Nyt kort til 2 skærme ?
Fra : Jesper KA

Dato : 16-02-02 21:27

Jeg sidder ( stadigt og igen igen ) og tumler med ideen om at skifte mit
Matrox G400 max ud med et kort der har en bedre ydelse til de gange
jeg får taget mig sammen til at starte et spil op .. men det skal være
muligt
at benytte 2 skærme samtidigt på kortet og de skulle gerne kunne indstilles
hver for sig ..

Jeg tænkte om dette var muligt med et Radeon 8500 TV-Out Retail da det jo
har TV out ..
men det er måske ikke sådan det fungerer ? ( Matrox kortet benytter den 2.
skærm
udgang som TV out også .. )

Men har i et bud .. ? et godt kort med "dual head " og krafter til de nyere
spil ?

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 16-02-02 21:36

> [...]
> muligt
> at benytte 2 skærme samtidigt på kortet og de skulle gerne kunne

Åh nej dog......Som inkarneret forkæmper for og tilhænger af Matrox må jeg
protestere på det KRAFTIGSTE!!! *G* Nej, helt alvorligt, der er ganske vist
nogle (Geforce?), som har Twinview, som det hedder, men jeg har endnu at se,
at det kører lige så godt som på Matrox.

> [...]
> har TV out ..
> men det er måske ikke sådan det fungerer ? ( Matrox kortet benytter den 2.

TV-out og Dualhead/Twinview er to VIDT forskellige ting. Hvis det er to
skærme du vil bruge er det nødvendigt med to VGA udgange, men hvis det er
fordi du vil spille på TV'et og se film og lignende på TV'et, så skal du
bare have et vildt Geforce med TV-out. Det vil du helt klart være bedst
tjent med. Selvom jeg gruer lidt for at miste en Matrox-kumpan til den mørke
side. *G*

> Men har i et bud .. ? et godt kort med "dual head " og krafter til de
nyere
> spil ?

Geforce 3 (4?) med 64MB DDR og TV-out, så skulle du sparke røv med alle
spillerdrengene. Lad hellere være med at nøjes med 32MB og hvis du
endelig gør, så sørg for, at det er DDR ram.

--
Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot

Mvh Kim, Aalborg

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 16-02-02 21:50

Åh ja og hvis du bestemmer dig for at gå Geforce'ns vej, så sørg for at
bruge Matrox's eget program til at fjerne deres drivere inden du putter det
nye kort i. Matrox sørger virkelig for deres drivere. De er næsten umulige
at fjerne helt fra systemet medmindre du geninstallerer eller som omtalt,
bruger deres program.

Det ligger på www.matrox.com under "drivers" og "utilities". Så ved du det,
hvis du skulle vende ryggen til lyset. *G*

Fra : Jesper KA

Dato : 17-02-02 00:07

> Åh nej dog......Som inkarneret forkæmper for og tilhænger af Matrox må jeg
> protestere på det KRAFTIGSTE!!! *G*

Tja .. det er jo også derfor beslutningen har været så længe under vejs ..
har haft det kort længe og det er
utroligt godt .. mere er der ikke at sige om det .. efter flere år er det
stadigt state of the art i 2D og 2 skærme ..

> [...]
> bare have et vildt Geforce med TV-out. Det vil du helt klart være bedst
> tjent med. Selvom jeg gruer lidt for at miste en Matrox-kumpan til den

ja ja kør endeligt rundt i det .. jeg har rigeligt svært ved beslutningen i
forvejen .. men G400`s
3D ydelse er bare ikke nok længere

Regards

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 16-02-02 23:19

Jesper KA" <jkadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har TV out ..
> men det er måske ikke sådan det fungerer ? ( Matrox kortet benytter den 2.

Jo, det er sådan det fungerer.

Det har VGA, DVI og TV-udgange, og så følger der en VGA-adapter med til
DVI-udgangen så man kan sætte to skærme på. Og de skulle kunne indstilles
individuelt.
(8500LE virker i øvrigt på samme måde, det er blot lidt langsommere.)

Og som på Matrox´en er det kun to af funktionerne man kan bruge ad gangen,
så det er enten ekstra skærm + skærm, eller skærm + TV-Out.

Køb du bare det.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jesper KA

Dato : 17-02-02 00:09

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og som på Matrox´en er det kun to af funktionerne man kan bruge ad gangen,
> så det er enten ekstra skærm + skærm, eller skærm + TV-Out.

Det bliver nok det .. meeen .. jeg er virkeligt ikke inde i hvad der sker /
er sket på grafikkort fronten ..
er kortet`s 3D ydelse god .. i forhold til mit G400 max ?

Regards

Fra : Renegade

Dato : 17-02-02 00:44

Jesper KA <jkadk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4mopi$22lr$1@news.cybercity.dk...

> [...]
/
> er sket på grafikkort fronten ..
> er kortet`s 3D ydelse god .. i forhold til mit G400 max ?

Radeon er absolut laber til 3d. Jeg har selv haft labberne i et g400 max, og
et godt radeon kort følger helt pænt med de hurtigere geforce kort.

Mvh

rng