Is it safe ? Eller : Arlington Road : Come~
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-02-02 23:34

Arlington Road.

Er det en god, intelligent, og meget seværdig film ?

Intelligent ? Nej. Ikke så det gør noget.

Ebert siger det (osse) :

How can anyone, even skilled conspirators, predict with perfect accuracy the
outcome of a car crash? How can they know in advance that a man will go to a
certain pay phone at a certain time, so that he can see a particular truck
he needs to see? How can the actions of security guards be accurately
anticipated? Isn't it risky to hinge an entire plan of action on the hope
that the police won't stop a car speeding recklessly through a downtown
area?

God ? Tjaa....den starter da meget interessant ud.

Seværdig ? Mere end én gang ? Næh.

Og det var en "konge film" ?

Næh.

Thomas

Fra : Mikkel Winther

Dato : 16-02-02 01:26

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
> Arlington Road.
>
> Er det en god, intelligent, og meget seværdig film ?
>
> Intelligent ? Nej. Ikke så det gør noget.

Men til gengæld sendte DR den med underteksterne rykket en linie op så vi
med 16:9 fjernsyn kunne zoome ind uden at miste den nederste linie. Det var
da rart.

m.

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 16-02-02 01:43

"Mikkel Winther" <mikkel.wintherNOSPAM@mail.dk> wrote in message
> [...]
> >

> Men til gengæld sendte DR den med underteksterne rykket en linie op så vi
> med 16:9 fjernsyn kunne zoome ind uden at miste den nederste linie. Det

yeps, jeg havde ellers fundet subtitle zoom frem, men nej - jeg blev
glædeligt overrasket. Det optimale vil blot være, hvis de fjernede dem
helt...

Caz

Fra : Ole Pedersen

Dato : 16-02-02 08:36

Hej Alle

Hvorfor zoome i Arlington Road, som iøvrigt er en meget god film?? når man
bare kunne sætte sit TV på 16:9. Så var der godt nok lidt sort for oven og
forneden, men hele billedet og alle tekster var da med.

Mvh
Ole Pedersen

Fra : Mikkel Winther

Dato : 16-02-02 12:31

"Ole Pedersen" <oil@sport.dk> wrote in message
> [...]
> bare kunne sætte sit TV på 16:9. Så var der godt nok lidt sort for oven og
> forneden, men hele billedet og alle tekster var da med.

Jeg zoomer fordi jeg modtager et analogt signal gennem TDC Kabel TV som jo i
sagens natur ikke er anamotphic, og derfor ikke kan strækkes ud uden at få
"tykke-mennesker-effekten".

Og det var jo netop derfor det var rart at de havde flyttet underteksterne
op i billedet, så man ikke gik glip af noget.

m.

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 16-02-02 13:03

> [...]
> sagens natur ikke er anamotphic, og derfor ikke kan strækkes ud uden at få

Anamorfi har ikke noget med analog vs. digital at gøre. Analoge signaler kan
skam sagtens være anamorfe, de er det bare sjældent.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Mikkel Winther

Dato : 16-02-02 20:04

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Anamorfi har ikke noget med analog vs. digital at gøre. Analoge signaler
kan
> skam sagtens være anamorfe, de er det bare sjældent.

Men DR sender jo ikke anamorfisk gennem den analoge TDC kabel TV fordi dem
med 4:3 fjernsyn nok ville blive rimeligt bitre over høje, tynde mennesker.

m.

Fra : Emil Rune

Dato : 16-02-02 11:50

"Casper Lyngsø" <lyngsoe@abk.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> yeps, jeg havde ellers fundet subtitle zoom frem, men nej - jeg blev
> glædeligt overrasket. Det optimale vil blot være, hvis de fjernede dem

Ja, det ville jeg da også ønske...Men jeg er ikke sikker på at de mange
tusinde der sidder med et alm. 4:3 fjernsyn ville blive glade for det ;) Og
selvom DR og andre kanaler gør meget ud af fortælle os at 16:9 er "the only
way to fly", så er det altså stadig kun et fåtal der har bredskærmstv.

Hilsen
Emil

Fra : Brian Nielsen

Dato : 16-02-02 22:35

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Arlington Road.
>
> Er det en god, intelligent, og meget seværdig film ?
>
> Intelligent ? Nej. Ikke så det gør noget.

Jeg synes at introen var rigtig god, og slutningen kom da som en
overraskelse. Tænk at DR tør sende en sådan film kun et halvt år efter 11/9!

Men den var godt nok lige lovlig konstrueret. Jeg mener (og det passer jo
meget godt med Eberts kommentarer) at det er for langt ude, at et
terrorangreb planlægges flere måneder i forvejen, og så skifter
terroristerne pludselig taktik i sidste øjeblik. De skal ihvertfal ikke
bilde mig ind at plottwistet var planlagt af terrorristerne fra starten, no
way!

> Og det var en "konge film" ?
>
> Næh.

Det er nok bare os der ikke har forstået den!

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-02-02 00:04

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok bare os der ikke har forstået den!

Det er jeg ked af at høre. Den krævede ellers ikke særlig megen
hjerneaktivitet for at følge med i.

Thomas