Hvor "gemmer" Outlook 2000 sine mail m.m.
Fra : Erik Isager

Dato : 16-02-02 17:41

Hej

Jeg har et par gange måttet sætte min PC tilbage i tiden ( overskrive mit
C-drev men en lidt ældre "ghost image" ) men dette medfører tab af E-mail
m.m.
For at undgå dette ville jeg gerne enten gemme de sneste mail og ander
oplysninger fra bla kalender, eller også få outlook til at gemme dem andre
steder ( et drev der ikke bliver overskrevet )
Hvor gemmer Outlook ?
Hvor ændres samme ?

På forhånd tak.

Erik Isager

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 16-02-02 19:54

Hej,

I windows 2000 pro er det i nedenstående, ellers søg på Outlook.pst

C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application
Data\Microsoft\Outlook (Outlook.pst)

mvh.
Erik

Fra : Erik Isager

Dato : 16-02-02 22:28

> C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application
> Data\Microsoft\Outlook (Outlook.pst)
--

Nu er jeg ikke nået længere end til Win 95 men jeg fandt den
alligevel, så det er måske sidste gang jeg har mistet disse data ??

Tak for hjælpen

Erik Isager

Fra : Anne M. Olsen

Dato : 17-02-02 09:27

Jeg har et spørgsmål lidt i tråd med det her. Jeg har vil gerne overfører
mine meddelelser fra ind - og ud bakke fra en maskine med Windows 98 til en
maskine med Windows XP. De er begge på dansk. Jeg har fundet filerne fra
win98 og havde en ide om at jeg kunne bruge kommandoen import i winXP, men
det kunne jeg åbenbart ikke. Hvordan gør man?

Med Venlig Hilsen

Anne O

Fra : Torben Arbjørn

Dato : 17-02-02 14:39

Anne - du skriver ikke meget om hvilken model Outlook det er, men jeg tror
det vil virke hvis du fra den gamle Outlook "Eksporterer" de mapper du vil
have overført, til en "X.pst-fil", som du så importerer i din anden Outlook.
Hilsen Torben

Fra : Anne M. Olsen

Dato : 17-02-02 15:48

Hej Torben

Tak for dit svar. Nu er jeg ikke så skrap til det med computer. Jeg bruger
Outlook Ekspres 6 både på min computer med win 98 og den med winXP. Jeg må
gøre noget helt forkert. Jeg kan ikke finde en fil der ender på .pst. Det
jeg har gjort er at gå ind i win98 i Windows-applikation
Data-Microsoft-Outlook Ekspres-mail. Der fandt jeg dels en fil der for
indbakke hedder indbakke.dbx og en der hedder indbakke.idx og en der hedder
indbakke.mbx. Jeg har prøvet med alle 3 at lægge dem ind i winXP. Da der
ikke er en tilsvarende mappe i XP har jeg prøvet flere steder hvor jeg kunne
se Outlook lå. Jeg kan ikke få Outlook ekspres til at genkende de filer jeg
har overført. Jeg ved ikke om jeg kunne få en opskrift på hvad jeg skal
gøre.

Med venlig hilsen

Anne

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 17-02-02 19:01

"Anne M. Olsen" <anneo@oncable.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> har overført. Jeg ved ikke om jeg kunne få en opskrift på hvad jeg skal

De *.dbx filder du har fundet skal du importere i Outlook Express, som ikke
er det samme som outlook.
Det gørse på følgende måde:

Filer -> Importer -> Meddelelser -> Microsoft Outlook Express 6 -> Importer
fra OE 6 Bibliotek -> vælg det bibliotek hvor filerne ligger.

De skulle nu blive importeret i programmet. Hvis du har yderligere spørgsmål
så skriv igen.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Anne M. Olsen

Dato : 17-02-02 19:30

Hej Søren

DU SKAL HAVE TUSIND TAK FOR HJÆLPEN!!

MVH

Anne

Fra : Torben Arbjørn

Dato : 17-02-02 14:40

Erik - hvad med at lægge din pst-fil på et andet drev så slipper du for at
have problemer når du henter et gammelt goust setup.
Torben

Fra : Erik Isager

Dato : 17-02-02 19:42

> Erik - hvad med at lægge din pst-fil på et andet drev så slipper du for at
> have problemer når du henter et gammelt goust setup.
> Torben
---
Det var også min tanke ! derfor spurgte jeg også både hvor de blev
opbevaret,
og hvor jeg ændre samme !

Erik Isager

Fra : pre

Dato : 16-02-02 19:50

Outlooks personlige foldere ligger alle i Outlook.pst.
Filen kan som alle andre filer flyttes, kopieres, eksporteres eller indgå i
backup.
I Outlook i dag højreklik på den grå bjælke for info - eller tjel
hjælpetekster, Funktioner/Indstillinger.
pre