SV650S 2000 kontra 2001
Fra : Jesper

Dato : 17-02-02 12:29

hej

Jeg troede at jeg havede købt en SV650S årgang 2001, men nu viser det sig at
det nok er en 2000 model indregistreret i 2001.

Er der nogen der kender de nøjagtige forskelle på disse to modeller, ud over
at den gule 2001 model er en smule lysere i farven.

Fra : Freddy Lang

Dato : 17-02-02 13:32

"Jesper" <jesperdodensig@hotmail.com> wrote in message
> [...]
over
> at den gule 2001 model er en smule lysere i farven.

Jah, hvis det er en 2001, skal den gerne hedde K1 efter modelbetegnelsen.
Men hvor du lige nøjagtig kan se det på selve cyklen, ved jeg ikke. Det er
ikke med i stelnummeret, men er der mon et typeskilt et eller andet sted,
hvor det står? Jeg kan desværre ikke checke det efter, for min egen SV'er
står opstaldet et andet sted.

Mvh
Freddy

Fra : origo@earthling.net

Dato : 17-02-02 13:40

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> hvor det står? Jeg kan desværre ikke checke det efter, for min egen SV'er

Årgang pleier å fremgå av stelnummer, men ikke nødvendigvis med nummer på
året. Suzuki kan sikkert redegjøre for bokstavkombinasjon.

JS

Fra : Hans Palbøl

Dato : 17-02-02 17:10

Hej,

Synes ikke umiddelbart at kunne se, at der skulle eksistere en SV650S i 2000
model. Blev den ikke introduceret i 2001?

Mvh
Hans
Suzuki SV650S

Fra : Kim K

Dato : 17-02-02 17:41

Modellen kom til i '99.

så vidt jeg kan se er den eneste forskel ved modellen med og uden kåbe. den
med kåbe har mere sporty kørestilling(vha. clip-on) samt at den har en
gearing højere(=mere fart, bedre acc).

Men der er ingen ændringer at se på den siden den blev introduceret.
motormæssit er der ingen forskel heller. så jeg vil ikke mene det gør nogen
forskel for dig hvornår mc'en er fra.

(oplysningerne er taget fra mc revyen)

mvh Kim

Fra : Hans Palbøl

Dato : 17-02-02 17:57

Hej

"Kim K" wrote in message
> Modellen kom til i '99.
>
> så vidt jeg kan se er den eneste forskel ved modellen med og uden kåbe.
den

Det var ikke et spørgsmål om SV650 versus SV650S, men SV650S årgang 2000
versus SV650S årgang 2001. Jeg kigge blot på Suzukis showroom, og kunne ikke
finde S modellen før 2001.

Og hvis man tror, at man køber en årgang 2001 men får en 2000 er det vel et
problem, da prisen bør være forskellig.

Mvh
Hans

Fra : Kim K

Dato : 17-02-02 18:22

> Det var ikke et spørgsmål om SV650 versus SV650S, men SV650S årgang 2000
> versus SV650S årgang 2001.
nej det er jeg klar over.

> Og hvis man tror, at man køber en årgang 2001 men får en 2000 er det vel
et
> problem, da prisen bør være forskellig.
Tja eftersom der ingen forskel er ville jeg nok lægge mere vægt på
vedligeholdelsen og km-stand .
medmindre der er tale om et nykøb hos forhandler.

mvh Kim

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-02-02 19:07

> Modellen kom til i '99.

Dem har jeg haft to af.

> så vidt jeg kan se er den eneste forskel ved modellen med og uden kåbe.
den
> med kåbe har mere sporty kørestilling(vha. clip-on) samt at den har en
> gearing højere(=mere fart, bedre acc).

Og så er alt med hensyn til instrumenter og lygter også forskelligt....

> Men der er ingen ændringer at se på den siden den blev introduceret.
> motormæssit er der ingen forskel heller. så jeg vil ikke mene det gør
nogen
> forskel for dig hvornår mc'en er fra.

Der er skam flere små forskelle - blandt anedet i farverne på fælge og motor
(udover plastikdelene selvfølgelig). Fra '99 til '00 kom der en anden og
bedre oliepumpe i motoren eksempelvis. Der var vist også andre fordhvilere
(med og uden gummi ...

Fra land til land er der også forkelle - lygter eksempelvis.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 17-02-02 23:32

Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> skrev i en

> ........................Fra '99 til '00 kom der en anden og
> bedre oliepumpe i motoren eksempelvis.

