Hvad er en firewall?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 24-01-01 22:51

Er der en som kan give en god forklaring? Er det soft- eller hardware? Hvad
gør den?

Mvh
Gunnar

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 24-01-01 22:59

En Firewall er et stykke software som du installerer på din computer. Den
registrerer alt trafik på din computer og sørger for at kun den trafik du
giver tilladelse til får adgang til din computer. Det vil sige at hvis jeg
prøver at hacke dig så kan jeg ikke fordi din Firewall nægter mig adgang. En
Firewall gør dig også "usynlig" ude på nettet så hackerere har sværere ved at
finde din computer og kan derfor ikke hacke den.

Håber det hjalp hvis ikke så sig til og jeg vil forklare dybere.

Mark

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 24-01-01 23:34

Hvor finder jeg en sådanne, og findes det som free- eller shareware?

Mvh
Gunnar

PS: Findes de ikke også som hardware?

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 24-01-01 23:45

Du kan finde dem som freeware og købeversioner, Kan du kort fortælle hvilken comp
du har (system og type)

Mark

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 25-01-01 00:38

> Du kan finde dem som freeware og købeversioner, Kan du kort fortælle hvilken
> comp
> du har (system og type)

Jeg har en B&W G3 med System 9.04DK. (endnu

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-01-01 07:16