Hvor kraftig maskine skal der til at køre ~
Fra : Tomas Andersen

Dato : 15-02-02 14:49

Jeg skal til at købe Mac for første gang. Mén jeg har nogle programmer
som jeg ikke kan undvære, og som desværre ikke kan køre på mac. jeg vil
i den forbindelse købe Virtual PC. Men hvor kraftig en maskine skal der
til for at det kommer til at køre ordenligt?
Kan man købe Virtual PC uden styresystem? da jeg har W2000 og Windows XP
i forvejen?

Mvh. Tomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-02 14:57

In article
<655110405639c165497ddae8a5cc9f90.70131@mygate.mailgate.org>,
"Tomas Andersen" <toa@vd.dk> wrote:

> [...]
> i den forbindelse købe Virtual PC. Men hvor kraftig en maskine skal der
> til for at det kommer til at køre ordenligt?

Det kommer aldrig til at køre "ordenligt"

Hvilke programmer drejer det sig om?
Hvor meget skal du bruge dem?
Hvad skal du lave i dem?
Hvilken mac overvejer du, iBook, iMac, G4 eller PB?

> Kan man købe Virtual PC uden styresystem? da jeg har W2000 og Windows XP
> i forvejen?

ja (dvs med IBM dos), overvej seriøst at installere win95, XP og 2000 er
_meget_ tungt i VPC.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Karl Antz

Dato : 15-02-02 15:42

> Det kommer aldrig til at køre "ordenligt"

.... et lidt hurtigt skud fra hoften, Morten ... det kommer helt an på
havd du skal gøre med det.

> Hvilke programmer drejer det sig om?
> Hvor meget skal du bruge dem?
> Hvad skal du lave i dem?
> Hvilken mac overvejer du, iBook, iMac, G4 eller PB?

Se det er relevante spørgsmål ...

> ja (dvs med IBM dos), overvej seriøst at installere win95, XP og 2000 er
> _meget_ tungt i VPC.

Jeg har i sin tid købt VPC med DOS og selv installeret Win98. Jeg bruger
det _meget_ (= flere timer om dagen to-tre dage om ugen) med
Office-programmer og PaintShopPro (bvadr, da mit pengearbejde
(EDB-forlag, oversættelser, redigeringer mm om PC-programmer) kræver
det. Hastigheden er efter min mening tilfredsstillende.

Hvis du påtænker at køre spil så glem alt om det - dér dør VPC billedlig
talt.

Jeg kører selv med en G4/2x450 og OS X. Har du tænkt dig at bruge OS X
så få fat i en Dual Processor - eventuelt en brugt en af slagsen med
500MHz eller, hvis du kan nå det, det udgående 800MHz-model - da
skærmoptegnelsen under OS X varetages af den ene processor i
multiprocessormaskiner.

Og, stadig under OS X, skaf dig Renicer eller et lignende program der
kan "renice" VPC, dvs give det mere processortid - det betaler sig

Håber det hjælper,

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-02 15:52

karlantz@isa.dknet.dk (Karl Antz) writes:

> Og, stadig under OS X, skaf dig Renicer eller et lignende program der
> kan "renice" VPC, dvs give det mere processortid - det betaler sig

Kan man spare penge ved at læse lidt på "man renice"?

Noget "sudo renice 123456"?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Karl Antz

Dato : 15-02-02 15:57

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Kan man spare penge ved at læse lidt på "man renice"?
>
> Noget "sudo renice 123456"?

prøv - har selv lige gjort det og fik en masse informationer, men er
stadig på "myrekryb-stadiet" når det gælder Unix

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-02 16:31

In article <kku1siztkl.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Kan man spare penge ved at læse lidt på "man renice"?

ja

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Jesper

Dato : 15-02-02 20:15

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Kan man spare penge ved at læse lidt på "man renice"?
>
> Noget "sudo renice 123456"?

Ikke én krone nicer 2.1b er gratis.
--
Jesper.
"Africa, the continent where life is spun from a thinner thread

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-02 16:30

In article <1f7nkgo.vmt7921fu86iwN%karlantz@isa.dknet.dk>,
karlantz@isa.dknet.dk (Karl Antz) wrote:

> ... et lidt hurtigt skud fra hoften, Morten ... det kommer helt an på
> havd du skal gøre med det.

Det var mit auto-bot svar, der generes hver gang en PC bruger spørger
til VPC.

Alle i gruppen har en auto-bot der genererer automatiske svar:
nisus-netscapeoldie-MS-er-dum , hogwasher, macsoup, teledanmark-er-dum,
lang-off-topic-historie, jeg-bruger-vpc-hver-dag,
nu-skifter-jeg-snart-til-PC, jeg_er_gud osv...

> Se det er relevante spørgsmål ...

ja, helt tosset er jeg ikke.

> [...]
> 500MHz eller, hvis du kan nå det, det udgående 800MHz-model - da
> skærmoptegnelsen under OS X varetages af den ene processor i

Min seneste erfaring er med 400MHzG4/VPC5/win98 og nordea netbank - det
tager 6-7 minutter fra jeg åbner IE til active-X modulet er loadet og
jeg kan logge ind Det kan gå an men det er bestemt ikke en fonøjelse.

