Udvikling og samt af software vha. D4 fra ~
Fra : P.L.

Dato : 25-01-01 00:16

Jeg har sendt nedenstående spørgsmål til Alt Om Data:
"Mit spørgsmål går på om programmer udviklet vha. den medfølgende Delphi 4 må sælges ???

Peter Lindegaard
jessie-peter@get2net.dk "

Og fået efterfølgende svar:
"Ja, det må de.

Med venlig hilsen,

Kjeld Heising
Alt om DATA
heising@aod.dk "

Er der nogen, som har kommentar til dette, hører jeg gerne fra jer ???

Peter

Fra : Kurt Bilde

Dato : 25-01-01 12:00

Hej Peter !

"P.L." wrote:

> Er der nogen, som har kommentar til dette, hører jeg gerne fra jer ???

Jamen det er da simpelt nok - hvis du får problemer med Borland, så kan du jo henvise til at
din "leverandør" har givet dig lov - hvem ellers skulle du spørge?

-Kurt

Fra : Thomas Schulz

Dato : 25-01-01 14:47

> Jamen det er da simpelt nok - hvis du får problemer med Borland, så kan du
jo henvise til at
> din "leverandør" har givet dig lov - hvem ellers skulle du spørge?

Heh, du (P.L.) kan jo prøve at spørge på en Borland nyhedsgruppe.

For sjovs skyld har jeg fundet Borland danske side:
http://www.borland.com/bww/europe/norben/nemm/denmark.html

der kan du også spørge

Thomas

Fra : N/A

Dato : 26-01-01 11:28

Fra : Kurt Bilde

Dato : 26-01-01 11:28

Hej Peter !

"P.L." wrote:

> Jeg er lidt betænkelig ved svaret, idet jeg ikke spurgte, om det var
> nødvendigt at betale ekstra licens for at det er lovligt.

Du har spurgt om den version der var med bladet må anvendet til at udvikle
kommacielt software og du fik svaret ja, så har AOD rent juridisk
leveret("solgt") dig en vare som de har fortalt dig anvendelsesomfanget af.
Derfor kan du jo kun henvise til AOD's svar hvis det modsatte skulle vise sig -
desuden det var en standard version og hvis dit produkt er genialt kan du
sagtens tjene ind til en standard version.

-Kurt

Fra : Jan Pedersen - JPSof~

Dato : 26-01-01 21:15

Hej.

> Er der nogen, som har kommentar til dette, hører jeg gerne fra jer ???
Nøjagtigt samme problematik som sidste år, hvor AOD medsendte Delphi 3 Std.
på deres CDROM. Så vidt jeg husker lød dommen på NEJ, det må man ikke.
(dog er jeg ikke sikker).
-
Bedst er nok at skrive til Borland, sende et indlæg til en af deres
nyhedsgrupper,
eller at læse licensbetingelserne som følger med på CDROM.

Alternativt købe en "rigtig" udgave.

-Jan

Fra : N/A

Dato : 29-01-01 03:50

Fra : Peter Stricker

Dato : 29-01-01 03:50

Det svar du har fået er da klart nok.

Ja, du må sælge dine programmer.

Peter Stricker

Fra : N/A

Dato : 30-01-01 09:33

Fra : Jan

Dato : 30-01-01 09:33

Hej.

"P.L." <jessie-peter@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Peter
> Jeg er klar over, at svaret er godt nok, men det er mit spørgsmål, som
ikke
> er fyldigt nok. Jeg manglede "logligt" og det med "licensbetaling".

Jeg har nu (for dig og andre) kontaktet Borland, og venter på et svar.
Svaret bringes her.

-Jan

Fra : N/A

Dato : 31-01-01 15:58

Fra : Claus Christiansen

Dato : 31-01-01 15:58

> Hej Jan
>
> Så må vi da håbe, at det er Borland i DK du har kontaktet.
> Them over there skal jo slå op i en ordbog for at se, hvad ordet danmark
betyder og de ved
<klip>

Ohh, mon ikke der er en enkel eller to der ved hvor Anders kommer fra?? :)

Claus

--
Claus Christiansen, TeamD member <cch@unipeople.dk>

Pythia: http://www.pythia.dk
Personal: http://www.bigfoot.com/~kruc
============================================-------------------------
"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
A. Einstein

Fra : N/A

Dato : 01-02-01 14:52

Fra : Jan

Dato : 01-02-01 14:52

Hej.

> Hej Claus
> Jeg kender kun én Anders(en) med HC som fornavn, them over there knows. .
> Hvem mener du ???

Selvfølgelig "Manden". Anders Hejlsberg.
Siger PolyPascal dig noget?

-Jan

Fra : Claus Christiansen

Dato : 01-02-01 21:22

"Jan" <you.dont@believe.it> wrote in message
> Hej.
>
> "P.L." <jessie-peter@get2net.dk> skrev i en meddelelse
..

> Selvfølgelig "Manden". Anders Hejlsberg.
> Siger PolyPascal dig noget?

Det er vel næppe nødvendigt at jeg svarer ja! :) - men det siger mig noget.

Claus

Fra : Jan [JPSoft DK]

Dato : 05-02-01 10:01

Hej,
jeg har nu fået svar fra Borland til de som har en Delphi 4 std. fra
Alt om Datas CDROM. Svaret er iøvrigt sendt videre til AODs redaktion,
da de åbenbart har misforstået licensreglerne.

Date: Mon, 05 Feb 2001 10:00:35 +0100
From: "Margreet Muyden van" <MvMuyden@borland.com>
To: jan@jpsoft.dk
Subject: Delphi 4 Standard

I received your e-mail regarding the licensing rules for this version
through my colleagues in America. This version is a self study produts.
It's not allowed to use this version commercial. You could read the
license.txt file on your CD. This file describes what is and what is not
allowed with this special version.

Thank you for your interest in Delphi.

Kind regards,
Borland B.V.