Alternetiv til Concord/Navision?
Fra : JP

Dato : 15-02-02 05:32

Hej,

Er der nogen der har et godt forslag på hvad man kan bruge i stedet for
Concord/Navision's XAL/Axapta økonomisystemer?
Det skal være et tilsvarende system.

/Jan

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 15-02-02 09:53

Tjek: http://www.summarum.dk/
Men måske det er for lille et system til dit brug
Jeg er selv skiftet fra det totalt håbløse C5 light til det enkle Summarum

Søren Bjerrum
www.mijau.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-02-02 13:47

http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm

er der en oversigt over en masse alternativer.

Iøvrigt skal man være opmærksom på, at Navision netop i disse dage har
frataget autorisationerne fra medarbejderne hos deres forhandlere. Dvs. at
medarbejderne skal købe nye autorisationer til de samme programmer, som de i
de sidste 5 år har købt autorisationer til.

Der regnes med at det sker, fordi at man vil forhindre at nedgangen i
branchen vil resultere i lavere priser på grund af et for stort udbud af
forhandlere. Viden om tilretning af programmerne er blevet for udbredt og
der var for stor risiko for at frafaldne medarbejdere hos konsulenthuse som
har skåret ned, ville finde sammen og starte for sig selv.

Forhandlerne har fået nogle måneder til at nå at ansætte nye medarbejdere og
få dem uddannet, så de eksisterende og ofte for dyre medarbejdere kan
fortsætte med at fakturere indtil de bliver afløst af nye medarbejdere.

Så pas på med at sætte for meget igang netop nu, hvor generationsskiftet
foregår. Der findes ikke mere irriterende end at skulle skifte programmør
midt i det hele. Jeg taler af erfaring.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-02-02 10:40

"JP" <j.poulsen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det skal være et tilsvarende system.

Jeg har i mange år anvendt det windowsbaserede Admiral.

Hr. Bjørn

Fra : Klaus Jensen

Dato : 15-02-02 11:34

"JP" <j.poulsen@worldonline.dk> wrote in message
> Er der nogen der har et godt forslag på hvad man kan bruge i stedet for
> Concord/Navision's XAL/Axapta økonomisystemer?
> Det skal være et tilsvarende system.

Jeg kan varmt anbefale WinFinans. Det er gratis at starte med (noget med 500
posteringer er gratis eller lignende, læs selv detaljerne på
http://www.winfinans.dk/).

- Klaus

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-02-02 11:35

"Klaus Jensen" <i@remain.anonymous.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan varmt anbefale WinFinans. Det er gratis at starte med (noget med
500
> posteringer er gratis eller lignende, læs selv detaljerne på
> http://www.winfinans.dk/).

Lige en sidebemærkning - det system som spørgeren ønsker at erstatte er et
meget stort administrativt system.

Hvis systemet er fuldt udbygget, ville jeg kigge på SAP som
alternativ.....

Hr. Bjørn

Fra : Klaus Jensen

Dato : 15-02-02 12:03

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote in message
> Lige en sidebemærkning - det system som spørgeren ønsker at erstatte er et
> meget stort administrativt system.

Hmmm... Så ved du mere end jeg gør, for det kan jeg ikke læse ud af hans
indlæg. :)

- Klaus

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-02-02 12:05

"Klaus Jensen" <i@remain.anonymous.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmmm... Så ved du mere end jeg gør, for det kan jeg ikke læse ud af hans
> indlæg. :)

Een ved det heller ikke.......men muligheden foreligger....

Hr. Bjørn

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-02-02 16:33

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KLIP

> Een ved det heller ikke.......men muligheden foreligger....

Jo da. Der blver udtrykkeligt skrevet XAL, og det er et mega-multi stort
system, der snarere programeres færdigt til kundens koncept end konfigureret
som de mindre systemer.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-02-02 17:21

"Karsten Jensen" <bito@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo da. Der blver udtrykkeligt skrevet XAL, og det er et mega-multi stort
> system, der snarere programeres færdigt til kundens koncept end
konfigureret
> som de mindre systemer.

Er det ikke herligt så - jeg har således taget alle "mistelténe" i ed, ved
at anvise Admiral som kan blive så sort at det "kildrer" SAP under føderne;
men ikke når SAP til sokkeholderne, såfremt man har brug for "dass ganze
mollevitten"....

Hr. Bjørn

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 15-02-02 13:12

Hej Jan

kig lige her http://www.baan.com

Det sælges ligesom concord i små moduler...

Altså ikke noget med løbende udgifter til frigivelse af mere
databaseplads...

Skunk