Spil og WinXP Pro
Fra : Hansen

Dato : 15-02-02 23:38

Hej

Jeg har problemer med grafikken i nogle spil i Windows XP Pro.
I f.eks. MS Train Simulator og Medal Of Honor sker det, at på et
eller andet tidspunkt, går maskinen ned. De fleste gange inden for få
minutter.
Der kommer som regel en masse lodrette streger på skærmen, som tegn
på et crash.
Men det er ikke i alle spil, at jeg har problemer. I f.eks. NHL2002
er der intet. Det kan jeg spille i flere timer itræk, uden noget som helst.

Mit kort er GF2GTS Pro, og jeg har prøvet med XP's standarddrivere,
Detonator 21.83 og 23.11. Der er ingen forskel. Spillene crasher ligegyldigt
hvilken driverversion jeg kører med.

Jeg håber der er nogle, som har et forslag til en løsning, da det er rimelig
frustrerende at vide, at ens spil 100% går ned lige om lidt!

--

Hansen

To reply, remove NOSPAM in email.

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-02-02 01:59

"Hansen" <sh.dk@NOSPAMget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
rimelig
> frustrerende at vide, at ens spil 100% går ned lige om lidt!

Jeg har nu flere gange skrevet her i gruppen at XP og andre styresystemer
med bare den mindste smule NT kerne i, er ikke godt til nogle spil. Nogle
spil kan godt køre på NT kernen, men ikke alle, så det er nok det der er dit
problem.

Kim Larsen

Fra : Hisp

Dato : 16-02-02 10:22

Ved ikke om det virker, men har du prøvet at kører den i
kompatilitetstilstand for win98?? Det skal lige siges at jeg gør det ikke
selv, men MOHAA virker fint for mig med nyeste detonatordriver, WINXP Home
og Gforce2GTS

vh/Hisp

Fra : Hansen

Dato : 16-02-02 23:50

> [...]
> spil kan godt køre på NT kernen, men ikke alle, så det er nok det der er

Det vil jeg give dig ret i, men lige netop MS Train simulator kørte perfekt
i Win2k,
så det er højst sandsynligt ikke NT kernen, der volder problemer.
Efterhånden tror jeg det er mit grafikkort, der er problemer med, men alle
forslag til en løsning modtages med kyshånd

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-02-02 00:10

> [...]
> Efterhånden tror jeg det er mit grafikkort, der er problemer med, men alle
> forslag til en løsning modtages med kyshånd

Før du kaster dig ud i store indkøb af diverse grafikkort, så vil jeg da
foreslå dig at prøve med Win98(SE) og se om det løser problemet. Det ville
være ærgerligt at ofre en masse penge på et grafikkort og at problemet ikke
bliver løst.

Kim Larsen

Fra : Hansen

Dato : 17-02-02 14:42

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> foreslå dig at prøve med Win98(SE) og se om det løser problemet. Det ville
> være ærgerligt at ofre en masse penge på et grafikkort og at problemet

Jeg er blevet foreslået det samme fra anden side, så nu er der vist ingen
vej udenom.

Jeg takker for hjælpen.

Fra : LHZ

Dato : 17-02-02 22:29

Start med at opdatere din bios på motherboardet først.
Det kan jo være at det er ACPI som ikke fungerer som det skal under XP fordi
du netop har en gammel bios.
Det er altid godt at tjække sin bios version først, for at se om den ikke er
100 år gammel
Måske skal du så reinstallere XP efter den bios opdatering, så den finder
alt rigtigt....

Det er mi bud...

--
..

Fra : Hansen

Dato : 18-02-02 02:27

"LHZ" <NOSPAMlhz@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> 100 år gammel
> Måske skal du så reinstallere XP efter den bios opdatering, så den finder

Jeg har den seneste nye bios, og bortset fra det, mener jeg at have fundet
problemet:

Manglende køling af grafikkortet. Jeg havde kun en køleprofil på. Det var
ikke nok, og jeg
har sat en køleprofil med blæser på kortet. Jeg har nu spillet Train
Simulator i 3-4 timer uden problemer,
så jeg er rimelig sikker på, at det var mit problem...