Erfaring med el. tænding??
Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-02-02 11:13

Er der nogen der har erfaring med eftermonteret elektronisk tænding fra
h.h.v. Boyer Brandsen og Piranha. Ved M&P i U.K. er Boyer Brandsen 50%
dyrere end Piranha, men er den så meget bedre end den fra Piranha?

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78 (der skal have ny tænding)

Fra : Poul Dam

Dato : 17-02-02 22:26

Jeg byggede Boyer Brandsen på min for mange år siden, det negative er at den
tænder på alle 4 tændrør samtidig, det betyder at den bruger temmelig meget
strøm og vil alt andet lige slide mere på tændrørene.
PD CBR 1100 og tidliger CB750 71.

Fra : Armand

Dato : 18-02-02 00:39

Poul Dam <pouldam@adslhome.dk> skrev i en
> [...]
temmelig
> meget strøm og vil alt andet lige slide mere på tændrørene.

Øh!?

Alle fire på én gang - - - - og så en ½ omgang senere atter alle fire på
én gang???

Hvis der er to kredsløb til at klare hhv. de stempler der er i bund og i
top, er det da enkelt at skille dem ad som det er gjort på stort set
alle firecylindrede (á to cylindre (hvor stemplerne følges) tænder
sammen) :-/

--
Armand.

Fra : Poul Dam

Dato : 20-02-02 07:01

> [...]
>
> --
> Armand.
>

> Der kom kun 2 ledninger ud af boksen til pick uper og var ikke beregnet
til at skille ad.
Hygge PD CBR1100

Fra : Allan Bojesen

Dato : 20-02-02 08:58

> Der kom kun 2 ledninger ud af boksen til pick uper og var ikke beregnet
> til at skille ad.
> Hygge PD CBR1100

På billedet af BB tændingen, mkIII, er der 6 ledninger fra boksen. Der skal
vel bruges 2 til pickup'erne og 2 til tændspolerne og så skal den vel have
noget + og - . Derfor kan den selvfølgelig godt tænde på alle 4 for hver ½
omdr, men så bliver tændrørerne da holdt varme Hvor stort et strømforbrug
tales der om i.f.m tænding? Der er ikke vanvittig meget at give af på den
gamle cykel når der køres med lys på.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 20-02-02 16:24

> Der kom kun 2 ledninger ud af boksen til pick uper og var ikke
> beregnet til at skille ad.

(måske beregnet til at skulle dobles op ved montage på firecylindrede??)

--
Armand.
(der godtnok regner dig for at vide noget derom)