Emacs 20.7.1 med æøå-> leim-20.7.1 mangler
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-02-02 20:15

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> wrote:

> Manualen skulle da gerne følge med Emacs, `C-h i m emacs'

Når jeg søger i manualen, findes der ingen indgang der hedder
'set-input-mode'. Derimod er der en der hedder 'set-input-method'.

Ved at scrolle lidt længere ned, ser jeg at:

`M-x list-input-methods'
Display a list of all the supported input methods.

To choose an input method for the current buffer, use `C-x <RET>
C-\' (`set-input-method'). This command reads the input method name
with the minibuffer; the name normally starts with the language
environment that it is meant to be used with. The variable
`current-input-method' records which input method is selected.

Gør jeg derefter dét, får jeg følgende meddelelse ud:

No input method is available, perhaps because you have not yet
installed LEIM (Libraries of Emacs Input Method).

LEIM is available from the same ftp directory as Emacs. For instance,
if there exists an archive file `emacs-20.N.tar.gz', there should also
be a file `leim-20.N.tar.gz'. When you extract this file, LEIM files
are put under the subdirectory `emacs-20.N/leim'. When you install
Emacs again, you should be able to use various input methods.

Jeg har blot startet den på forhånd installerede emacs op i
terminal-applikationen. Nu virker det sandsynligt, at Apple har undladt

Jeg har nu downloaded såvel rpm-programmelet [beregnet til MacOS X] som filen
»leim-20.7.1.tar.gz«. Udpakket bliver sidstnævnte til leim-20.7.1.rpm, og den
har jeg ikke fået installeret endnu [jeg skal først have sat mig nærmere ind i
det nu installerede rpm].

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.