Darwin: 8-bit tegnsæt
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-02-02 09:32

Hvis man bruger bash, kan man få æ, ø og å frem på følgende måde:

Opret filen .inputrc med følgende indhold:

set input-meta on
set output-meta on
set convert-meta off

LANG=dk_DK; export LANG

===

Metoden virker i forbindelse med psql og pico. Emacs og vi er dog endnu
uberørte. En kort test viser, at også ksh og zsh nu virker - også med
pico. Men ikke tcsh.

Det brugte terminalprogram er Terminal.app.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-02-02 09:54

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Men ikke tcsh.

Men dog i psql kørt fra tcsh.

Fra : J N

Dato : 17-02-02 13:21

Per Erik Ronne wrote:
> Hvis man bruger bash, kan man få æ, ø og å frem på følgende måde:
>
> Opret filen .inputrc med følgende indhold:

> [...]

Hvad gørt din bash ved L (stort L) med LANG=dk_DK? Jeg kan ikke taster
det, heller ikke på en Linux maskine iøvrigt ...

Lader til virke nogenlunde uden.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 17-02-02 13:47

J N <nospam-jnp@no-spam-anneli.dk> wrote:

> Hvad gørt din bash ved L (stort L) med LANG=dk_DK? Jeg kan ikke taster
> det, heller ikke på en Linux maskine iøvrigt ...

Ja, jeg har lagt mærke til at der er en bug i bash. Man kan ganske
simpelt ikke indtaste L i bash. Det samme gælder i øvrigt med psql, når
denne startes fra bash, men ikke med emacs.