DMC o.l. ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-02-02 03:15

Hej

Jég har tit læst om personer som er medlem af DMC o.l. men hvad er det
egentligt ... jeg håber da ikke at det har noget med www.dmc.dk at gøre

Dansk Mentalhygiejne Center

Hvad er det og er der nogle fordele eller noget der gør det værd at kigge
efter ?

m.v.h.
L. Madsen

Fra : Brian Lænø

Dato : 16-02-02 07:42

"Lasse Madsen" skrev
> [...]
>
> Dansk Mentalhygiejne Center
>

> Hvad er det og er der nogle fordele eller noget der gør det værd at kigge

Navnet er lidt misvisende, det rigtige navn er Danske Motorcyklisters Råd.
Forkortelsen DMC står for Danish Motorcycle Council.
Veb addressen er http://www.dmc-org.dk
DMC er en politisk organition der varetager motorcyklisters interesser.

Andre forkortelser:
DMCN http://www.dmcn.dk er hjemsiden for denne nyhedsgruppe.
MCTC http://www.mctc.dk/ er Mc Touring Club Danmark.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : james

Dato : 16-02-02 13:00

DMC afholder kørekurser, er arrangøren af FIM-Rally iår i Ålborg. Så vidt jeg
husker, er det første gang at det afholdes i DK. DMC er "vores" (læs: din)
politisk aktiv organisation. DMC har bla. arbejdet for lavere afgifter på
motorcykler, kørselsfradrag på lige fod med biler, skattemæssigt altså,
MC-hensigtsmæssig udformning af autoværn (dvs at alle de "ostehøvler"
(kabelværn) er snart fjernet fra motorvejen og autoværnet på de lange broer er
ikke udformet således at dig og din væltet MC får en lufte tur før i havner i
bæltet og stræder), din MC er ikke begrænset til 100hk eller 125cc (IKKE i
samme maskin....men 2 forskellige forsalg fra MC fjendtlige kredser), du er
ikke påtvunget at køre i godkendt tøj (som ville have udelukket mange
fremragende, mindre producenter og/eller hjemme syning.) arbejde for at få
godkendt trailere til MC, osv osv.

Da jeg flyttede til Danmark fra Norge, brokkede jeg mig over afgiftsniveauet.
Reaktionen kom hurtigt: Meld dig ind i DMC. Det gjorde jeg så samme uge og
både Kirsten og jeg har været personlige medlemmer siden. (Mange klubber er
medlemmer)

Vil du have en stemme i det politiske arbejde i DK, EU og faktisk via søster
organisationer: hele verden, blive medlem. Det er for sent, efter at din cykel
er blevet forbudt, eller begrænset til visse veje, forbudt adgang til byen,
osv. Hvad med katalysator og ABS bremser? Fint nok. Hvad med påbud om det
samme, også for din nuværende cykel....og en dato af, feks 1. januar 2003.
Efter den dato, må du ikke køre mere uden. Sådanne forslag kommer op hele
tiden i EU, og din stille organisation og dens lige i alle de andre EU lande
er der, med forklaringer, undersøgelser, erfaring og videnskab for at
informere de folkevalgte eller EU kontormusene om et par realiteter.

Så bli' medlem!

-james