Ændring af kal. i en pibe - betyder det ny~
Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 15-02-02 19:19

Hej herinde.....

Hvis man skifter fra en kaliber til et andet ved simpelthen at få
kammeret boret op, skal man så betale endnu en omgang våbentilladelse -
altså de 840 kr. Eller kan man uden vederlag få tilladelesn ændret???

Hvis jeg skal være helt ærlig - så tror jeg selv at man skal betale igen
til Iglerne!!!!!

mvh. Lars

Fra : Claus & Betina Niels~

Dato : 18-02-02 08:37

Hej med dig

Jeg har prøvet det samme med at få en kaliber 6.5x55 lavet om til et andet
kaliber ved opboring og ændring af kammeret og det takserede den lokale
politi-station til bare at lave en ny tilladelse til mig uden vederlag for
jeg havde jo betalt en gang for den anden og der var jo ikke tale om et nyt
våben -riffel eller vekselpibe som jo heller ikke koster noget.....