Bestemme CPU MHz i en applet?
Fra : Kasper Kau

Dato : 14-02-02 22:53

Hej,

nogen bud på hvordan man bedst og mest sikkert bestemmer hvor hurtig en
maskine appletten afvikles på? Det skal slet ikke være særligt præcist
hvilket jo heller ikke kan lade sig gøre idet en masse faktorer spiller ind.
Testen skal kunne foretages hurtigt og give et præg om hvilken kategori
computeren er i f.eks. 1+ GHz, ca. 500 MHz eller 100- MHz.

Mvh KK

Fra : Morten

Dato : 15-02-02 13:45

Kasper Kau wrote:
> [...]
> Testen skal kunne foretages hurtigt og give et præg om hvilken kategori
> computeren er i f.eks. 1+ GHz, ca. 500 MHz eller 100- MHz.

Jeg ville nok finde en eller anden veldefineret operation [1], kalde
den nok [2] gange, måle tiden og sætte et indekstal for en given
maskintype som andre så måler sig ud fra.

[1]: Fex. sortering.
[2]: Til at eliminere JIT eller Hotspot samt afvigelser grundet specielle
forekomster af de værdier der regnes på.

Mvh Morten