Jonh Carmack kritiserer Geforce4 MX
Fra : Svend Tveskæg

Dato : 16-02-02 10:15

Læs http://www.bluesnews.com/plans/1/

John Carmack skriver i sit seneste nyhedsbrev at GeForce4 MX er uegnet
til Doom 3 eller andre af hans kommende spil. Carmack er grundlægger
af spilfirmaet id software og en af de mest anerkendte eksperter
indenfor 3D-programmering.

Hvad mener gruppen.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-02-02 13:52

Svend Tveskæg wrote:

> Hvad mener gruppen.

Han er ikke den eneste som kritisere gf4mx kortene, de burde simpelthen ikke hedde gf4mx.

Hvis man kigger på de features de har så er det tydeligt at kortene
mangler de programerbare features som blev intrudceret i forbindelse med
gf3 og som blev forbedret med gf4, et mere korrekt navn ville nok være gf2+.

Personligt så undre det mig forøvrigt at de ordentlige gf4 kort godt nok
er hurtige, men ikke understøtter alle de features som Radeon 8500 gør!
Gf4 er simpelthen ikke et ægte Dx8.1 kort og jeg vil mene man bør vente
til efteråret hvor Dx9 kommer med at købe nyt grafikkort.

Mvh

Bruno

Fra : N/A

Dato : 16-02-02 15:06

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-02-02 15:06

Nu er det jo også primært gf4mx kortene jeg kritisere, men det skuffer
mig altså de ordentlige gf4 kort ikke har fuld Dx8.1 hardware support.
Samtidig så kommer Dx9 til efteråret og det skulle undre mig hvis ikke
både ATi, Nvidia og måske endda nogle andre ikke kommer med ny hardware
i den forbindelse, så jeg synes man lige skal klappe hesten inden man
kaster de 4000.- efter et gf4 kort (Jeg ved godt det er i billigere ikke
MX versioner, men helt seriøst er det ikke kun det hurtigste som
tøller. Sidder man nu met et håbløst langsomt kort så ser det dog ud
som om man skal gå efter Gf4 hvis penge er uden betydning og ellers så
ligner Radeon 8500 imho en vinder, sidstnævnte ser dog også ud til at
kunne levere den bedste billedkvalitet (400 Mhz ramdac mod 350 Mhz ditto).

ATI kommer forøvrigt snart med et Radeon 8800, men det bliver næppe et
Dx9 kort da det forventes her i foråret.

Mvh

Bruno

PS. Please post til nyhedsgruppen og ikke direkte til mig.