Driver Wanted !!!!
Fra : Brian

Dato : 15-02-02 23:30

Hey !

Jeg sidder her med min skod pc og prøver på at få lortet til at virke
ordtenligt ! men jeg har en del problemer med drivers !!!!!!
pc´n er en 800Mhz Athlon og kortet er et Nvidia TNT 2 Ultra ( ja grin bare )
jeg køre med WIN XP Pro og hver gang jeg opdatere og installere
skærmdriverne ! - så tester Xp driveren og kortet Failer !!! hvis
installationen fortsættes så køre det helt fint LIGE INDTIL jeg sidder og
gamer ! Spillene Fryser totalt / looper ! Er der ikke en af jer yderst
kloge hoveder der har en løsning til hvad jeg skal gøre !
jeg har prøvet at opdatere fra alt jeg kan finde Nvidia / Creative men intet
virker !
(hvis dette er posted i den forkerte klumme, så må i sq meget undskylde)

Scoop Out

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-02-02 01:56

"Brian" <Brian@insane.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
intet
> virker !
> (hvis dette er posted i den forkerte klumme, så må i sq meget undskylde)

Hvilket styresystem brugte du før XP, og havde du samme maskine da, og
virkede det hele den gang ?

Kim Larsen

Fra : N/A

Dato : 16-02-02 09:06

Fra : Brian

Dato : 16-02-02 09:06

Grafikkortet kan du jo selv sætte til at opdatere i enhedshåndtering ! og
hvis du lader XP gøre det under windows support er resultatet det samme !
Maskinen er en af disse her Compaq Presario 7990..Hjemmepc (lul) og på
Compaqs hjemmeside fandt jeg en 100% (tror jeg) skræddersyet driver update
til maskinen ! problemet er bare at den lægger sig som et "selfextract" pgr.
hvor jeg skal angive stien hvori filerne skal ligge ! og den kender jeg ikke
? Gør du / I ??? jeg prøvede at lægge dem ind i mappen "drivers" (doooh !
;p ) men det skete der NADA ved ??!!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-02-02 11:42

"Brian" <Brian@insane.dk> skrev:
> Compaqs hjemmeside fandt jeg en 100% (tror jeg)
> skræddersyet driver update til maskinen ! problemet er bare
> at den lægger sig som et "selfextract" pgr. hvor jeg skal
> angive stien hvori filerne skal ligge !

Det er fint nok som nedenstående.

> jeg prøvede at lægge dem ind i mappen drivers (doooh ! ;p)
> men det skete der NADA ved ?

Nej og det er fordi du bagefter skal ind og opdatere driveren
manuelt, det gøres således:

Kontrolpanel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering ->
Egenskaber for skærmkort -> Driver -> Opdater driver og her
vælger du at installere driver fra bestemt placering, hvorefter du
vælger _ikke_ at søge efter driveren og klikker dig vej frem til placeringen
af driverfilen vha. "Har diskette/Cd".

Jeg håber du kan bruge denne vejledning, selvom den er pindet
ret meget ud og blev lidt snørklet til sidst.

Venligst
Mikael

Fra : Frank Madsen

Dato : 06-03-02 03:33

Hej,

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på noget, for jeg kender ikke XP, men jeg kan
berette om et lidt besynderligt problem jeg havde med 2000 Pro; Jeg
installerede styresystemet, de programmer og spil og knald jeg nu bruger,
MEN, da jeg installerede Nero, gik maskinen i selvsving, genstartede sig
selv igen og igen og igen og igen og igen og igen... Om igen, format c:
installer windows forfra........ samme nummer en gang til, jeg fik det dog
løst ved at installere en VIA4in1 driver, og nu sparker den RØV......... så
uden at gøre mig klog på noget, så prøv med de der 4in1 drivere, de løste
mit problem...........

Hilsen Frank