[Kampsport/Kampkunst] Kroppens Chakraer.
Fra : Brian Mathiassen

Dato : 24-01-01 22:49

Hej Alle sports folk.

Hvad er Chakraer ? Hvad sker der når du "vække" dem ? Hvorfor prøver vi at
dyrke dem ?

Vi har 7 Chakraer i kroppen. Det er det som kaldes Kundalini- kraften.

Rodchakraet
Harachakraet
Solarplexuschakraet
Hjertechakraet
Halschakraet
Pandechakraet
Kronchakraet

Hvorfor kan disse "kraft center" i vores krop være gode at dyrke / vække, i
relation til Kampsport / kampkunst ? ? ?

Mvh Brian Mathiassen

Brug dine Ja og Nej følelser !! Du kan blive overrasket

Fra : /arcana

Dato : 25-01-01 22:36

"Brian Mathiassen" <bsiw@post12.tele.dk> wrote in message

> Rodchakraet

Godt at sparke i.

> Harachakraet

Se ovenover...

> Solarplexuschakraet

Mai geri...

> Hjertechakraet

Albue...

> Halschakraet

Avavav...

> Pandechakraet

Kædeslag...

> Kronchakraet

Kølle eller hammer.

> Brug dine Ja og Nej følelser !! Du kan blive overrasket

Ja!

/arcana

Fra : Brian Mathiassen

Dato : 27-01-01 11:32

Hej arcana.. Godt svar.

Men det var ikke lige helt det jeg tænkte på.
Jeg tror at vi skal tænke lidt mere på det åndelige inden for hver af vores
kampkunst. Det som grundlæggerne af vores kampkunst, troede på og trænet for
at opnå. Jeg har læst flere steder at de daværende mestre stræbte efter og
troede på, at ved at dyrke / vægge sine chakraer, kunne opnå indre ro og
harmoni, og derved få fuld udnyttelse af kroppens energi, til den "perfekte"
udførelse af sine teknikker.

Derfor tror jeg det er en god ide, at tænke lidt mere på netop dette med
vores chakraer og kundalini kraften. Jeg tror at vi først og fremmest må
prøve at forstå den arv vi har fået overleveret. Så vi i dag kan få fuld
udbytte af vores kampkunst.

Mvh Brian Mathiassen.

/arcana <noemail@nospam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94q6e7$159j$1@news.cybercity.dk...

Fra : /arcana

Dato : 29-01-01 18:44

> [...]
> vores chakraer og kundalini kraften. Jeg tror at vi først og fremmest må
> prøve at forstå den arv vi har fået overleveret. Så vi i dag kan få fuld

Der er jeg nu ikke enig. Hvis man vil arbejde med "chakraer" bør man dyrke
yoga og/eller meditere. Det er irrelevant for kampkunst, i hvert fald på det
niveau de fleste er på. Måske bliver det mere relevant når man opnår
mestergrader - det skal jeg fortælle dig, når jeg er kommet så langt...

Ligeså med "chi". Vis mig bare et eneste eksempel på nogen som kan forsvare
sig med chi (med mindre der menes udstråling og psykisk styrke), så giver
jeg en lunken øl!

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : Brian Mathiassen

Dato : 03-02-01 01:00

Hej Igen.

Jeg tror ikke det gør noget at man begynder at tænke på det i et tidlig
stadige, for at gør sig selv mere bevist om at de findes og rent faktisk kan
bruge det til mere end yoga og/eller meditere. men også til at finde sit
indre midt punkt, og derved frigøre mere positiv energi, som man kan bruge
og fører ud i sine teknikker så de kan blive mere kraft fulde. Man behøver
ikke at være "stor og stærk" for at kunne slå hårdt og kraft fuldt.

Jeg er enig med dig, at man nok først får det fulde brug af det når man
komme højre op i graderne, med det er ikke fordi man er nået der man er, men
fordi man først efter lang tids træning både med sin kampkunst og sin
bevidsthed om chakraer får et mere fuldt udbytte af det. Jeg syntes det
ville være synd at træne i mange år og komme enormt langt i sin kampkunst,
og først der opdage at der er noget der hedde chakraer.

nyhedsmeddelelse:954aa7$i47$1@news.cybercity.dk...

Fra : birger puschl

Dato : 06-02-01 09:29

Hej

Jeg må være tilbøjelig til at give Brian ret, men jeg tror at Chakraer er
nogle grundlæggende egenskaber ved mennesker som man opnår ved udøvelse af
kampsport feks. selvtillid.

Så snart man har fået sit grønne bælte så er man jo fyr og flamme og en
fandens karl, og senere bliver dette afløst af en ro. Sådan oplevede jeg i
hvert fald min kyutid.

Birger