Chikane Via SMS...
Fra : Renegade

Dato : 15-02-02 23:04

Hvad gør man hvis man, som en bekendt af mig, er udsat for grov chikane via
SMS? Vi snakker om trusler om voldtægt og lignende. Hvor henvender man sig?
Hvad gør man? (Udover at bande over personen ikke kan findes via
degulesider.dk). Der HAR været skiftet nummer på hendes telefon, men
"chikanisten" lader til, at kunne få det igen.

Mvh

RNG

Fra : Per Velschow

Dato : 15-02-02 23:58

> [...]
> degulesider.dk). Der HAR været skiftet nummer på hendes telefon, men
> "chikanisten" lader til, at kunne få det igen.

Dette spørgsmål hører nok ikke helt hjemme i en teknisk nyhedsgruppe. Jeg
synes du skulle prøve at høre inde i dk.videnskab.jura. Der har været andre
med lignende problemer derinde.

Men umiddelbart lyder det som om det er en sag for politiet. Især fordi
truslerne er så grove som du siger. Så tag og meld det til politiet. Held og
lykke!

/Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-02-02 01:15

"Per Velschow" <per@NOvelschowSPAM.com> wrote in

> Dette spørgsmål hører nok ikke helt hjemme i en teknisk
> nyhedsgruppe. Jeg synes du skulle prøve at høre inde i
> dk.videnskab.jura. Der har været andre med lignende problemer
> derinde.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.telefoni.mobil
3. Fundats:
Alt om mobiltelefoni, telefoner og operatører.

- den fundats vil jeg altså ikke tolke som at der *kun* må være
tekniske ting i gruppen...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Per Velschow

Dato : 19-02-02 03:19

> [...]
> Alt om mobiltelefoni, telefoner og operatører.
>
> - den fundats vil jeg altså ikke tolke som at der *kun* må være

Det må jeg jo give dig ret i. Det er da egentlig en ikke særlig gennemtænkt
formulering. "Alt om..." dækker jo nærmest... hmm... alt. :)

Dog vil jeg stadig mene at det oprindelig spørgsmål vil kunne besvares langt
bedre i fx dk.videnskab.jura end her.

/Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-02-02 19:05

> Det må jeg jo give dig ret i. Det er da egentlig en ikke særlig
> gennemtænkt formulering. "Alt om..." dækker jo nærmest... hmm...
> alt. :)

men det er vel også det der er meningen er det ikke ? ;)

> Dog vil jeg stadig mene at det oprindelig spørgsmål vil kunne
> besvares langt bedre i fx dk.videnskab.jura end her.

det har du til gengæld helt ret i - men jeg syns det er helt iorden
at starte her for at høre om andre har erfaringer i samme retning

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Bachelor

Dato : 05-04-02 19:56

Per Velschow wrote:
> [...]
>
> Dog vil jeg stadig mene at det oprindelig spørgsmål vil kunne
> besvares langt bedre i fx dk.videnskab.jura end her.

Tanken er jo god nok. Der må tænkes på, om man kan spore
afsenderen, hvilket vel er umulig med f.eks. taletidskort ?

Fra : Claus Nielsen

Dato : 16-02-02 00:24

Jeg vil gå ud fra at sms´erne bliver sendt via et web site, hvis personen
skal være anonym. Kontakt dem der har det website som de bliver sendt fra og
få personen bandlyst.

Måske logger de personens Ip adresse, hvis de gør det kan du gå til politiet
og de kan måske finde frem til synderen via denne.

MVH.

Claus

Fra : John K

Dato : 16-02-02 00:47

> [...]
> degulesider.dk). Der HAR været skiftet nummer på hendes telefon, men
> "chikanisten" lader til, at kunne få det igen.

Den eneste (fornuftige) løsning er at melde det til politiet.

Mvh

John K

Fra : Steen Pedersen

Dato : 16-02-02 06:29

Det nytter ikke noget at kontakte hverken telefonselskab, eller udbyder,
du er nødt til at gå til politiet da teleselskaber og lign. ikke kan
gøre særligt meget og ikke må oplyse dig om diverse data på personen.

Så lav en politi anmeldelse, - det er mit råd.

Held og lykke
Steen P