Var det ikke kun noget med en væg der blev placeret i bundkarret (så
olien ikke løb fra pumpe-området når man kørte på baghjul!)?

--
Armand.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 18-02-02 01:00

> Var det ikke kun noget med en væg der blev placeret i bundkarret (så
> olien ikke løb fra pumpe-området når man kørte på baghjul!)?

Tjoo, noget i den stil. En eller anden forbedring (ifølge Suzuki) i hvert
fald.

Mvh
Steen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 17-02-02 19:53

"Kim K" <5th@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> med kåbe har mere sporty kørestilling(vha. clip-on) samt at den har en

Hvis man geare den højere bliver accelerationen da ikke bedre, uden at
hestene følger med op??

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 17-02-02 20:07

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim K" <5th@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> den
> >
> Hvis man geare den højere bliver accelerationen da ikke bedre, uden at
> hestene følger med op??

og momentet selvfølgelig!

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-02-02 21:26

> Hvis man geare den højere bliver accelerationen da ikke bedre, uden at
> hestene følger med op??

Nej, topfarten er 10 km/t højere, pga. kåben, og accelerationen fra 0-100
kan være hurtigere overstået også pga. den lavere vindmodstand - om det
sidste er tilfældet kan jeg ikke huske.

Mvh
Steen

Fra : Tom Karlsson - Remov~

Dato : 17-02-02 19:24

Fra : Kim K

Dato : 17-02-02 19:39

>Ikke desto mindre synes jeg det er usmageligt så mange forhandlere der
>forsøger at sælge deres ældre modeller de er brændt inde med, som nyere
>årgange (også selvom det blot er farvekoden der er ændret.

Rigtig nok, jeg går og har et godt øje til en cbr, i den anledning har jeg
bl.a. været hos 2 autoriserede Honda forhandlere.
Den ene havde en f3 97 som blev produceret i 95
Den anden havde en 96 som viste sig at være en f2 fra '92

De skilter ikke ligefrem med det, men da jeg spurgte dem sagde de begge
hvornår den udstillede blev produceret. Det synes jeg også er at røvrende
lidt, de kunne da i det mindste skrive produktionsåret i parentes.

sorry for den lidt ot historie
mvh Kim

Fra : Armand

Dato : 18-02-02 00:42

Kim K <5th@ofir.dk> skrev i en

> [...]
> Den ene havde en f3 97 som blev produceret i 95
> Den anden havde en 96 som viste sig at være en f2 fra '92

Hvis lige netop en CBR 600 er et par år "for ny", vil jeg frygte at det
er en racer, der er blevet indregisteret efter et par år på banen =

> [...]
> begge hvornår den udstillede blev produceret. Det synes jeg også er at
> røvrende lidt, de kunne da i det mindste skrive produktionsåret i

Jup!
Men det bekræfter måske ligefrem min ide om noget fordækt :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 18-02-02 00:46

Tom Karlsson - Remove NOSPAM <tk@babylon5.dkNOSPAM> skrev i en

> Ikke desto mindre synes jeg det er usmageligt så mange forhandlere der
> forsøger at sælge deres ældre modeller de er brændt inde med, som
nyere
> årgange (også selvom det blot er farvekoden der er ændret. Hyppigst
synes
> jeg det er set ved eksempelvis VTR1000 Firestorm, CBR600F4, YZF-R1,
> TL1000R blot for at nævne nogle).

- - -Men salget er da ikke til den nye årgangs pris, så bedrageri er
det da ikke :-/
Personligt ville jeg foretrække den gamle gule (til rette pris) hvis jeg
blev stillet de to gule nuancer i udvalg - Også selvom at den måtte være
en årgang ældre.

Og derved er vi ved sagens kerne:
Ofte er de nye modeller lige dén anelse dyrere, at de fleste gerne vil
spare beløbet og nøjes med den gamle model hvis forskellen kun ligger i
farvevalget. (CBR 600 har dårligt været igennem et farveskifte uden at
flere andre detaljer har været ændret også, så dén er ikke den bedste
forudsætning at have :-/)
Først ved deciderede modelskift's er flertallet opmærksom på at den
gamle (og derfor væsentligt billigere) model har passeret første trin på
forældelsens rangstige!

Yamaha har tidligere haft op til tre forskellige årgange af XJ 900 på
slagslisten uden at der har været lagt skjul på årsagen til
prisforskellen. Og f.eks GSXR 250 og 400 er restlagre fra et oversøisk
marked (á vanlig Fa. Reinhardt-mønster!), så dé er ikke produceret som
de årgange (var det: '91 & '92?) som de solgtes; men det er i grunden
ligemeget ud fra at der ikke er andre at sammenligne med.
Således betragtet ér rette årgang ikke nær så betydende som det
umiddelbart kan se ud!

--
Armand.

Fra : nyheder.get2net.dk

Dato : 18-02-02 08:41

hej

Nu ligger problemet blot i at jeg har købt den hos en forhandler, som en ny
model til ny pris 97.000 (2000 modellen kostede mig bekendt kun
90.000 ?)

Der var nemlig snak om, om han evt. kunne skaffe en gammel model til gammel
pris ! (nu har jeg så nok fået en gammel model til ny pris - "hvor føler jeg
mig heldig !")

Men jeg tror at jeg kontakter importøren, så må han ud fra stelnr. kunne
fortælle mig hvad det er jeg har købt hvilke forskelle der er, samt
havd den rigtige pris.

Jesper

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-02-02 09:56

> [...]
>
> Men jeg tror at jeg kontakter importøren, så må han ud fra stelnr. kunne
> fortælle mig hvad det er jeg har købt hvilke forskelle der er, samt

Min blev også købt hos en forhandler, og der står på "kvitteringen", at det
er en K1'er, hvilket altså er en 2001 model. Det har jeg så valgt at stole
på. Nu er det vist også lidt nemmere i mit tilfælde, da min er sort, og den
kom vist først i 2001. Men du kan se det på fælgene (medmindre din
forhandler har været meget kreativ). Den første årgang, 1999, kom SV'eren
med sølvfarvede fælge. Det blev ændret på 2000-modellen, som fik koksgrå
fælge. Dette ændrede sig igen i 2001, da man gik tilbage til de sølvfarvede
fælge. Så hvis din model er med mørke fælge, er det nok en 2000.

Mvh
Freddy

Fra : Jesper

Dato : 18-02-02 10:28

hej

På min kvitering står der bare 1 stk. ny sv650s, fælgene er koksgrå, og jeg
har nu snakket med importøren som siger at han ikke har haft nogle gule 2001
modeller, så min er en 2000 model.

Angående prisen, sage han at den sikkert var rigtig nok, og at det afgørende
var hvornår den er kommet til DK, men at hans EDB p.t. var nede så han kunne
ikke give mig et konkret svar (ring i morgen).

Fra : origo@earthling.net

Dato : 18-02-02 10:40

> [...]
kunne
> ikke give mig et konkret svar (ring i morgen).

Hrm, importørens EDB system har det med å være nede når man har spørsmål av
litt kritisk karakter. Det er ikke første gang :-/

JS

Fra : Armand

Dato : 18-02-02 18:57

<origo@earthling.net> skrev i en news:a4qi1q$of9$1@sunsite.dk...

> "Jesper" <jesperdodensig@hotmail.com> wrote in message
> Hrm, importørens EDB system har det med å være nede når man har
spørsmål av
> litt kritisk karakter. Det er ikke første gang :-/

Hæ!
Og imens får han jo lige et par dage til at (om tilfældet) skælde
forhandleren hæder og ære fra, for derefter at finde på en dum
undskyldning, så de slipper for at tabe ansigt :-/

--
Armand.

Fra : Jesper

Dato : 19-02-02 08:43

Det kunne man jo desværre godt frygte, det er jo ikke altid gode ord man
hører om mc-branchen !

Jesper
som er spændt på at høre hvad importøren siger i dag (og om deres EDB er
nede)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 18-02-02 21:59

> [...]
jeg
> har nu snakket med importøren som siger at han ikke har haft nogle gule

Jeps - at få penge tilbage eller en 2001 model i stedet. Forbrugerstyrelsen
er god i dette tilfælde.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 18-02-02 18:06

nyheder.get2net.dk <jesperdodensig@hotmail.com> skrev i en

> [...]
kunne
> fortælle mig hvad det er jeg har købt hvilke forskelle der er, samt

Jup!
Hvis dét er din mistanke, så er der kun at forhøre sig hos Importøren!
Og hvis så din mistanke viser sig at holde, er det lige guf for folket
om du vil offentliggøre detaljer om forhandler m.m.

--
Armand.