Sammenligne 2 Access databaser
Fra : Flemming Klug

Dato : 15-02-02 12:32

Hej

Er der nogen der kender til noget software man kan bruge til at sammenligne
2 baser. Den skal bruges til at sikre at alle tabeller er defineret på samme
måde og at alle indekser er oprettet i begge baser. På forhånd tak.

Flemming Klug
fklug@mail.dk

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-02-02 22:46

"Flemming Klug" <fklug@mail.dk> wrote in message
> [...]
> at sammenligne 2 baser. Den skal bruges til at sikre at alle
> tabeller er defineret på samme måde og at alle indekser er

Hej Flemming

Prøv at kigge her
http://groups.google.com/groups?hl=da&selm=8097%40bftsi0.UUCP&rnum=6
på proceduren CompareSchemas, der så vidt jeg kan se
sammenligner skemaerne for tabellerne i de to databaser.
Jeg har aldrig prøvet proceduren, men den ser da lovende ud

--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Flemming Klug

Dato : 17-02-02 20:19

Tak det kigger jeg på.

Flemming

Mikkel Bundgaard <mikkelbu@teliamail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4mk0a$191$1@sunsite.dk...

Fra : Jan V.

Dato : 18-02-02 11:19

"Flemming Klug" <fklug@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
samme
> måde og at alle indekser er oprettet i begge baser. På forhånd tak.

Med lidt kodning kan du sagtens.

Jeg har selv lavet et lille program, som jeg bruger til vores egne
produkter.

Det bruges hvis der sendes en ny version ud af programmet, som måske kræver
nogle nye tabeller/felter/forespørgsler/relationer i en eksistrende
database. Jeg sender en "master" database med, dvs en DB som den skal se ud.
Programmet sørger så for at den eksisterende database kommer til se nøjagtig
ligesådan ud som master databasen.

Jan