> Og, stadig under OS X, skaf dig Renicer eller et lignende program der
> kan "renice" VPC, dvs give det mere processortid - det betaler sig

Eller skriv et shell script og giv det endelsen .command og gør det
eksekverbart så det afvikles i terminal.app når du dobbeltkliker på
dokumentet.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Karl Antz

Dato : 15-02-02 17:10

> Min seneste erfaring er med 400MHzG4/VPC5/win98 og nordea netbank - det
> tager 6-7 minutter fra jeg åbner IE til active-X modulet er loadet og
> jeg kan logge ind Det kan gå an men det er bestemt ikke en fonøjelse.

.... lige præcist det ville jeg heller ikke kunne holde til - jeg synes
ikkengang at det går an
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-02 18:12

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Eller skriv et shell script og giv det endelsen .command og gør det
> eksekverbart så det afvikles i terminal.app når du dobbeltkliker på
> dokumentet.

Er .command nødvendigt? Jeg har identisk opførsel ved .sh.

Mon ikke det er nok med x-bitten?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-02 13:10

In article <kk664ymzzo.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Er .command nødvendigt? Jeg har identisk opførsel ved .sh.

..sh kan bruges, men .command vil tvinge scriptet til at åbnes i
terminal.app

> Mon ikke det er nok med x-bitten?

Ikke hvis det skal startes med dobbelt klik i Finder.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-02-02 20:32

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> .sh kan bruges, men .command vil tvinge scriptet til at åbnes i
> terminal.app

Ok. Interessant holdning.

To spoergsmaal (on topic, saa er det overstaaet)

1) Kan jeg faa terminalvinudet til at aabne minimeret? 2) Kan jeg
saette en ikon paa? Naar jeg roder med finderen skifter mit
infobillede naar jeg forsoeger at faa fat i ikonen og saa kan jeg ikke
goere det jeg finder indlysende, enmlig droppe en ny ikon oveni.

> Ikke hvis det skal startes med dobbelt klik i Finder.

Dokken kan jeg gaa med til, men FInderen??

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-02 00:03

In article <kkd6z3c3b2.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> To spoergsmaal (on topic, saa er det overstaaet)
>
> 1) Kan jeg faa terminalvinudet til at aabne minimeret?

Ja, du skal lave et .term dokument. Her er en artikkel, der forklarer
princippet. Du skal dog finde den værdi der definerer om vinduet er
minimeret eller ej:

<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20011223102345128>

> 2) Kan jeg saette en ikon paa? Naar jeg roder med finderen skifter
> mit infobillede naar jeg forsoeger at faa fat i ikonen og saa kan jeg
> ikke goere det jeg finder indlysende, enmlig droppe en ny ikon oveni.

Find dit dokument med det ønskede ikon
Marker det og vis info (æble+i)
Vælg ikonet
Kopier (æble+c)

Find det nye dokument
Marker det
Marker det og vis info (æble+i)
Vælg ikonet
Sæt ind (æble+v)

> Dokken kan jeg gaa med til, men FInderen??

Finder (jeg har prøvet efter).

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-02-02 00:45

In article <spam-279CA2.00030118022002@localhost>,

> <http://www.macosxhints.com/article.php?story=20011223102345128>

wrong hint:

<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20010522142514286>

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-02 23:53

> [...]
> lang-off-topic-historie, jeg-bruger-vpc-hver-dag,
> nu-skifter-jeg-snart-til-PC, jeg_er_gud osv...

Så er det jo spørgsmålet, om man skal føle sig truffet, og for hvad?

Min lille søn August på to år siger så mange sjove ting. Vi har altid
kaldt ham Gusse (u'et udtalt som i Gustav). Nu er han begyndt at sige:
"'eg hedde ikk' Gusse, 'eg hedde ikk' Gusse. 'eg hedde Kaktus!" Så nu
kalder vi ham Kaktus. Det trives han fint med. Det er også svært at sige
"August".
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-02 00:23

In article <1f7o754.1xwnfl3irj8efN%muenster@esenet.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Så er det jo spørgsmålet, om man skal føle sig truffet, og for hvad?

hvorfor dog?

> [...]
> "'eg hedde ikk' Gusse, 'eg hedde ikk' Gusse. 'eg hedde Kaktus!" Så nu
> kalder vi ham Kaktus. Det trives han fint med. Det er også svært at sige

e o e o e o e o mange biler (En to en to en to mange biler)
mer sugge lærk (Mere suppe i min talerken)
iggi og agga (Trine og Rikke)
nusse måtte (Morten Knudsen)

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 16-02-02 05:17

> hvorfor dog?

> e o e o e o e o mange biler (En to en to en to mange biler)
> mer sugge lærk (Mere suppe i min talerken)
> iggi og agga (Trine og Rikke)
> nusse måtte (Morten Knudsen)

Under Klud (Onkel Knud)

Vattermadine (Vaskemaskine)

Ikke sik å ikke suse (når det ikke var sjov mere, at hunden ville slikke
og snuse en i hovedet)

Hehe

Mojn, Thomas

--
What goes: Clip clop, clip clop, clip clop, bang
bang, clip clop, clip clop, clip clop?

An 'Amish' drive-by shooting

Fra : NH

Dato : 16-02-02 09:26

> Det kommer aldrig til at køre "ordenligt"

Jeg er fuldstændig enig, vi har en demo 867 PM på arb. med VPC 5,0 med Win
ME og den er sløv som bare helvede.
Hvis du har tid til at vente så går det meste da men
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh det er vel på 486 niveau.

Niels