Chikane Via SMS..
Fra : Renegade

Dato : 16-02-02 00:51

Ved ikke om det her et OT..

Hvad gør man hvis man, som en bekendt af mig, er udsat for grov chikane via
SMS? Vi snakker om trusler om voldtægt og lignende. Hvor henvender man sig?
Hvad gør man? (Udover at bande over personen ikke kan findes via
degulesider.dk). Der HAR været skiftet nummer på hendes telefon, men
"chikanisten" lader til, at kunne få det igen.

Vi HAR telefonnummeret, men kan ikke finde nummeret via f.eks.
www.degulesider.dk

mvh

RNG

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-02-02 00:58

Scripsit "Renegade" <nd@crack.dk>

> Hvad gør man hvis man, som en bekendt af mig, er udsat for grov chikane via
> SMS? Vi snakker om trusler om voldtægt og lignende. Hvor henvender man sig?

Politiet og teleselskabet. Sidstnævnte for at bede om hjælp med
logning af modtagne beskeder til bevis- og efterforskningsbrug,
og evt. hjælp med at spore afsenderen.

--
Henning Makholm "First chapter, the plot advances,
second chapter, Ayla makes a discovery that

Fra : TGD

Dato : 17-02-02 18:18

"Renegade" <nd@crack.dk> skrev i en meddelelse
> Ved ikke om det her et OT..
<KLIP>
> Vi HAR telefonnummeret, men kan ikke finde nummeret via f.eks.
> www.degulesider.dk
Ja når i nu har nummeret så er det ikke så svært at finde ejeren, find ud af
hvile teleselskab nummeret tilhører, derefter ringer i til telefonselskabet
og SPILLER meget dumme, så giver de jer navnet. Hvordan tror du han finder
nummeret!

Husk på det er et menneske der sidder i den anden ende!

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 18-02-02 16:43

Renegade wrote:

> Ved ikke om det her et OT..
>
> Hvad gør man hvis man, som en bekendt af mig, er udsat for grov chikane via
> SMS? Vi snakker om trusler om voldtægt og lignende. Hvor henvender man sig?

Henvender sig til politiet, med medfølgende bevismateriale. De plejer
normalt at stille sig rimelig fornuftig over for den slags. Specielt
fordi i også kan bevidne i har skiftet nummer.

> [...]
> "chikanisten" lader til, at kunne få det igen.
>
> Vi HAR telefonnummeret, men kan ikke finde nummeret via f.eks.

Det kan være fordi det er et taletidskort han har.

Har i prøvet at ringe til personen. Tryk personens nummer men med *31*
foran( skjul nummer ). Når idioten i den anden ende siger goddav kan i
rimeligvis spørge hvem det er. Eller høre det på stemmen.

Hilsen Mikkel