Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvordan afspiller jeg AVI format og så ser~
Fra : Christian Friis

Dato : 25-01-01 02:18

Hejsa

Jeg har et spørgsmål, som I måske kunne være behjælplige med.

Hvis jeg nu vil se film fra min computer, men på mit TV og filmene er i AVI
format. Hvilket slags kort skal jeg så have fat i. Jeg har allerede et
Realmagic Hollywood Plus MPEG-2 kort, men fandt ud af, at det ikke kan
afspille film i AVI format. Desuden er jeg også meget intresseret i at få
den digitale lyd med fra filmen og få den kørt igennem den surround reciever
jeg har. Kan jeg da fortsat benytte mit MPEG-2 kort?
Jeg vil helst undgå, at skulle konventere filmene om til MPG format.

Med Venlig Hilsen

Christian Friis

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 25-01-01 13:41

Hej

"Christian Friis" <christianfriis@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har. Kan jeg da fortsat benytte mit MPEG-2 kort?
> Jeg vil helst undgå, at skulle konventere filmene om til MPG format.

Du er nok nødt til at have tv-ud på grafikkortet. Der var engang (en uge
siden) et link til en forhandler hvor man kunne købe noget så du kunne sætte
et tv på dit grafikkort. Kan bare ikke finde linket mere men læs i
trådene længere oppe, så kommer den nok.

/Kristian

Fra : Christian Friis

Dato : 25-01-01 15:36

Jeg siger mange tak til Kristian, men nu er spørgsmålet så, hvordan jeg får
den digitale lyd ud fra filmen og igennem min surround reciever?

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 25-01-01 17:57

Hej

> Jeg siger mange tak til Kristian, men nu er spørgsmålet så, hvordan jeg
får
> den digitale lyd ud fra filmen og igennem min surround reciever?

Du sørger for at have digital ud på dit lydkort. se evt dette link
<http://mp3.jubii.dk/visartikel.asp?ArticleID=13274> Jeg mener at du kan
bruge almindelig phono ud fra lydkortet, men der kan selvfølgelig komme lidt
støj på. En film lyder altså godt når der er gang i subwooferen

/Kristian