Matrox/XP
Fra : Jespo

Dato : 17-02-02 10:02

Får "blå skærm" og genstart
Skriver fx :

"enhedsdriveren sad fast i en løkke" (grafikkort)

"G400DHD STOP : 0X000000EA 0X825716082" osv.

"pfn_list_corrupt"

"irql not less or equal"

kan også finde på at fryse lige når XP opstarter

Har prøvet med forskellige drivere til grafikkort
og med at slå "shadow" fra i bios
( som foreslået af blå fejlmedelse )

System:

PIII 866 EB
Asus Culs2
384 mb 133 ram
Matrox G400 DH

Har kørt w2k i ugevis uden genstart..
Køre nu XP Pro DK
Det er meget tæt på at w2k bliver indlæst igen...

Jespo

Fjern " VÆK " i min mail adr.

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 17-02-02 11:51

> Har kørt w2k i ugevis uden genstart..
> Køre nu XP Pro DK
> Det er meget tæt på at w2k bliver indlæst igen...

Er det virkelig første gang nogensinde det er sket for dig? For helvede, den
slags sker sq da bare! Geninstallér XP, så skal det sq nok køre.....ellers
fjern alle Matrox' drivere med det program du finder på deres hjemme side
under utilities og så installér dem igen. Det er vel bare en fejl i filen på
harddisken.

--
Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot

Mvh Kim, Aalborg

Fra : Kim

Dato : 17-02-02 14:18

Jeg lytter spændt med.

Jeg har det samme problem på kærestens computer, dog med et G200 kort.
Desuden har vi aldrig haft problemet med andre styresystemer, og vi har enda
geninstalleret hele maskinen

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Jespo

Dato : 17-02-02 14:50

har hørt flere som har haft dette problem med grafikkort og XP
- hvis det er grafikkort som er problemet ..
jeg mener mit system kørte som sagt i 10-12 eller flere dage
uden genstart af W2K med samme hardware som nu..

Jeg _har_ prøvet af indlæse XP igen..

Der findes ikke en XP godkendt driver til mit grafikkort
men kan det da passe at man skal ud og investere i
et kort som er "designed for XP"

Jespo

Fjern " VÆK " i min mail adr.

Fra : Lars

Dato : 17-02-02 14:59

On Sun, 17 Feb 2002 14:49:36 +0100, "Jespo" <jespo@VÆKprivat.dk>
wrote:

>Der findes ikke en XP godkendt driver til mit grafikkort

<http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/w2k_572.cfm> har
fungeret ganske perfekt på mit gamle G400Max.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Madsen

Dato : 17-02-02 21:39

Lars skrev:

> <http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/w2k_572.cfm> har
> fungeret ganske perfekt på mit gamle G400Max.

Samme driver her til mit G400 Max. Kører uden problemer på hverken
Win2000 eller WinXP Pro.

Madsen.

Fra : Sporten

Dato : 17-02-02 15:14

"Jespo" <jespo@VÆKprivat.dk> wrote in message

> Jeg _har_ prøvet af indlæse XP igen..
>
> Der findes ikke en XP godkendt driver til mit grafikkort

Nej. Men den der er i Win XP virker da fint.... det gør den da hos mig.

men hvis du har prøvet at installere drivere til win2k, vil det nok være en
god ide at fjerne dem igen.(husk at bruge det program som matrox har lavet
til at fjerne driverne.

mit system
XP 1800+
Soltek sl75 kav(bliver til et DRV4 i næste måned)
512 MB PC133 ram
2*IBM gxp75 45mb(skod diske)
HP Brænder 9510i
Liteon DVD
Geforce 2 pro 64mb ddr ram AGP
Matrox mill G200 PCI
Intel netkort
Firewire kort(studio dv)
SB live(den første REV.)
2*sony 17" CPD 200 ES
Win XP UK.

MVH.
Sporten

Fra : Lars

Dato : 17-02-02 15:15

On Sun, 17 Feb 2002 10:02:16 +0100, "Jespo" <jespo@VÆKprivat.dk>
wrote:

> [...]
>
>"irql not less or equal"
>
>kan også finde på at fryse lige når XP opstarter
>
>Har prøvet med forskellige drivere til grafikkort

Hvilken BIOS? Opgrader evt.

>384 mb 133 ram

Hvilket mærke?
Har du prøvet kun med ét modul i?
Hvordan er dine RAM instillinger i BIOSen? Måske er de for
aggressive, sæt dem så lavt som muligt.

>Matrox G400 DH

Hvilken BIOS? Opgrader evt.
Hvilken driver? Brug 5.72 WHQL

Hvor kraftig en PSU har du? Hvis du kun har en 250W så prøv at
lån en kvalitets 300W. Dårlige PSUer kan være skyld i mange sjove
problemer.

Som en absolut *nødløsing* kan du prøve at disable hardware
acceleration:

Control Panel, Display, Settings tab, Advanced, Troubleshoot tab.

Sæt Hardware Acceleration til None.

vh

Fra : Jespo

Dato : 17-02-02 21:24

Alle disse ting.. brudte de ikke være lige meget / i orden når
det hele har kørt 100 % i W2K ?

- er XP ikke bygget over NT/W2K

Jeg vil prøve at opg. bios på MB og GK

Ram : 3 x 128 MCT - har ikke prøvet med et modul

Har ikke rettet på ram indstil. i min bios
altså må de stå som "Asus standard"

> Hvilket mærke?
> Har du prøvet kun med ét modul i?
> Hvordan er dine RAM instillinger i BIOSen? Måske er de for
> aggressive, sæt dem så lavt som muligt.

Bruger den !

> Hvilken driver? Brug 5.72 WHQL

300 W i god kvalitet

> Hvor kraftig en PSU har du? Hvis du kun har en 250W så prøv at
> lån en kvalitets 300W. Dårlige PSUer kan være skyld i mange sjove
> problemer.

Jespo

Fjern " VÆK " i min mail adr.

Fra : xou