Ændring af vægt
Fra : Hans-Jørgen Lorentze~

Dato : 16-02-02 19:22

Vi har en Peugeot 406 som må trække en campingvogn på maks. 1200 kg. Vi har
købt en campingvogn som har en totalvægt på 1300 kg.

Kan man få bilens tilladte vægt til campingvognen hævet,eller skal man have
campingvognens vægt vejet ned?

Venlig hilsen
Hans-Jørgen Lorentzen

Fra : Janne Madsen

Dato : 16-02-02 20:10

Hans-Jørgen Lorentzen <hjl@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c6ea128$0$248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> købt en campingvogn som har en totalvægt på 1300 kg.
>
> Kan man få bilens tilladte vægt til campingvognen hævet,eller skal man

Hej

Peugeot 406 kan godt vejes op til, jeg mener det er 1400 kg. Få fra din
forhandler en attest hvor det står og kør til syn med bilen. Så skulle det
være klaret.
venlig hilsen
Lennart

Fra : Ris@ger

Dato : 16-02-02 20:05

Hej Hans Jørgen

Mht.hvor meget din Peugeot må trække skal du kontakte impotøren. De kan
oplyse de nøjagtige tal.
Du skal være opmærksom på, at hvis den vægt du må trække overstiger din bils
egenvægt + 50 kg, skal du have BE-kørekort.

Du behøver ikke lave det om. Du må gerne trække din campingvogn. Du må bare
ikke læsse i den så totalvægten overstiger de 1200 kg.

Hilsen Torben

Fra : Rene

Dato : 18-02-02 08:37

Hej Torben,

Så vidt jeg husker må man i det nævnte tilfælde ikke køre med det vogntog
uden BE kørekort.

Det med de 1200 kg som faktisk totalvægt gælder kun hvis man har be
kørekort.

Mvh

Rene

Fra : Hans

Dato : 17-02-02 08:01

Kontak Peugeot, jeg er næsten 100% sikker på at din 406 kan sættes op i
slæbevægt ( mener den kan sættes op til 1500 kg såfremt at dit træktøj kan
klare det ( kik på type pladen ) )
Og så kommer det med B+E kørekort .
Det kan også klares på andre måder.
Nedsæt din Campingvogn's total vægt til 1200 kg !! hvis den ikke rammer
egenvægten.
Kræver naturligvis et syn - ellers spørg i den lokale synshal de kan helt
sikkert hjælpe dig, husk at medbringe reg. attesterne for bil og camping.

Mvh Hans

Fra : PHK

Dato : 18-02-02 09:20

"Hans" <hans.nospam@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Kontak Peugeot, jeg er næsten 100% sikker på at din 406 kan sættes op i
> slæbevægt ( mener den kan sættes op til 1500 kg såfremt at dit træktøj kan
> klare det ( kik på type pladen ) )

Kontakt som Hans også skriver Peugeot - jeg mener at have læst for nyligt at
der er sat en stopper for visse årganges opvejning til 1.500 kg.

Grunden til at de kan vejes op til 1.500 kg er at de udfører en bestemt
prøve *1 på en 8% stigning frem for på en 12% stigning og at det er derfor
det kan lade sig gøre. Men EU-direktiver mener jeg har sat en stopper for
den omgåelse.

*1 Et antal starter inden for et tidsrum uden at bilen tager skade (rygende
kobling, tilpas gearing m.m.)

--
_
|_|

Fra : Lars Foged

Dato : 22-02-02 16:14

> [...]
> 1200 kg. Vi har
> købt en campingvogn som har en totalvægt på 1300 kg.
>
> Kan man få bilens tilladte vægt til campingvognen

Hej !!!

Jeg har selv en 406 2.0 ST der er vejet op til 1500 kg.
Din Peugeot forhandler har en liste der viser hvilke 406 modeller der må vejes hvor meget op.

Lars