Kanotur Sverige eller andetsteds!
Fra : Bent

Dato : 15-02-02 13:09

Kære gruppe,
Vi er en flok gentlemen der vil på kanotur. Har været afsted tidligere dels
på Øvre Nissan og Øvre Ätrran (så vidt jeg husker). Den første var ret hård
pga. mange væltede træer ind over åen og deraf mange løft. Den sidste måske
en smule nem og ikke så vildmarksagtig.

Vil høre om der er nogle forslag til en tur i Sverige indenfor rimelig
køreafstand 2-3 timer fra Gøteborg/Malmø eller et andet land.
Gerne lidt vildmark og ikke altfor svært rent teknisk pga. flere uerfarne
kanoroere. Turen skal finde sted 9-12.5.02. Vi vil sejle ca. 20 km. om
dagen.
Jeg synes det er svært udfra bl.a. http://www.kanotguiden.com/ at udlede
hvordan strækkene er.

Mvh.

Bent

Fra : ped

Dato : 17-02-02 21:29

Hej,

Hvis skov så langt øjet rækker og små øde øer svarer til jeres opfattelse af
'vildmark', så er søerne i Småland slet ikke noget dårligt sted. Her er alt fra
stort åbent vand til små vige og bugter, og området er stort nok til at man
virkelig kan føle sig alene. Det er spændende at udforske de små øer, og om
aftenen 'besætte' en og kalde den for 'min ø' til næste morgen. Samtidig er der
byer nok til at man kan proviantere og se andre mennesker en gang imellem. Jeg
har selv været på tur på Åsnen søen, og det var en god oplevelse. Det var dog
ikke en arrangeret tur, men en campingplads jeg boede på (har glemt hvor) havde
kanoudlejning, og så improviserede jeg lige en 3-dages tur for mig selv.

M.v.h.

Jens L. Pedersen