Frames i Dreamweaver
Fra : Poul Westborg

Dato : 15-02-02 23:03

Hej Hej
Er der nogle, der kan fortælle mig hvordan opbygning af frames fungere i
Macromedia Dreamveaveren. Jeg har prøvet mig frem, men kan ikke få det til
at virke. Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jer skal have en bjælke ude
til venstre, som skal blive der permanent.

Hvordan skal det arkiveres med f.eks. forsiden. skal man lave en fil for
hver af rammerne, samt en fælles fil ?
Og når der så skal et nyt billede i rammen til højre, skal der så bare
arkiveres en fil igen for den højre ramme ?

Hilsen en lettere forvirret begynder ;)

Mvh Poul

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-02 23:34

Poul Westborg <poul.w@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> at virke. Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jer skal have en bjælke ude
> til venstre, som skal blive der permanent.

Det vil sige at du skal have 2 frames ? En til knapper i venstre side
(permanent) samt en som så fylder resten af skærmen (skifter efter
behov) ?

Du laver en default.html, som består af 2 frames, som så peger på:

navigation.html + forside.html

navigation.html navngiver du navigation og forside.html navngiver du så
fx. main

Hvis du så fx. har en knap i navigation framen, som hedder links, så
laver du en html side som hedder links.html og så husker du at sætte
target til main ellers popper de op i din navigation.

Jeg har lavet et lille eksempel til dig som kun bare kan kopiere og
rette til:

http://www.strandvejen.com/westborg

> [...]
> Og når der så skal et nyt billede i rammen til højre, skal der så bare
> arkiveres en fil igen for den højre ramme ?

Have fun.

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/