iBook går i baglås
Fra : bassballs

Dato : 15-02-02 10:17

Hej Gruppe!

Jeg sidder med en iBook som strax efter at den er booted op går direkte
i sleep, og der er ingen måde at vække den på igen.

Jeg har prøvet at zappe NVRAM , reset'e Powermanager , starte fra cd men
stadig samme kedelige resultat , den går direkte i sleep.
Problemet er nyt og jeg ved at brugeren ikke selv har installeret eller
pillet ved de ædlere systemmapper.
Maskinen kører mac os 9.0.4
any ideas?

Venlig hilsen
Anders Krøyer

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-02 10:40

bassballs <homebass@oncable.dk> writes:

> Jeg sidder med en iBook som strax efter at den er booted op går direkte
> i sleep, og der er ingen måde at vække den på igen.

Er batteriet 100% i orden?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-02-02 10:40

In article <homebass-D17FAB.10164715022002@news000.worldonline.dk>,
bassballs <homebass@oncable.dk> wrote:

> any ideas?

Er der strøm på?

Hvis, så kig tastaturet efter for taster der sidder fast.

Fra : bassballs

Dato : 15-02-02 11:17

In article <newsspam3-EBD7DD.10402115022002@dtext.news.tele.dk>,

> Er der strøm på?
>
> Hvis, så kig tastaturet efter for taster der sidder fast.

Der er strøm på, batteriet virker, ingen taster sidder fast (som jeg kan
se) og jeg har lige opdaget at maskinen faktisk slukker helt ned lige
efter den er booted, men starter jeg fra >CD rom eller med udvidelser
slået fra så går den kun i sleep. hmmmm...

ps: jeg beklager at jeg sendte næsten 2 identiske indlæg efter hinanden
men jeg roder stadig rundt i MT-NerwsWatcher for at få det sat ordentlig
op.

Venlig hilsen
Anders Krøyer

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-02-02 11:44

In article <bassballs-5C9CB1.11163015022002@news000.worldonline.dk>,
bassballs <bassballs@mac.com> wrote:

> [...]
> efter den er booted, men starter jeg fra >CD rom eller med udvidelser
> slået fra så går den kun i sleep. hmmmm...

Mosl lidt med startknappen. Du har ikke et eksternt tastatur tilsluttet,
vel?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-02 12:02

> [...]

> stadig samme kedelige resultat , den går direkte i sleep.
> Problemet er nyt og jeg ved at brugeren ikke selv har installeret eller

Er den opladet?

Hvad sker der når du booter uden at indlæse udvidelser? (hold shift nede
mens du starter)

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-02 12:13

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Er den opladet?

Jeg synes ogsaa det lyder som batteriproblemer. Jeg har foer set at
stroemforsyningen har svigtet saaledes at der ikke kom stroem paa
maskinen. Det opfoerte sig praecis som beskrevet.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-02-02 12:47

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Jeg synes ogsaa det lyder som batteriproblemer. Jeg har foer set at
> stroemforsyningen har svigtet saaledes at der ikke kom stroem paa
> maskinen. Det opfoerte sig praecis som beskrevet.

Si. Min egen "yoyo"-strømforsyning har sviget mig nogle gange. Prøv
evt. at banke og trække lidt i den.

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : bassballs

Dato : 15-02-02 13:20

In article <m3bserj7bl.fsf@mymlan.netcetera.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Si. Min egen "yoyo"-strømforsyning har sviget mig nogle gange. Prøv
> evt. at banke og trække lidt i den.
>
> -j

problemet er løst .. Korsslutning på bundkortet, så det er en tur til
Holland, men tak for de gode forslag. (fejl 40, saftevand i maskinen
uden at melde det inden jeg fejlsøger den).

Venlig hilsen
Anders Krøyer

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 15-02-02 14:48

bassballs@mac.com writes:
>Korsslutning på bundkortet,

Forhåbentlig er det kun tastaturet. Ved du positivt at det er bundkoret?

MVH
Martin/IT