Navision Database
Fra : Tajen

Dato : 15-02-02 12:53

Jeg er interesseret i at vide om man kan åbne en navision database i VB
eller ASP og hvordan...

Christian Jensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-02-02 20:06

"Tajen" <tajen@genistreg.dk> wrote in message
> Jeg er interesseret i at vide om man kan åbne en navision database i VB
> eller ASP og hvordan...

Nu er der jo en del forskellige navision versioner
Og disse versioner kan køre på forskellige rdbms

Jeg ved positivt at der findes ODBC drivere til C5 og XAL

Der findes også ActiveX/Com komponenter der giver adgang til fx XAL og
Axapta
Jeg ved dog ikke om disse kan bruges til server automatisering

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Rudi Hansen

Dato : 15-02-02 22:16

> Nu er der jo en del forskellige navision versioner
> Og disse versioner kan køre på forskellige rdbms
Og det er ganske muligt at Tajen slet ikke snakker om de "gamle" Damgaard
produkter, men jeg har også lige et par ord om dem.

> Jeg ved positivt at der findes ODBC drivere til C5 og XAL
Helt sikkert ja, det gør der og disse kan kun bruges til at hente og skrive
data i databasen med.

> Der findes også ActiveX/Com komponenter der giver adgang til fx XAL og
> Axapta
> Jeg ved dog ikke om disse kan bruges til server automatisering
Jeg ved heller ikke om de kan bruges til det på XAL, (Har ikke så meget med
XAL at gøre mere), men jeg ved helt sikkert at de kan på Axapta.
Og hvis dette skal bruges til at lave websider med så skal det lige nævnes
at Axapta faktisk er suverent som web applikations løsning.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-02-02 21:17

"Rudi Hansen" <Rudi.Hansen@birkelan.dk> wrote in message

> Og det er ganske muligt at Tajen slet ikke snakker om de "gamle" Damgaard
> produkter, men jeg har også lige et par ord om dem.

Jahh, kunne også være et "gammelt" Navision produkt...

mvh/Peter Lykkegaard