Ndifon?
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-02-02 16:41

Er det Bibelsk at "helbredelsesprædikanter" som Ndifon og de danske
fældeskirkelige helsemager rejser frs menihed til menighed for at forkynde
helbredelse til alle der vil tage imod.

Hvad er det Ndifon tror på, treenigheden? Og hvad med dåb, nadver og
tjeneste???

Helbredelsens nådegave er givet til Menigheden til fældes gavn i Kraft og
Tro. At bruge helbredelsens nådegave er givet til ælstebrødrene i
fældesskab eller under flædes bøn for den syge. (Jak 5v13-19)

Løber denne helbredelsprædikant ikke med meget af menighedsarbejdet og
risikere men ikke at en sådan helbredelses prædikant kan bringe andre ånder
med ind under sin foretagen i menigheden fordi ledelsen i menigheden ikke
har brugt nådegaven at "Bedømme ånder".

Jeg mener at en sund menighed kun har brug for Jesus?

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-02-02 17:13

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

At bruge helbredelsens nådegave er givet til ælstebrødrene i
> fældesskab eller under flædes bøn for den syge. (Jak 5v13-19)

Det tror jeg ikke på, Gud giver nådegaverne til dem som han vil.

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-02-02 17:28

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> >
> At bruge helbredelsens nådegave er givet til ælstebrødrene i
> >

> Det tror jeg ikke på, Gud giver nådegaverne til dem som han vil.

Så lyver Paulus og Jakob

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-02-02 17:38

> Så lyver Paulus og Jakob

Hvorfor gør de det mener du?

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-02-02 19:20

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Hvorfor gør de det mener du?

Hvis du ikke tror Gud har givet menigheden alle nådegaver, da skriver jeg
ironisk "Så lyver Paulus og Jakob" fordi de skriver menigheden har alle
nådegaver!

Hvad jeg mener, så er nådegaverne ikke til den enkelte at rejse rundt og
helbrede folk med. Men nådegaverne er kun givet til menigheden, Jesus
jordiske legeme?

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-02-02 20:19

> Hvis du ikke tror Gud har givet menigheden alle nådegaver, da skriver jeg
> ironisk "Så lyver Paulus og Jakob" fordi de skriver menigheden har alle
> nådegaver!

Jeg har ikke sagt at Gud ikke har givet menigheden alle nådegaverne

> Hvad jeg mener, så er nådegaverne ikke til den enkelte at rejse rundt og
> helbrede folk med. Men nådegaverne er kun givet til menigheden, Jesus
> jordiske legeme?

Gud vil give til dem som vil have

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-02-02 20:51

> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Jeg har ikke sagt at Gud ikke har givet menigheden alle nådegaverne

> Gud vil give til dem som vil have

Absolut nej!

Erik L

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-02-02 17:33

> [...]
> >
> At bruge helbredelsens nådegave er givet til ælstebrødrene i
> >

> Det tror jeg ikke på, Gud giver nådegaverne til dem som han vil.

Jeg går ud fra du mener at du ikke tror på at Gud giver de Åndelige
nådegaver til menighedens ældste og til fældes gavn, og du mener Gud giver
nådegaverne til hvem han vil uden for menigheden??

Erik

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-02-02 17:44

> Jeg går ud fra du mener at du ikke tror på at Gud giver de Åndelige
> nådegaver til menighedens ældste og til fældes gavn, og du mener Gud giver
> nådegaverne til hvem han vil uden for menigheden??

Gud giver til ældste og menige medlemmer af menigheden og til fælles gavn,
ja jeg mener til hvem han vil.

Der står ikke noget om nådegaver i Jacobs brev som du siger

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 15-02-02 19:21

> [...]
> ja jeg mener til hvem han vil.
>
> Der står ikke noget om nådegaver i Jacobs brev som du siger

Der står de skal tage brug af Helbredelsens nådegave for at helbrede den
syge!

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-02-02 20:19

> Der står de skal tage brug af Helbredelsens nådegave for at helbrede den
> syge!

Det er vist kun din udlægning, der er ikke noget nævnt om nådegaver

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-02-02 17:40

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> >
> At bruge helbredelsens nådegave er givet til ælstebrødrene i

13 Lider nogen iblandt eder ondt, han bede; er nogen vel til Mode, han
synge Lovsang!
14 Er nogen iblandt eder syg, han kalde Menighedens Ældste til sig, og de
skulle bede over ham og salve ham med Olie i Herrens Navn.
15 Og Troens Bøn skal frelse den syge, og Herren skal oprejse ham, og har
han gjort Synder, skulle de forlades ham.
16 Bekender derfor Synderne for hverandre og beder for hverandre, for at I
må blive helbredte; en retfærdigs Bøn formår meget, når den er alvorlig.
17 Elias var et Menneske, lige Vilkår undergivet med os, og han bad en Bøn,
at det ikke måtte regne; og det regnede ikke på Jorden i tre År og seks
Måneder.
18 Og han bad atter, og Himmelen gav Regn, og Jorden bar sin Frugt.
19 Mine Brødre! dersom nogen iblandt eder farer vild fra Sandheden, og nogen
omvender ham,

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 23-02-02 18:29

Var der forresten nogen som så Ndifon i TV-avisen i forrige uge?

Det skulle være fra et besøg i Pinsekirken i Odense.

Lars Erik