Milosovic vil indkalde Clinton m.fl.
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-02-02 19:01

Milosovic vil indkalde Clinton, Blair, Anan og flere andre ledere i verden
til sin retsag.

Kan man som anklaget (og/eller anklager) indkalde hvem som helst, uanset
hvor urelevent det er, og har man mødepligt?

Blot nysgerrig!

Jesper

Fra : ThomasW

Dato : 15-02-02 20:17

> [...]
>
> Kan man som anklaget (og/eller anklager) indkalde hvem som helst, uanset
> hvor urelevent det er, og har man mødepligt?

Herhjemme har vi Retsplejelovens § 341. "Bevisførelse, der skønnes at være
uden betydning for sagen, kan ikke finde sted."
Svjv har de fleste retsystemer en lignende regel (eller sagt på en anden
måde: jeg kan ikke forestille mig at de ikke skulle have en sådanne)

Så du må desværre finde en anden måde at møde Clinton m.v. på

Mvh

Thomas W.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-02-02 21:23

Du havde luret min plan

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 16-02-02 17:27

"ThomasW" <tw_dk@*NOSPAM*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Svjv har de fleste retsystemer en lignende regel (eller sagt på en anden
> måde: jeg kan ikke forestille mig at de ikke skulle have en sådanne)

Til gengæld kan vidnet ikke selv bestemme, om det skal møde op (som Poul
Nyrup ellers for nylig havde held til at gøre), jf. rpl §§ 168 og 179.

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen