, han KAN noget.

Fandme så.

Thomas

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 17-02-02 16:37

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> The Princess And The Warrior, er instrueret af Tom Tykwer, som lavede Run
> Lola Run.
<snippet>
> Tom Tykwer, han KAN noget.

Han har vist osse lige lavet Heaven, som skulle være ret god.

Caz

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-02-02 17:01

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> The Princess And The Warrior, er instrueret af Tom Tykwer, som lavede Run
> Lola Run.

Jeg har længe hørt rygter om den film. Hvor har du set den, Thomas?

MVH
Jens

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-02-02 18:38

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har længe hørt rygter om den film. Hvor har du set den, Thomas?

Det var skam på DVD. Den er udkommet i en ret lækker udgave, med et væld af
ekstramateriale, bl.a to commentaries og fraklippede scener.

Jeg købte min hos Laserdisken, men Future Entertainment har den osse.

Jeg kan varmt anbefale den. Vær blot opmærksom på, at den ikke har samme
tempo, som Run Lola Run.......det er en lidt roligere film.
Persontegningerne synes jeg bl.a er meget gennemførte. Tykwer har virkeligt
øje for kropssprog og dialog.

Thomas