Pop up ved load af side
Fra : Lasse

Dato : 15-02-02 18:19

Hej
Jeg vil gerne have at et pop up vindue automatisk kommer frem så snart min
side bliver loaded.

Flg. kode har jeg fundet, men det giver en knappe der skal trykkes på, og
det skal det jo som sagt ikke være.

Er der nogen der kan/vil hjælpe:

onClick="MyWindow=window.open('http://www.rindumsu.dk/info.htm','MyWindow','
toolbar=no,location=yes,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,re
sizable=no,width=600,height=300'); return
false;">PLACE_YOUR_LINKTEXT_HERE</a>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-02-02 18:25

Fri, 15 Feb 2002 18:19:11 +0100, skrev "Lasse"
<lmn1999_2000@yahoo.dk>:

>Jeg vil gerne have at et pop up vindue automatisk kommer frem så snart min
>side bliver loaded.

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup2.htm>
højeklik => vis kilde, det første script.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-02-02 18:30

Du kan måske bruge denne - det er lavet som et link for bloddonerne, men du
kan bare splitte koden ad:

Du kan lave et pop-up-vindue, som dukker frem når man ÅBNER din hjemmeside.
Dette gøres véd, at du tilføje følgende linje i <BODY> koden på
forsiden/index::
<BODY onLoad="window.open
('http://www.givblod.nu/kampagne/index.htm','GivLiv','scrollbars=no,status=n
o,width=287,height=224,resizable=no,directories=no,marginwidth=0,marginheigh
t=0,topmargin=0,leftmargin=0,top=200,left=200')">
Du kan også få popup'en til først at dukke frem, når man LUKKER din
hjemmeside. Så skal du bare ændre "onLoad" i BODY-koden til "onUnload".

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Lasse

Dato : 15-02-02 21:11

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du kan også få popup'en til først at dukke frem, når man LUKKER din
> hjemmeside. Så skal du bare ændre "onLoad" i BODY-koden til "onUnload".

Tak, jeg har prøvet at indsætte det, men uden held.
Et eller andet gør jeg forkert.
Det samme er gældende for de eksempler der er på Knud Gerts hjemmeside.

Min kildekode, kan jeg ikke vedhæfte, men det drejer sig om www.rindumsu.dk,
hvor jeg ønsker at tilføje et andet pop-up.

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-02-02 21:38

Well, det kommer lidt an på i hvilket program du laver det - det letteste
ville være at kopiere hele koden - markere et sted på siden - ligegyldigt
hvor - i Frontpage - gå op i indsæt - avanceret - HTML - og paste hele koden
ind. det burde gøre tricket.

Fra : Lasse

Dato : 16-02-02 08:45

> [...]
> ville være at kopiere hele koden - markere et sted på siden - ligegyldigt
> hvor - i Frontpage - gå op i indsæt - avanceret - HTML - og paste hele

Det har jeg nu prøvet, og du kan se eksempel på www.rindumsu.dk
Intet sker når man loader siden.
I kildekoden kan du se at jeg har tilføjet det du har skrevet.

Håber du/I stadig vil hjælpe mig.

Fra : Jesper Winding

Dato : 16-02-02 09:47

Det kunne se ud til at dit html program ikke automatisk har til føjet
ind/out for avanceret html: hvis du som foreslået har markeret et sted på
din side og indsat avanceret html, burde du have fået en webbot in og en out
således:

<!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan --><body onLoad="window.open
('http://www.givblod.nu/kampagne/index.htm','GivLiv','scrollbars=no,status=n
o,width=287,height=224,resizable=no,directories=no,marginwidth=0,marginheigh
t=0,topmargin=0,leftmargin=0,top=200,left=200')">
<!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan -->

Fra : Lasse

Dato : 16-02-02 10:07

> [...]
o,width=287,height=224,resizable=no,directories=no,marginwidth=0,marginheigh
> t=0,topmargin=0,leftmargin=0,top=200,left=200')">

Jeg har nu prøvet at tilrette i html koden, så det ser ud som herover.
Nu har jeg dog rettet til den side, som skal poppe op, men lige meget
hjælper det....
Andre gode forslag

Fra : Jesper Winding

Dato : 16-02-02 10:02
Fra : Lasse

Dato : 16-02-02 10:40

> Se evt min side: http://www.jespersunivers.dk/arkiv/nyt.htm

Har kopieret noget fra din side, og nu virker det. Det er godt nok bloddonor
siden der popper up, men det skal jo blot rettes.

Tak for hjælpen.