Momsregistrering -> reklamer ind af døren
Fra : Thomas

Dato : 17-02-02 12:00

Jeg har fornylig momsregistreret mit lille firma, og siden da har jeg fået
mange henvendelser fra firmaer. Det drejer sig om seriøse revisorer og
rådgivningsfirmaer, så ok. Men hvor får de mine oplysninger fra så hurtigt ?

Fra : Lars

Dato : 17-02-02 12:46

"Thomas" skrev:

> hvor får de mine oplysninger fra så hurtigt ?

Mener man kan abbonere på virksomhedsdata fra Erhvervs og Selskabsstyrelsen
(www.eogs.dk), men muligvis er dette erstattet af abonnementer i
Cvr-registeret (www.cvr.dk) nu.

Men du kan ligeså godt vænne dig til det først som sidst. Dem der
interesserer sig for nye virksomheder har fået dine data nu, og virksomheder
er offentligt "jaget vildt" mht. reklamer, støttekroner osv.

Du vil også blive ringet op f.eks. vedr. mulige annoncer i diverse små
foreningsblade, eller af folk der vil sælge annoncer til mere eller mindre
tvivlsomme fagbøger.

Mht. sidstnævnte, så er det en god indgangsvinkel at bede dem sende dig et
trykt eksemplar af deres fagbog før du beslutter dig... Hvis de forsøger at
tale udenom, eller siger ok og den så aldrig dukker op, så har du afsløret
et af de mere tvivlsomme foretagener.

- Lars

Fra : Thomas

Dato : 17-02-02 13:44

> Du vil også blive ringet op f.eks. vedr. mulige annoncer i diverse små
> foreningsblade, eller af folk der vil sælge annoncer til mere eller mindre
> tvivlsomme fagbøger.

Jeg har selv arbejdet i www.hvl-gruppen.dk, så jeg kender disse firmaer
indenfra. Lederen står til et par år for bedrageri, men det skal jo bevises
:)

Er det god skik at sende uopfordret materiale pr post til potentielle
kunder, hvis man har et seriøst og reelt produkt ?
Jeg er grafiker og arbejder med webdesign, tryksager, og edb-support.

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-02-02 13:52

"Thomas" <thomas@klassisk.dk> writes:

> Er det god skik at sende uopfordret materiale pr post til potentielle
> kunder, hvis man har et seriøst og reelt produkt ?

Nogle vil mene at Metro, ASE og den der anden arbejdsløshedskasse for
selvstændige er seriøse og har et reelt produkt. Alligevel har jeg
modtaget junk-post fra dem i sammenhæng med at jeg blev
moms-registreret.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Kjeldgaard

Dato : 17-02-02 22:07

klip

klip

Hej Thomas,

Som potentiel kunde, vil man vel aldrig blive fornærmet over at modtage en
mail om et godt og seriøst produkt. Du skal bare sikre dig, at de
firmaer/modtagere som du vil sende til også er relevante/interesserede.

Som "gammel" sælger har jeg en metode, som du måske kan have glæde af: brug
lidt tid på at kontakte de relevante firmaer på telefon og undersøg hvem den
rette kontaktperson er. Jeg ville derefter kontakte denne person - bede om
lov til at få opmærksomhed i max. 5 minutter - og (hvis du får ja!) fortælle
kort og med få, velvalgte ord om produktet og spørge om du skal sende
yderligere materiale. Allerede på dette tidspunkt fornemmer du om du har en
potentiel kunde i røret eller om han/hun "blot" skal på mailliste. Hvis du
fornemmer, at kunden har tid, kan du måske lokke vedkommende ind på din
hjemmeside, så I sammen kan se på dit produkt. Hvis kunden er totalt
uinteresseret, så lad ham/hende ligge og prøv igen om 4-6 måneder. Hvis du
får ja, så send det relevante og sørg for at kontakte kunden kort tid efter.

Det er godt nok en metode der tager tid, men til gengæld får man et ret godt
kundemateriale at arbejde med.

God vind med dit firma!

m.v.h. Lise Kjeldgaard

Fra : Hans Majlinder

Dato : 22-02-02 11:21

Hej Thomas,

Som nyoprettet firma vælter det ind med mærkelige tilbud, jeg slap ud af det
ved at skrive til Det Centrale erhvers register og bede om adresse/reklamme
beskyttelse.

Hans.