Er det Rumrejse "år" 2001 eller Rumrejse 2~
Fra : damn

Dato : 14-02-02 19:46

Med eller uden år?? Af stanley Kubric!

Johs

Fra : Zeki

Dato : 14-02-02 19:57

Ingen af delene. Originaltitlen er '2001: A Space Odyssey' . Den danske
titel er 'Rumrejsen år 2001'
Fortsættelsen hedder 'Rumrejsen år 2010' og den næste i trilogien hedder
'Romrejsen år 2013 1/2' og biver produceret af Peter Brixtofte.

Zeki

Fra : damn

Dato : 14-02-02 20:01

Her står der at den hedder Rumrejse og ikke Rumrejsen

http://www.e-tanken.dk/konferencen/artikler/caroline.htm

Fra : Zeki

Dato : 14-02-02 20:07

> Her står der at den hedder Rumrejse og ikke Rumrejsen

Nå! Jamen jeg overgiver mig straks, så!
Burde du ikke lære hvordan man søger på nettet?

Zeki

Fra : nikolaj borg

Dato : 14-02-02 20:14

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote in message

> Nå! Jamen jeg overgiver mig straks, så!
> Burde du ikke lære hvordan man søger på nettet?

Internettet siger, at "rumrejsen 2001" vinder over "rumrejse 2001" med 70%
mod 30%:

http://b4ta.com/chthonic/better.asp?w1=rumrejse+2001&w2=rumrejsen+2001

/Nikolaj
- der formoder, at konkurrencen bliver afgjort af et google-opslag

Fra : Zeki

Dato : 14-02-02 20:18

> Internettet siger, at "rumrejsen 2001" vinder over "rumrejse 2001" med 70%
> mod 30%:

Sådan kan man ikke stille det op."Kubrick lavede en film om en rumrejse i år
2001" er da et sandt faktum.

Her er et mere præcist bevis:
http://194.192.106.59/film/default.asp?medie=vhs&action=show&import=false&id
=1053406

Zeki

Fra : Torben Larsen

Dato : 14-02-02 21:26

> Her er et mere præcist bevis:

http://194.192.106.59/film/default.asp?medie=vhs&action=show&import=false&id
> =1053406

Ja, Rumrejsen år 2001 !
Rumrejsen 2001 - hvordan var de 2000 prequels ??

Torben

Fra : Wolfgang

Dato : 15-02-02 12:19

> Fortsættelsen hedder 'Rumrejsen år 2010' og den næste i trilogien hedder
> 'Romrejsen år 2013 1/2' og biver produceret af Peter Brixtofte.

Dette projekt bliver måske skrinlagt efter at Amalienborg har meddelt at
Prins Henrik og Peter Brixtofte bytter jobs, således at Prins Henrik bliver
konge af Farum, og Peter Brixtofte får sit eget vinslot i Frankrig.

/w

Fra : Zeki

Dato : 15-02-02 13:11

> [...]
bliver
> konge af Farum, og Peter Brixtofte får sit eget vinslot i Frankrig.

Hæ hæ...good one.

Zeki

Fra : Just Johnny

Dato : 14-02-02 21:38

damn posted the following:

>Med eller uden år?? Af stanley Kubric!

Tja, ifølge den danske filmplakat for filmen (som jeg har en af
hængende på væggen) så er den danske titel:

"Rumrejsen år 2001"

(Og to'erne havde den danske titel "2010 - den anden rumrejse")